[WN] Westerntinker COOSJE @ training voor de westernsport!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Deniies

Westerntinker COOSJE @ training voor de westernsport!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-06-07 21:05

Omdat de eigenaar van Coosje geblesseerd is rij ik nu Coosje.
Ze is nu bezig Coosje aan het om toveren tot westernpaard.
Dus vandaar nog dresuur hoofdstel we hebben al een westernhoofdstel alleen nog geen teugels.
Toen ik er vandaag op stapte met westernzadel ben ik gelijk even gaan kijken wat ze in huis heeft.
Een stopje zat der al aardig in en back up kan ze ook. Voor de rest nog veel oefenen.
Nou hier foto's:

Afbeelding
zadel goed maken beugels fenders alles goed doen. Hier staat de eigenaar bij.

Afbeelding
instappen.

natuurlijk toen lekker beetje gedraafd maar daar heb ik niet echt foto's van dus nu galop.

Afbeelding
in galop

Afbeelding
een stopje

Afbeelding
even belonen ervoor ze deed het zo braaf echt trots.

Afbeelding
dat galopperen vind ze zo lekker.

Afbeelding

Afbeelding
uitstappen daarna heeft der eigenaar nog even op gestapt.

Met dank aan Wout voor de foto's.
Het was een lekkere dag en was echt trots op hoe ze het deed en reageerde.

Splash

Re: Westerntinker COOSJE @ training voor de westernsport!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-07 04:17

Ziet er leuk uit maar toch even wat opmerkingen als je het niet erg vindt. Maak je beugels langer want je rijd echt met te korte beugels. Verder leun je teveel naar voren. Ik zeg altijd "sit on the pockets of your jeans".

MartineOsuus

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-07 07:04

idd moet je je beugels langer maken en ik zou stoppen met twee handen vooral omdat het paard het nog moet leren.

Veel succes

crazycactus

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-07 07:11

Ehhhhhh een andere spijkerbroek is ook geen overbodige luxe.. of een langer t-shirt aantrekken als je gaat rijden Bloos

ElCamino

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-07 07:42

Dit is nu net weer een serie foto's die onbedoeld de "verkeerde" reacties oproept bij de western-ruiters... sorry.... kan er niet veel van maken.
Ik ga mee met de kleding....ik zit atijd met een goede spijkerbroek ( hoewel merkloos) , mijn laarzen etc op een paard.
Al nooit met gympies of zo...

Verder moet je idd gewoon netjes op 2 handen rijden , ik begrijp dat dat lastig is met een dressuurhoofdstel maar maak dan de teugels los of hou ze op de dressuurmanier vast, dan kun je ook een stop maken.

Verder is je houding bij de stop ook niet echt wat, zorg eerst de de stop in stap en draf netjes voor elkaar is.
Ik begrijp dat dit paardje net omgeschoold wordt en dacht door te lezen in je beginpost dat je "ging kijken wat ze in huis heeft" dat jij een betere ruiter zou zijn.... sorry.

Denk dat het anders overgekomen was als je het gewoon leuke rij-foto's had genoemd....

Ann

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-07 09:48

Zit dat niet verschrikkelijk zo'n lage heupbroek? Bloos Clown
Verder is het rijtechnische advies al gegeven, doe er iets mee zou ik zeggen. Lachen

Deniies

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-06-07 14:02

ten eerste met me kleding hebben jullie verder niks op te zeggen. Ik gebruik gewoon spijkerbroeken en ik vindt het inderdaad lekker rijden met een heupbroek. Ten tweede bij ons op stal rijden ze wel vaker met gympies met joppers zijn kapot en me westernlaarzen hou ik mooi voor e.v.t wedstrijden. En het was warm dus dan bepaal ik zelf wel wat ik der boven aan heb. Het westernzadel is net nu de fenders zijn nog niet goed gedraait ik heb me beugels express wat korter gedaan zodat dan me voeten er niet constant uitvallen.
Ik zie inderdaad nu ook wel dat ik wat te ver naar voren zit bedankt voor de tip. Maar bij foto 3 ging ik express wat verlicht zitten, omdat ze van mij even wat harder mocht galopperen. We zijn nog hard aan het oefenen. Ik deed dat stopje voor de lol een keer proberen dat ga ik ook niet echt vaker doen in onze bak, want die is er niet echt voor gemaakt.
Voor de rest bedankt voor de tips en reactie.
Ik heb de foto's op bokt gezet voor leuke reacties tips kan altijd alleen mij uiterlijk vindt ik iets te ver gaan.

whisperramse

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-07 14:05

Rijkleding behoort ook tot het plaatje en nergens worden er graag gympies gezien ook niet bj HAW met dressuren.
Van western ken ik niks, ik botste enkel toevallig op dit topic

Deniies

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-06-07 14:08

voor het dagelijkse rijden hoef ik geen nette rijlaarzen aan ik ga der wel paar bij kopen voor dagelijks.

ElCamino

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-07 14:10

Het is ook zeker niet bedoelt om je "af te zeiken" maar je weet dat je met dit soort foto's zulke reacties krijgt.
Uit je tekst dacht ik te begrijpen dat je redelijk kon rijden en nu lees ik dat je eventueel wedstrijden wil rijden... dan moet er wel nog rijtechnisch wat aan je gebeuren.Je doet voorkomen of je redelijk wat ervanaf weet maar met deze kleding, schoenen, houding en rijstijl lijkt het juist nergens op... sorry...

Ann

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-07 14:12

Afbeelding
Kijk eens hoever je rechtervoet in de beugel zit op bovenstaande foto, hij zal er maar doorheen schieten?
Laarzen/schoenen met een hak zijn niet alleen voor de mooïgheid, maar voornamelijk voor de veiligheid. Lachen

Deniies

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-06-07 14:13

ik ga der niet eens meer op reageren.
bedankt voor het commetaar

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-07 14:27

Als jullie haar aan het omscholen zijn, waarom dan nu al een losse teugel terwijl er nog geen sprake van nagefelijkheid en verzameling is?
Stopje moet idd voor de lol zijn geweest (voor de ruiter dan) want dat noemen we bij ons gewoon aan de handrem trekken.

Gymschoenen en westernzadel gaan wat mij betreft overigens ook niet samen; veiligheid voor alles.
Die kwabbel boven je broek uit dat moet je zelf weten, da's kwestie van smaak (hebben, of niet) en heeft niks met veiligheid te maken. Maar die gympen vind ik toch een beetje eng.

JoyRider

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-07 14:31

Cool Dit had je van te voren kunnen verwachten Denies! Haha!

Het zadel staat Coos wel erg mooi, ik begrijp dat Pat van een zadelmarkt zadel heeft afgezien? Verstandig Ja Teugels hebben wij nog wel hangen als ze die wil lenen hoor, geef maar een gil Knipoog

JoyRider

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-07 14:33

Sonja: Volgens mij is 'omscholen' een groot woord hoor, 't paardje is net in bezit van de eigenaar en ze heeft nu een westernzadel gekocht Knipoog Al vertelde ze eerder dat Coos wel western is ingereden als ik me niet vergis Ja

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-07 14:38

Als je stops uit galop gaat doen, ben je volgens mij behoorlijk bezig met omscholen Verward

Maakt mij verder niks uit, is mijn paard niet, en ben wel nummer 1 om te roepen dat Lol met je Knol boven alles gaat.
Alleen die gympen vind ik dom werk.

Opmerking over nagefelijkheid en verzameling is slechts een cadeautje om eens over na te denken mocht er serieus gereden (gaan) worden.

Is verder een gaaf beest om te zien en westerntuig staat zowiezo 10x leuker dan dressuurtuig.

Maar als je jezelf presenteert alszijnde ruiter 'die eens even gaat kijken wat een paard in huis heeft' dan kán je natuurlijk een keertje terug op je plekje geschopt worden... Knipoog

MSQuincyTE

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-07 15:44

En wat ook geen overbodige luxe is zijn WESTERN LAARZEN

MRV_2016

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-07 16:00

MSQuincyTE schreef:

Die heeft ze ook, staat in een van haar posts:

Deniies schreef:
Ten tweede bij ons op stal rijden ze wel vaker met gympies met joppers zijn kapot en me westernlaarzen hou ik mooi voor e.v.t wedstrijden.

Ik denk verder niet dat het belangrijk is wat ze draagt, dat moet ze zelf weten. Misschien is gympen niet verstandig, (ik heb er zelf ook wel eens mee gereden en bleef regelmatig met de lip [heet dat zo?] achter de beugel hangen, niet prettig) maar dat is haar eigen keuze.

Sonja schreef:
Maar als je jezelf presenteert alszijnde ruiter 'die eens even gaat kijken wat een paard in huis heeft' dan kán je natuurlijk een keertje terug op je plekje geschopt worden... Knipoog

Dit idee krijg ik dus totaal niet (dat ze zich zo presenteert). Verder las ik dat ze de stop eerst in stap en draf moest oefenen, daar heeft ze geen foto's van en misschien heeft ze dat ook wel gedaan?

JoyRider

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-07 16:08

MSQuincyTE schreef:

Laarzen zijn ook niet persé nodig hoor Knipoog Je kunt ook prima met andere stevige schoenen rijden Cool

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-07 16:50

marianr schreef:
Sonja schreef:

Dit idee krijg ik dus totaal niet (dat ze zich zo presenteert). Verder las ik dat ze de stop eerst in stap en draf moest oefenen, daar heeft ze geen foto's van en misschien heeft ze dat ook wel gedaan?

Waarom dan uit galop gaan stoppen terwijl de stap en draf qua basis al niet voor elkaar zijn, laat staan qua stoptechniek?
Heb verder geen zin in rijles per Bokt, maar het nut van e.e.a. ontgaat me volledig.

Axel_Clauw

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-07 17:33

Commentaar is er genoeg dus zal er niet over beginnen, heb zelf ook niet een heel compleet paardrijset aan Knipoog

Heb niet zoveel verstand van western, maar wil me er wel in gaan verdiepen.

Julie zijn een leuke combinatie, nog even oefenen en julie zijn een top plaatje!

Wranglerbutt

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-07 19:22

Splash schreef:
Ik zeg altijd "sit on the pockets of your jeans".

Dat doet ze toch Verward Vandaar die broek! Haha!

Errug leuk paard OK dan!

ElCamino

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-07 07:51

Nou Sonja, je verwoordt pecies wat ik al eerder heb beschreven en ik ga volledig met je mee...

Vera

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-07 11:57

Moderatoropmerking:
Beperk je tot constructieve tips. Kledingtips heeft TS nu wel voldoende gehad

Signe

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-07 19:42

Leuke tinker!

Een opbouwende tip van de ene westerntinker ruiter aan de andere.. Zorg dat je in de goede galop zit. Ik kan natuurlijk van de foto's niet zien of je haar gecorrigeert hebt daar. dat si heel goed mogelijk.
Las een tinker zichzelf eenmaal iets aanleert ( voorkeursgalop) is dat moeilijk afleren. Ik ben een lange weg gegaan met die van mij, die galoppeerde ook graag en vooral op rechts! Zowel in de bak als buiten.

Succes met de 'omscholing' verder!