[WN] Hey, Wolfje hier! Mijn eerste 2 weken!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Hey, Wolfje hier! Mijn eerste 2 weken!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-07 18:53

Hallo allemaal! Remember me? Ik ben Wolfje, en ondertussen woon ik 2 weken op een nieuw adresje; een manege in Holten maar ik geloof niet dat ik nog manegepaard ben want elke dag komen dezelfde 2 mensen voor mij, en ook voor Milena (mijn fjordenmerrie, woont rechts van me) en Leonardo (mijn buurman links op stal).
Leo (voor vrienden Haha!) staat trouwens niet alleen op stal naast me, maar ook in de wei:
Afbeelding
Wij mogen niet samen in de wei, want Leo staat al jaren samen met Milena en als wij samen met die merrie in de wei staan dan ehhhh Lovers en dus Hamer tussen Leo en mij Haha!
En dat terwijl we elkaar eigenlijk best leuk vinden:
Afbeelding
Als we maar met z'n tweetjes zijn kunnen we lekker krauwelen en spelen. Leuke gast hoor die Leo! Samen bewaken we alles ook een beetje:
Afbeelding

Verder doe ik nu elke dag een werkje met Dick of Sonja. Ook hele rare dingen hoor, waar ik nog niet alles van snap. Van de week moest ik 'freestylen' en ik had echt geen flauw idee wat ze wilden. Dus ging ik maar gezellig bij Dick in het midden van de ruimte staan. Bleek de bedoeling niet te zijn Verward Afijn, op een gegeven moment kreeg ik door wat ze wilden, en toen deed ik het ook. Met als gevolg dat ze me weer het knapste paard van de wereld vonden (terecht overigens Haha! ). Verder heb ik al een keertje aan de longe gelopen, en ben ik van de week ook met Dick door het bos wezen wandelen. Gezellig hoor! Lekker aan het halstertouwtje wandelen naast hem; even een goed gesprek van man tot man Clown En soms moet ik ook gewoon even een werkje in de binnen- of buitenbak doen. Zoals hier met Sonja:
Afbeelding
O en wisten jullie al dat ik vanmiddag voor het eerst meegeweest ben op buitenrit over de Holterberg? Sonja ging op mijn merrie Milena, en Dick ging op mijn rug. Heerlijk bijna 2 uur weggeweest. Heel ver lekker rustig gestapt aan een lange teugel (Dick voelt zich goed thuis op mijn rug ondertussen, dat merk ik wel. Hij zit nu lekker ontspannen en durft mijn teugels lekker heel lang te laten, dat vind ik fijn) en ook lekker een eindje gejogd. Ik vond het allemaal erg leuk en was heel nieuwsgierig naar alles, maar ik heb geen pasje verkeerd gezet, dus ik werd weer superbraaf gevonden en na de rit zo'n beetje platgeknuffeld. Lekker!

O en weet je wat je hier ook altijd mag na het rijden? Kijk maar:
Afbeelding
Lekker joh! Vooral alle witte vlakken op m'n lijf probeer ik zo goed mogelijk door de modder te rollen, want dat staat garant voor flink wat poetswerk de dag erna Nagelbijten / Gniffelen

Zo, genoeg gekletst. Zijn jullie weer even bij met hoe ik m'n eerste 2 weken doorgekomen ben. Ik heb het ondertussen voor elkaar dat ik bij aardig wat meiden favoriet ben (ik hoor ze af en toe zelfs kibbelen over wie mij naar de wei mag brengen, ha! Net of ik zelf de weg nog niet weet. Maar ach, je doet iemand graag een pleziertje he dus dan mogen ze m'n touwtje wel even vasthouden Clown ) en dat Dick en Sonja maar ook Leo en Milena aardig gek met me zijn.

Nu ga ik even verder met m'n favoriete klusje hier. Tja, iemand moet het netjes en kort houden, toch? Clown
Tot de volgende keer!
Afbeelding

mehlika

Re: Hey, Wolfje hier! Mijn eerste 2 weken!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-07 18:58

Nice cartoon Knipoog
Ty zit hier naast me: wauw, van wie is dat mooie paard!!!!

kirsten19

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-07 19:02

He Wolfje
Ben jij even goed terecht gekomen!!!
Gefeliciteerd met zulke baasjes.
Heel veel plezier met zijn allen, ja ook met Milena en Leo.
Groetjes van Kirsten Pling

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-07 19:04

Ty heeft smaak, dat had 'ie al eerder laten merken. Hahaha weet je nog dat Milena bij jullie op het erf van de wagen af kwam? Nagelbijten / Gniffelen Ik zie nog dat snoetje voor me: "Soooowwwwww mooie ponnie!!!" Lovers

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-07 19:05

Dank je wel Kirsten! Ik had trouwens van de week nog een berichtje van het nieuwe baasje van Faiz: ook hij heeft het uitstekend naar z'n zin op zijn nieuwe plekje, dus ook hij heeft het enorm getroffen met z'n nieuwe eigenaar. Hij doet heel goed zijn best met Parelli'en en heeft zijn eigen harem; hij is ingeschaard in een kudde merries. De bofkont! Tong uitsteken

Kido

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-07 19:08

Ha die Wolf je heb t prima naar de zin zo te lezen/zien!!!

kirsten19

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-07 19:09

he sonja
Ik ben blij dat te horen.
wat een kanjer is dat wolfje van jullie
had je hem al lang op het oog?(ha ha) Blauw oog
Helemaal toppie, dat paardje OK dan!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-07 19:19

kirsten19 schreef:
had je hem al lang op het oog?

Nee absoluut niet, is echt een stomtoevallig verhaal hoe we aan 'm zijn gekomen. Ik quote even uit een ander topic:
Sonja schreef:
Een tijdje geleden zijn we bij een paard wezen kijken waar we behoorlijk van gecharmeerd waren qua foto's. Nog nooit in het echt gezien, maar bij voorbaat al verliefd zeg maar. Afijn, dat werd 'm niet, omstandigheden waren er niet naar dat het op dit moment een geschikt paard zou zijn voor ONS, want dat was duidelijk de intentie van het nieuwe paard: Dick en ik moeten er allebei fijn op kunnen rijden. Dat vraagt dus nogal wat. Voor Dick moet een paard namelijk vooral heel braaf en betrouwbaar zijn, en voor mij moet een paard willen werken en lekker allround mee kunnen draaien. Milena heeft bv de pest aan de langzame onderdelen, en die vind ik nou net geweldig. Dus bv wat aanleg of in ieder geval lol in trail zou ik wel errrreg leuk vinden.

Ik was nog wat meer "weg" van dat bepaalde paard dan Dick. En ik was er dus ook best wel ziek van dat dat niet wat ging worden. Maar aangezien Dick er ook op moest kunnen rijden, kón het gewoon op dit moment niet. Hun niveau (van dat paard en dat van Dick) matchte gewoon echt (nog) niet.

En wat doe je dan als vrouw zijnde? Je propt je vol met chocolade, en koopt maar weer eens een paar nieuwe schoenen. Nou ja, als je bij een schoenwinkel in de buurt kunt komen tenminste. Maar als je tijdelijk niet mobiel bent, dan duik je internet op om wat leuks voor jezelf te kopen. En daar begint het verhaal Wolf...

Hier op Bokt stond een leuk showvestje te koop, precies in de kleuren die ik op Milena graag gebruik. Dus daar had ik wel oren naar, maar ik lees graag eerst even goed met wie ik zaken doe. Dus ik klik het profiel van de verkoopster aan, en dat was Meikie. Zit dus even rustig te lezen, foto's te kijken, en zie een link staan naar haar stal. Blijkt bij mij in de regio te zijn, de stal van Sylvia Pardijs, die onlangs verhuisd is.
(Inmiddels bod gedaan op showvestje trouwens.)
Ik klik op de link in Meikie's profiel, ga die site bekijken, en kom uiteraard bij de foto's van de paarden uit. Bekijk ze, en denk bij de foto van het paintje "wat een droppie". Maar klik uiteraard gewoon door. Kom bij het gastenboek, en begin een beetje te lezen. Zie ik op een gegeven moment in een berichtje de vraag "waarom gaat Wolfje eigenlijk weg?" en ik denk "verrek, da's vast dat geinige paintje, want die heet Sonnys Little Wolf..." en als antwoord lees ik dat Sylvia 'm eigenlijk niet kwijt wil, maar dat ze de lessen op haar paarden met de 2 anderen wel af kan. Dus dat ze 'm eigenlijk zou willen verkopen aan iemand bij haar op stal, zodat 'ie wel een werkje krijgt, maar niet weg gaat...
Ik heb Sylvia een mailtje gestuurd of het klopte dat het paintje te koop was. Waar een antwoord op kwam wat eigenlijk sloeg op "alleen als hij hier blijft of voor een heeeeeeel goed tehuis en anders absoluut niet". Niet heel erg uitnodigend, verder totaal geen informatie. Wel met een nummer, als ik meer wilde weten dan moest ik maar bellen. Maar de nieuwsgierigheid won.
Dus toch maar eens met elkaar gebeld, en daar begint de rest van het verhaal, zoals jullie dat al kennen. Klikte gewoon goed... Paardje is zoals wij een paardje graag wilden, en wij doen met de paardjes wat Sylvia graag voor haar paardje zou willen. Alleen... hij blijft niet bij haar op stal en we gaan er ook niet lessen, want wij hebben inmiddels een paar jaar naar volle tevredenheid les van Chris ...

Afijn om een heel lang verhaal wat korter te maken (en Suus d'r vraag meteen te beantwoorden): Verhaal was denk ik "Meant to be". TE toevallig allemaal.

kirsten19

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-07 19:27

Soms moet het gewoon zo zijn he?
Mijn tijd komt nog wel.
Ben ondertussen bezig om misschien, samen met iemand een paard te gaan leasen bij Chantal. Zodra het zeker is en ik foto's heb, stuur ik je een pb.
Ik ben blij dat Faiz zijn plekje heeft gevonden. Zo'n harem had ik hem zeker niet kunnen bieden. Ik denk echt dat het onze tijd nog niet was. Je had het (weer) goed ingeschat.
Ik vind het in ieder geval erg leuk om te lezen dat Dick en jij een super paard hebben gevonden!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-07 19:30

Thanks, en idd; jouw tijd komt ook echt nog wel, en dan moet dat vast gevierd worden! Knipoog Tong uitsteken

EmmaK

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-07 19:51

leuke foto's hoor, mooi paardje veel plezier ermee!

Splash_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-07 19:55

he wolfje! Super om te horen dat je het zo naar je zin hebt, en dat je veel leuke dingen mag doen!

__Suzanne__

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-07 20:00

Zo te horen heb je het prima naar je zin, Wolfje! Ja

MSQuincyTE

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-07 20:24

Wolfje waarom sta je met beenbeschermers in de wei??

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-07 21:34

Staat 'ie niet. Alleen in training of als hij met Leonardo speelt dan staan ze even rondom in de beschermers. Voor de zekerheid. Iets te vaak onbenullig ruinenspel meegemaakt, dus daar neem ik geen risico mee. En ik wil ze hun spel ook niet ontnemen. Dus vandaar beschermers om als er kans is op onbenullig lomp spelen Haha! In de wei staat hij apart, en als hij met Mileen naar buiten is hoeft het ook niet want dan wordt er niet gespeeld Knipoog

jeanette

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-07 23:23

Wplf heeft het zo te zien erg naar zijn zin. En weet je ik ben zo blij dat Dick zich zo lekker ontspannend voelt op zijn rug. Erg belanrijk. Ook voor mij. Dat weet je wel

Frosti4

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-07 23:32

haha wat een leuke tekst erbij! Haha! fijn dat jullie zo genieten van je wolfje, heel leuk paard ook! Knipoog

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-07 09:23

wat gek, ik had toch allang een reactie geplaatst maar ik zie hem helemaal niet (meer) Verward

nouja
heerlijk dat het zo goed klikt tussen jullie en wolfje, dat wordt alleen maar meer
je hebt hem wel flink in de biotex gezet, wat is hij prachtig wit(tot hij in de rijbak is geweest ROFL )
komt me zo bekend voor Haha!

heel veel plezier nog samen!

Cheveyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-07 10:40

Die heeft zijn draai lekker gevonden zeg! Leuk hoor!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-07 10:58

Spatter, dit paardje heeft ergens varken in zijn bloedlijnen zitten denk ik want hij ziet er elke dag weer beestachtig uit Nagelbijten / Gniffelen Maar hij is vrij makkelijk schoon te krijgen met roskam en een poetsblokje. Ik denk dat ik die blokken maar in het groot in ga kopen Haha!
Ach ik hou wel van vieze paarden; teken dat ze lekker buiten komen en zich goed vermaken daar *LOL*

Vera

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-07 13:04

Leuk verhaal Sonja Knipoog
Zo te zien is hij helemaal op zijn plekkie!

Shadowboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-07 14:39

Ja zeker een leuk verhaal en een mooi paard zeg.
Ik hoop dat jullie er veel plezier mee krijgen en Wolfje heeft het al zie ik Haha! Haha!

tones

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-07 15:16

Hoi Wolfje!

Wat fijn dat je het zo naar je zin hebt, en dat het goed met je gaat.
Zeg maar tegen je mensen dat vieze paarden gelukkig zijn.

Wranglerbutt

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-07 16:16

Wolfje lijkt al lekker ingeburgerd te zijn daar in Holt'n Haha!
Wat een prachtige volle staart heeft -ie trouwens! Kwijl

Ods
Forumcoördinator

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-07 20:05

Wolf is idd helemaal op zijn plek! Prachtig toch als het zo heeft moeten zijn!