[WN] film , playboy in spin op training

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Benny

film , playboy in spin op training

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-07-07 14:46

Afbeelding

Hoi , iedereen , ik vind deze spin van playboy nog niet ideaal en zou het wat willen verbeteren , heeft iemand ideeen over hoe hij beter zou kunnen spinnen , misschien heeft iemand ook zo een paard gehad wat wat lui in de spin is . Zou hij meer verzameld moeten spinnen of ? graag veel meningen . Dit is zijn slechte kant

Groeten

CharlyBrown

Re: film , playboy in spin op training

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-07 14:50

ik heb geen idee...
maar wat duurd dat lang zo'n spin...
lijkt me niks voor een paard... maar ik heb er helemaal geen verstand van hoor...
Maar was het eerste wat in mn op kwam!

succes!!

spiritoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-07 15:46

Hoi Benny Lachen Allereerst mijn complimenten voor je paardje en de rust die jullie samen laten zien Knipoog

Als je zelf goed naar je eigen filmpje kijkt dan zie je dat je paardje zijn balans zoekt zowel op het binnenachterbeen maar overheersend op zijn buitenachterbeen!! Dit moet dus honderd procent binnenachterbeen gaan worden. Als je hem nu door gaat duwen en vragen snelheid te gaan maken dan zal hij waarschijnlijk aan de voorkant op gaan springen of om zijn midden as gaan draaien en dat willen we niet Knipoog

Er zijn genoeg oefeningen om dit te verbeteren. Maar dan ben ik heel lang aan het typen. Zoek de juiste hulp erbij Lachen

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-07 15:58

het valt me op dat je je binnenbeen wat ver naar voren hebt waardoor het paard geblokkeerd wordt in de schouder
ik weet niet of dat de reden is waarom je paard slecht overkruist maar het zou kunnen
anders meer oefenen op overkruizen van de voorbenen zodat je minder naar boven en beneden beweegt
als je nu gaat versnellen worden zowel jij als je paard kotsmisselijk(spreekt uit ervaring Haha! )

inderdaad blijft je paard niet goed op het binnenbeen staan en is je paard wat teveel ingebogen
ik zou hem nog iets rechter in het lijf houden zodat hij makkelijker het gewicht op de binnenkant kan zetten

maar eigenlijk moet je dit soort oefeningen trainen met een trainer zodat die je de juiste oefening op het juiste moment kan geven
soms is een kleine houdingsaanpassing van de ruiter genoeg om het paard ineens als een tolletje te laten draaien
dus lessen bij een goede trainer!

ElCid

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-07 16:35

Misschien wat minder lang doorgaan, 1 of hooguit 2 spins draaien lijkt me meer dan zat. Je paard gaat aan het einde huppelen omdat het te zwaar voor hem wordt. Daarom gaat hij ook met zijn staart zwaaien. Hij zet de spin best aardig in maar wordt duidelijk overvraagd en gaat dan zijn balans op de verkeerde manier zoeken. Goede trainer zoeken die op de je houding let, want je hindert het paard in zijn bewegingen. Ik wordt niet blij van het hele plaatje, paard vind het echt niet leuk en zo doorgaan levert ws het tegenovergestelde op van wat je wil. Dus "back to the basics", korte oefenen, regelmatig herhalen, maar niet te lang achter elkaar doorgaan, stoppen als hij het goed doet etc. Dan houdt je paard plezier in het spinnen en daar heb je de halve "strijd" mee gewonnnen Pling

Benny

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-07-07 21:08

bedankt allemaal ,

ik zit bij een goede trainer en zegt hetzelfde als jullie , maar wou gewoon eens meerdere meningen horen .

Quartertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-07 10:02

ElCid schreef:
Misschien wat minder lang doorgaan, 1 of hooguit 2 spins draaien lijkt me meer dan zat. Je paard gaat aan het einde huppelen omdat het te zwaar voor hem wordt. Daarom gaat hij ook met zijn staart zwaaien. Hij zet de spin best aardig in maar wordt duidelijk overvraagd en gaat dan zijn balans op de verkeerde manier zoeken. Goede trainer zoeken die op de je houding let, want je hindert het paard in zijn bewegingen. Ik wordt niet blij van het hele plaatje, paard vind het echt niet leuk en zo doorgaan levert ws het tegenovergestelde op van wat je wil. Dus "back to the basics", korte oefenen, regelmatig herhalen, maar niet te lang achter elkaar doorgaan, stoppen als hij het goed doet etc. Dan houdt je paard plezier in het spinnen en daar heb je de halve "strijd" mee gewonnnen Pling

Ik ben het helemaal met ELCid eens. Ik denk dat je niet zo lang moet doorgaan. Het moet natuurlijk ook leuk voor het paard blijven. Korter oefenen en regelmatig herhalen werkt vaak veel beter.