Mijn zwager bood aan om Dot ook gelijk te verhuizen. Was eigenlijk nog niet de planning, maar aangezien ze ook bij de vierde inseminatiepoging leeg gebleven is, was er ook geen rede om nog langer te wachten. Dus snel een trailer gehaald bij Heja, ik de aanhanger met kast achter de auto en hij de trailer met Dot en in één rit kast én paard verhuisd... onverwacht maar wel blij dat ze d'r al staat...
Vandaag dus maar een paar foto's van Dot op d'r nieuwe thuis.. waar ze zich overigens gelijk helemaal thuis voelde, zodra ze - nu nog wel alleen - op het gras stond had ze geen oog meer voor 't vrouwtje... toen ik weg ging keek ze nog net even op van 'oh ja..doei'... Gaat wel goed komen daar denk ik.
Hier Dot toen ik vanmiddag aan kwam..

héé.. jij hier!

Nou, als je't niet erg vind ga ik even door met grazen.. 't gras is hier véél lekkerder dan in 't bos in Garderen.

Nou vooruit, ik kom wel even hoi zeggen... zie je hoe ik me al aanpas, zo ver in de blub deed ik eerder écht niet hoor!

Kijk, in die andere wei staan nog meer paardjes! Kijk dan!

Toen ik aan kwam was een stalgenootje die daar al lang komt en ook wel es paarden binnen haalt als de eigenaren weg zijn, bezig de paarden uit de drekwei te halen waar ze't toch wel een beetje zat werden en in de bak te zetten (bak die overigens verbazend snel droog trekt). Konden Dot en d'r nieuwe 'kudde' ook gelijk even kennis maken.

De grote vos is de enige ruin tussen de dames, hij heeft er dus weer een dame bij in z'n kudde.

Maar al snel was 't gras voor Dot weer interessanter en had de rest 't ook wel gezien met dat nieuwe vlekkenpaard.

Dot d'r nieuwe 'huis' (linker box is van haar, dit zijn de middelste twee boxen, aan weerskanten nog een box)

Room with a view (kun je op de foto niet goed zien maar ze kan 't erf op kijken vanuit haar stal)... kijk, hier hoef je geen dorst te krijgen, met twéé wateremmers in de stal.

in de schuur waar dus maar 4 stalletjes zijn (nu nog 5 paardjes, 1 blijft dag en nacht buiten zoals de eigenaar wil, die gaat in september ook weer naar 't westen, waar't baasje woont)

En zo kom je aanrijden op't erf.

Nog meer weilanden die er bij horen.. er kan dus voldoende gerouleerd worden, alleen als het heel slecht is en 's winters staan ze in de bak. Afgelopen haar konden ze tot ver in november op het land.
..... wanneer gaat die zon nou eens schijnen?