[WN] Update Wolfje (and friends)

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Update Wolfje (and friends)

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-07 20:25

Hey, Wolfje hier met een update!
Ik woon nu sinds 2 maanden bij Dick en Sonja, en ik heb inmiddels echt vriendschap gesloten met de andere 2 paarden die hen als personeel uitgekozen hebben Haha!
Mijn merrie Milena staat al een tijdje met een blessure. Ze moest heel voorzichtig doen met het vrouwtje omdat die nog steeds herstellend is van een nare botbreuk, en omdat ze zó op liep te letten, is ze een aantal weken geleden zomaar in galop met vrouwtje over de kop geslagen. Vrouwtje hield er alleen wat blauwe plekken aan over (de gebroken arm liep gelukkig geen extra schade op) maar Milena heeft een ontzette halswervel en een blessure aan haar knie. Iedereen geeft haar wat extra aandacht en knuffels, en haar verzorgster Jinke poetst haar regelmatig supergrondig. Daarbij gaat haar voorpluk soms in een staartje, zodat ze de wolletjes van haar voorhoofd lekker weg kunnen rossen. Vindt Milena heerlijk, maar als ze erachter komt dat ik er een foto van op internet heb laten zetten... Whoosh! Hihi! Kijk, stom he!
Afbeelding
Nagelbijten / Gniffelen
En dan hebben we mijn (letterlijk) grote vriend Leonardo. DIE hadden ze Wolf moeten noemen. Wolf in schaapskleren om precies te zijn!!! Zó ziet hij er namelijk uit als 'ie de Brave Hendrik uit loopt te hangen om extra appeltjes te scoren, de slijmbal:
Afbeelding
Maar let op, als wij samen los zijn en "circusje" spelen met z'n tweeën, dan doet 'ie dit, de onbenul:
Afbeelding
Hihi!
Maar vooruit, ik zal sportief zijn en een gekke foto van mezelf van diezelfde speelsessie plaatsen Knipoog
Afbeelding
Tja, bad hairday, wie kent het niet? Haha!
Weten jullie nog dat ik zo'n mooi wit halstertje had gehad van mijn vorige vrouwtje, toen ik ging verhuizen? Die is inmiddels grijs met bruin Duivel maar ik heb nu ook een mooi showhalstertje gekregen. Hoe vinden jullie 'm me staan?
Afbeelding
En nog iets waar ik wel heel blij mee ben: ik heb ook een nieuw zadel gekregen! Sonja's reiningzadel zat me wel redelijk, maar net niet lekker genoeg. Het zakte me ietsjes over de schouder. Ik heb er braaf mee gelopen hoor en heb echt niet geklaagd, maar op een avond kwam er een grote witte vrachtwagen het erf op en was ik de l*l om een hele avond zadels te passen. Na een tijdje was ik het meer dan beu, maar ik heb nu wel een heel fijn passend zadel, en baasje en vrouwtje vinden 'm ook heel mooi. Even showen hoor:
Afbeelding
en een detailfotootje:
Afbeelding

De foto's van m'n zadel heeft baasje gemaakt toen we een weekeindje uit waren Tong uitsteken Was leuk joh! Samen met Leonardo, eerst een hele tijd in het rolhok, beetje schudden samen, hooi eten, moppen tappen, en toen we na een paar uurtjes stil gingen staan waren we ineens in Duitsland, waar ik ook een tijdje gewoond heb. We waren bij iemand die me door vrouwtje voorgesteld werd als "Ome Chris". Aardige vent hoor, 'k moest alleen wel flink werken... Maar buiten de werkjes om mochten we een enorm weiland in (wat Leo en ik even vakkundig omgeploegd hebben samen Nagelbijten / Gniffelen ) en kregen we een fijne box met een boel lekkere strootjes erin. Ik heb een serieuze poging ondernomen om elke nacht m'n stal helemaal leeg te vreten, maar 't is niet gelukt Boos! Leo kwam verder dan ik, maar helemáál op kreeg hij het ook niet... Clown
Kijk, hier ben ik in de les bij die Ome Chris. Kun je meteen m'n nieuwe hoofdstel zien, dat ik bij m'n nieuwe zadeltje uitgezocht heb Tong uitsteken
Afbeelding

Maar weet je..... Dat klinkt allemaal leuk hoor, al die nieuwe spulletjes. En 't zit ook hartstikke lekker. Maar ehhh Rolleyes dat vrouwtje van me vindt dat bij zo'n mooi outfitje ook een "nette look" hoort... Scheve mond Dus er kwam een kam, en een borstel, en een heeeele grote schaar.... *slik* Ik schrok me rot want ik dacht even een moment dat ze m'n oortjes eraf ging knippen om er een ritsje in te zetten en ze als portemonneetje te gebruiken... Dat had Milena me namelijk nog gauw toegefluisterd toen vrouwtje me uit de stal kwam halen met de mededeling dat we me gingen knippen... Ziek Maar gelukkig had die kleine dikke gele me in de maling genomen en viel het alsnog mee...
Afbeelding
Volgens vrouwtje hoefde het nog niet superkort, dat komt pas als we voor 't echie op wedstrijd gaan. En dat duurt nog wel even zegt ze, want zij is nog steeds niet helemaal hersteld (heeft ze nog mazzel dat ze mensen niet afmaken als ze zo'n lelijke breuk hebben Duivel ) en we nemen lekker de tijd om een team te worden en uit te vinden welk onderdeel wij samen het leukste vinden.
Dus voorlopig nemen we ook nog heerlijk de tijd om elkaar beter te leren kennen, en dat betekent ook regelmatig gewoon lekker samen spelen en tutten. Kijk, gisteren zat vrouwtje zonder zadel op me, gingen we even "hobbelen" want m'n ijzertjes zijn wat rammelig dus we doen even rustig aan tot de smid is geweest.
Afbeelding
O ja en ik heb ook nog even met Jinke gevoltigeerd. Ze durfde zelfs op mijn rug te gaan staan Clown Hihi leuk hoor, al die gekke dingen. Ik vermaak me prima met die zottigheid die we hier regelmatig uithalen Go jij! Go jij! Hier waren die meiden bezig met bokkie-springen over mijn kont Haha!
Afbeelding

Nou, dat was het weer voor vandaag. Tot de volgende keer maar weer!
Afbeelding
Doei!

LadyMadonna

Re: Update Wolfje (and friends)

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-07 20:40

sonja, wat doe je nou toch? heb je wel gezien dat er zilver aan je hoofdstel zit? Knipoog
Maar jeetje zeg, met mileen over de kop geslagen? hoe komen jullie nou toch zo ver? Ik wist wel dat ze in de lappenmand zat, maar niet hoe het kwam....
Geef "kuifje" maar een dikke knuf van Hon!

Anya

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-07 20:45

Superleuk verslag Sonja. Mooi nieuw zadel. Gewoon mooi, niet teveel zilver. Goedgekeurd Haha!

En ze zien er goed uit. Allemaal. Ik hoop dat Mileen snel weer beter loopt en Leo nooit zo bokt met een zadel erop Haha! Wow! Want dat is een heftige sprong Haha!

crazycactus

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-07 20:45

Hihihihi.. nou Wolfje het lijkt er op dat jij je personeel al aardig onder de duim hebt Tong uitsteken

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-07 20:47

@Stef: Tja, we waren gewoon hartstikke lekker aan het rijden. Ik wilde nog even 1x een westernridingproefje oefenen en dan was ik klaar voor die dag. Maar we kwamen van de hoefslag en ineens struikelde ze over een hele grote niks... Echt finaal over de kop heen...
Ik kwam er goed vanaf deze keer, maar Milena ligt echt flink in de kreukels...

@Anya: Hoe ongelofelijk achterlijk hij ook kan doen als 'ie los is, dit heeft 'ie onder het zadel echt nog nooit gedaan. Godzijdank Nagelbijten / Gniffelen

@CC: Ja hij windt iedereen vakkundig om z'n ehhhh.... hoefje Haha! 't Is ook zo'n schat van een beest Lovers Past echt goed bij de andere twee!

MSQuincyTE

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-07 20:51

Sonja wat een leuk zadel heeft Wolfje en het hoofdstel is ook er leuk, de rest van de foto's zijn ook erg leuk

anika

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-07 20:52

Jee Sonja wat vervelend van het ongeluk zeg! Mooie paarden zo bij elkaar. Wolfje heeft het erg naar zijn zin zo te zien.

Beterschap voor jou en Milena hoop dat ze snel opknapt. Is allemaal niet niks Ach gut ..

Karolien

silvester

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-07 20:53

Leuk verslag hoor en een heel mooi zadel.
Is het een Rocking R zadel; zo één heb ik er ook en deze lijkt daar wel erg veel op.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-07 20:56

Dank je wel Anika en MSQ!
Silvester, het is inderdaad een Rocking R. 'k Had er nog nooit van gehoord eerlijk gezegd, maar toen we gingen proefrijden met de zadels die goed op Wolfje pasten, sprong deze er echt uit voor mij. Wat een zetel! Tong uitsteken

tones

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-07 21:00

Wat een heerlijk verhaal weer van Sonja!
Was ook wel nodig, even een update van Wolfje en de rest van de paarden familie.

Ontzettend mooi zadel en hoofdstel hebben jullie gekocht, en de korte manen zijn geweldig OK dan!

Knufje voor Milena.

silvester

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-07 21:01

Ja, die zadels zitten heerlijk.
Ik heb een hele donkerbruine, vorig jaar gekocht voor Torento. En ik hoop echt dat hij ook op Shadow gaat passen, want ik vind het een schitterend zadel.

_Snooplover_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-07 21:07

Leuke foto's !
Mooie kwaliteit ook Ja

CowgirlStore

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-07 21:09

Ziet er weer tiptop uit Sonja! Pling
Beterschap met Milena Ach gut

Wranglerbutt

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-07 22:17

Paint & showhalster? Pling Ook showmanship en IHT geoefend bij Chris, toevallig? Tong uitsteken

jeanette

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-07 23:36

Leuk verslag Sonja. Blijven doen Ik vind het leuk om regelmatig te horen van jullie paarden. Geef Milena maar een extra knuf. Ik hoop dat ze snel weer de oude is.

calemity_jane

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-07 06:03

Ik heb met plezier even jullie verslag gelezen mooi zadel trouwens.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-07 08:25

Wranglerbutt schreef:
Paint & showhalster? Pling Ook showmanship en IHT geoefend bij Chris, toevallig? Tong uitsteken

M'n showmanshipdebuut heb ik met Faiz al een keertje gemaakt WB Haha! en dat was een GROOT succes Nagelbijten / Gniffelen hahaha. In extended jog naast zo'n beest hollen, echt wat voor mij Knipoog
Maar met Wolfje wil ik het wel weer gaan doen. Alleen of Chris nou de juiste man is om dit met me te gaan oefenen.... Hebben we 1x geprobeerd maar het resulteerde in een Engelse Wals en een vreselijke slappe lach... Zijn we niet de goede combinatie voor denk ik Nagelbijten / Gniffelen (oh nee wat schrijf ik nou weer voor onzin... Chris is een hele saaie serieuze man waar je geen gekkigheid mee uit kunt halen hoor. Broodje kaas en flesje Spa, dan heb je z'n wildste bui wel omschreven Schijnheilig Schijnheilig Schijnheilig Whoosh! )

IHT is niet mijn dingetje, daar heb ik niet veel mee. Wel leuk om met een jong paard te doen, maar met een ouder en ervaren paard zit ik er liever bovenop. En dan is trail één van m'n absolute favorieten Tong uitsteken

@Snooplover, Dick heeft een nieuwe camera dus daar zijn we volop mee aan het experimenteren. Fijn apparaat!

Ik geef de knuffels door aan Mileen, bedankt allemaal! Lovers

__Suzanne__

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-07 08:43

Wolfje, het ziet er naar uit dat jij je draai wel gevonden hebt bij je nieuwe baasjes! Fijn hoor!

catalyst1

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-07 08:57

Wat een heerlijk verhaal om te lezen...wolfje vertelt echt leuk. Kan ik als redacteur van het boekje van de SWRA wolfje niet inhuren voor zo nu en dan leuke stukjes?
Wolfje ziet er echt prachtig uit, schrok even toen je zei dat je de schaar erin ging zetten, maar het resultaat mag er wezen!
Hij ziet er weer tip topuit, met zijn nieuwe look en bijpassend zadel/hoofdstel.
Geef hem maar een dikke knuf van mij en natuurlijk ook voor de andere paarden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-07 09:08

Haha heeft hij zijn schrijfzin nooit laten zien toen hij bij Sylvia op stal stond Catalyst1? 't Is een enorme kletskont hoor! Tong uitsteken
Als je de stal binnenkomt of 'm uit de wei gaat halen, dan hinnikt 'ie uit volle borst Lovers Uitermate goed voor je Pennygevoel! Dus ik hoef de hinnikjes alleen maar te vertalen en even in te voeren Haha!

Dick heeft er ook even tegenaan gehikt toen ik zei dat ik z'n maantjes graag kort wilde hoor Knipoog Zijn Leo heeft al jaren lange manen, en ook onze Faiz had een mooie lange en volle bos. Maar ik was er van overtuigd dat het Wolf heel mooi zou staan, die korte coupe. En dat bleek gelukkig ook zo te zijn. Z'n uitstraling wordt er net even iets pittiger door vind ik. En was het tegengevallen, dan is het zo weer lang Haha!
Ik had het ook al een paar keer gevlochten om te zien of dat wat was, maar dat stond 'm werkelijk voor geen meter. Nu is het echt mijn stuk! Tong uitsteken

Francis

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-07 11:13

Wow Wolfje, wat een super outfit heb je uitgezocht uit die grote witte vrachtwagen.. Staat je súper.. net als je korte coupe.. ben ik helemaal voorstander van. Ja Wacht maar tot ik 't vrouwtje een keer kom helpen met showgroomen. Duivel Maar 'k weet zeker dat een showtoiletje je ook súper staat.
Heerlijk dat je't zo naar je zin hebt daar.. .ik had eerlijk gezegd niet anders verwacht.
Veel plezier nog en voorzichtig blijven doen met Sonja hé.. Knipoog

Mac

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-07 19:25

Wow, Wolfje heeft een complete MakeOver ondergaan. Hij ziet er goed uit zeg! Milena trouwens ook, met haar nieuwe kapsel Haha!

simodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-07 21:06

Wat een superleuk verslag weer, je schrijft zooo leuk!!!! Ik vind Wolfje echt een schatje, en het leuke is dat we nu zelf ook zo'n leukerd hebben, hij lijkt er wel wat op, ook qua lieve uitstraling en op zijn tijd lekker boevig doen, toch? Knipoog
Er mooi die korte manen, stoer!

Blijven schrijven hoor!

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-07 07:15

dat hoofd van mileen, echt schitterend met die kuif recht omhoog ROFL

leo kan echt gek doen, zie ik Bloos!

wolfje ziet er erg goed en sjiek uit!
zadel vind ik ook erg mooi Kwijl

enne, Chris staat er erg charmant op Haha!

Jeddah

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-07 08:27

Wolfje ziet er goed uit! Wat een heerlijk koppie heeft hij!!

Maare, ik blijf Milena fan! Haha! ook met haar haren recht overeind! Clown