[WN] Even voorstellen :)

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Lara_Silver

Even voorstellen :)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-05-07 17:47

Hoi, ik ben al langer op bokt maar nu kan ik me eindelijk op dit forum aanmelden! (had eerst namelijk nog geen westernzadel.)
Mijn pony en ik zijn nog lang niet ver in westernrijden maar ik weet zeker dat het nog helemaal goed gaat komen! Lachen
Hier een paar foto's om een indruk te geven:
Afbeelding

Afbeelding

Groetjes Lara en Silver

Remy

Re: Even voorstellen :)

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-07 17:59

Wat een leuke pony, leuk dat je ook western bent gaan rijden. Krijg je ook westernles?

Dit is een kunststof zadel, of niet? Heb je er wel iemand met kennis van westernzadels naar laten kijken toen je het paste, want hij lijkt nogal nauw te liggen (vooral op die foto in je profiel).

Misschien zie ik het verkeerd, hoor het zijn natuurlijk maar foto's Lachen Ik zou er alleen wel een lekker dikke pad onder leggen.

fabske

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-07 18:19

je hebt een leuk paardje en leuk dat je er western mee gaat rijden
ook ik heb het idee dat je zadel wat knelt dus hoop dat je er goed iemand naar hebt laten kijken
groetjes fabske

racheltjj

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-07 18:21

Leuke pony hoor,
veel plezier met western rijden Haha! !

Julia_14

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-07 18:23

Heey mooie pony heb je hoor! En leuk dat je ook western gaat rijden! Ja Heb je les, of krijg je die misschien binnekort? Is wel aan te raden Knipoog Veel plezier nog en laat maar wat vorderingen zien Haha!

Lara_Silver

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-05-07 19:26

Dankjullie voor de leuke reacties.
Over het zadel, nu ik het op de foto's zie, ziet het er zelf in mijn ogen raar uit, maar in "werkelijkheid" ligt goed, en loopt Silver er ook veel beter mee, veel ruimer... En iemand vroeg of het kunstof was, nee het is leer maar het is spliksplinternieuw dus het moet allemaal nog in worden gewerkt, heb er pas 2 keer mee gereden.
Ik ga binnekort een goede dikke pad kopen, ik heb nu als tussenoplossing een dresuurpad die ik dubblevouw en dan ertussen leg, ik weet niet of dit geschikt is maar het lijkt me al een beetje beter dan deze dunne blancket.
Ik krijg helaas geen les, Silver is namelijk nogal een draakje dus ik ga eerst zorgen dat hij ten aller tijde naar mij luistert voordat ik aan les begin. Tong uitsteken

sandro

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-07 19:34

hele leuke pony heb je daar!!meer foto's gewenst hihi!!
als je zegt dat hij zo een draakje is lijkt het mij verstandiger dat jullie allebei zo snel mogelijk les volgen.zo leer je allebei veel meer. en wat voor merk is het zadel? mss met een dik pad dat het er beter uit ziet.nu heb ik het gevoel dat het toch wel drukt.
groetjes ps niet aanvallend bedoeld hoor

Lara_Silver

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-05-07 19:35

Nee hoor weet ik Knipoog , ik ben pas nieuw in dit "wereldje" dus advies neem ik graag aan. Sorry ik kom mischien nu dom over maar wat betekend als een zadel drukt/knelt?

Paintlinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-07 20:46

Het betekend hetzelfde als dat jij te kleine schoenen aan hebt, het drukt dus op de plekken waar het niet goed zit.
Verder is een dikkere pad zeker een must voor onder een westernzadel ( zeker bij 1 van deze kwaliteit).

Verder een leuke pony, maar laat echt even naar je zadel kijken.
Ik vind het echt bijna sneu om te zeggen omdat je zo blij bent met je nieuwe zadel.

MSQuincyTE

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-07 23:41

Wet je 100% zeker dat je een goed zadel hebt gekocht, en hoe goedkoop was hij?

trickywonder

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-07 08:43

ik heb ook een draakj van een paard... mega eigenwijs en dominant. maar juist lessen dan! ik dacht ook, wil niet voor schut staan, we gaan wel beginnen met lessen als ik zelf de knoppen er opgezet heb. ben blij dat ik toch begonnen ben met lessen. we leren er heeel veel van! Ja
En het is gewoon super leuk!

B_Sweet

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-07 15:06

Wat een mooie pony !

Lara_Silver

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-05-07 17:49

Dankjullie. Lachen
Nou goedkoop was het zadel niet(althans vanuit mijn budget gezien, ik kan me nu eenmaal geen zadel van 400,- veroorloven) , er hing een prijskaartje van 250,- aan.
Ik heb er een normaal dresuurpad onder liggen en dan de blancket erop, nu lag het perfect! Het is toch als het zadel niet goed is dat ze drukplekken krijgen en stijf worden, dat is bij Silver niet het geval dus ik denk dat het voor het zadel nu wel goed zit. Lachen

Showpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-07 18:53

Leuke pony heb je, cute koppie!
Zie op je profiel ook met bosal rijd, bevalt dat goed? T staat je pony iig wel goed Knipoog

Ja vind het een beetje lu*#ig om nou ook al over je zadeltje te beginnen, maar je kunt er beter nu iets kritischer naar kijken dan dat je over een tijdje misschien met problemen zit..
Dat je nu nog niets merkt wil niet zeggen dat je zadel per definitie goed ligt.
paarden hebben een hogere pijn grens dan wij en vaak merk je het pas veel later als je paardje er last van heeft.
Ook is het zo dat je bij een western zadel het veel moeilijker kunt zien of hij echt goed ligt, bij een engels zadel kun je dat wat makkelijker zien.
Ik zou er echt iemand bijhalen die verstand heeft van westen zadels.
Verder ben je voor een goed zadel zo 1000 euro kwijt, dat wil niet zeggen dat een goedkoop zadel niet redelijk zou kunnen passen, maar het is wel een indicatie dat je extra allert moet zijn.

Heel veel plezier met het western rijden!

en sorry dat ik ook al over je zadel begon, t is goed bedoelt.. Ach gut

edit: verder zou ik kijken voor een neopreen pad, heeft een wat dempende werking.

Toushie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-07 19:26

leuke pony
leuk dat je ook met westernrijden bent begonnen.
ook ik heb het geveol alsof het wat nauw ligt.
ben het met de vorige reacties eens. en ook ik denk dta je er misschien even iemand bij moet halen.
ook van mijn kant is het goed bedoelt

Lara_Silver

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-05-07 19:32

Nee hoor ik weet dat jullie adviezen goed bedoeld zijn, maar waar kan ik zo iemand vinden en hoeveel kost dit?

Showpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-07 19:46

Ik ben niet bekend in Linburg, wellicht kan iemand die daar meer bekend is je verder helpen.

Misschien kun je wel vast wat googelen naar western instructie (weten vaak ook wel t een en t ander over western zadels), en naar western shops bij jou in de buurt.

veel succes

Lara_Silver

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-05-07 20:32

Dankje, je vroeg ook over de bosal, het beviel in het begin goed maar het gaat de laatste tijd wat slechter. Ik heb ontdekt dat hij op (stal)halster het fijnste loopt.

Paintlinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-07 21:23

Lara_Silver schreef:
Dankjullie. Lachen
Nou goedkoop was het zadel niet(althans vanuit mijn budget gezien, ik kan me nu eenmaal geen zadel van 400,- veroorloven) , er hing een prijskaartje van 250,- aan.
Ik heb er een normaal dresuurpad onder liggen en dan de blancket erop, nu lag het perfect! Het is toch als het zadel niet goed is dat ze drukplekken krijgen en stijf worden, dat is bij Silver niet het geval dus ik denk dat het voor het zadel nu wel goed zit. Lachen

Een degelijk merk kost al minimaal (nieuw) €1700,-
das dus een zadel van het kaliber "goedkoop" ...

Je hoeft het trouwens niet meteen te merken wanneer een zadel niet goed ligt.
Jaren terug reed ik ook met een zadel dat niet lekker zat, heb er nooit iets van gemerkt tot iemand mij erop attendeerde.
Ik heb toen minstens een jaar zonder zadel gereden voor ik een goeie kon betalen.
Nu heb ik een ander zadel en mijn paard loopt stukken beter dan ze ooit gedaan heeft.

Lara_Silver

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-05-07 21:27

Ja dat is bij mij ook zo, hij loopt ook veel en veel beter, imo als een zadel niet goed ligt loopt je paard minder, maar dit is dus niet het geval.
Ik heb helaas ook zeker niet het budget om zo een zadel te kopen en aangezien ik mijn pony maar 3 keer in de week rijd vind ik het zadel dat ik nu heb goed geschikt.
Heb trouwens aan mijn vader een nieuwe pad (dik met vulling) voor mn verjaardag gevraagd dus geen geklungel meer met een dresuurdekje en dan nog de blancket erover, het zadel zal dan waarschijnlijk ook beter liggen.
Natuurlijk niet zo goed als een op maat gemaakt 1800,- kostend zadel maar voldoende goed voor mijn gebruik.
Laatst bijgewerkt door Lara_Silver op 14-05-07 21:29, in het totaal 1 keer bewerkt

Paintlinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-07 21:29

Ook al rij je 1x per jaar...je zadel moet goed liggen.
Je pony heeft niks met je budget te maken natuurlijk he, hij kan er niks aan doen dan jij geen betere kan betalen.

1 tipje: Haal die achtersingel er maar af, das puur voor de 'sier', totaal nutteloos en zit veel te strak.

Yosan

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-07 15:53

Leuke pony heb je, en leuk dat je western gaat rijden.
Helaas ga ik ook over je zadel beginnen.
Breng het terug en ga zonder zadel rijden, en spaar voor een goed zadel.
Ook ik ben begonnen met een zadel van deze prijs, en dacht ook dat het goed lag.
Niet dus, paardje begon erg last te krijgen van zijn schouders, rug en lopen deed hij
op een gegeven moment ook niet meer(niet meer zo als in het begin)
Heb vervolgens een 2e hands zadel gekocht, die wel goed ligt.
Dit zadel was 10 jaar oud toen ik het kocht, en was nog steeds €700.00
En nog laat ik soms mensen er naar kijken of het nog goed ligt.
Je hebt er niets aan als je paardje straks slecht loopt omdat je zadel niet goed is.

Het is goed bedoelde kritiek.

Groetjes en succes

Remy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-07 17:06

Ik ben zelf een half jaar geleden met westernrijden begonnen maar heb pas sinds gisteren een passend zadel gevonden. Tot nu heb ik wel westernstijl gereden (en les gehad) maar dan met mijn gewone veelzijdigheidszadel. Ik heb nu een goede tweedehands middenklasse zadel, als je geduld hebt kun je die vanaf 500-600 euro wel vinden. Het duurt alleen wat langer omdat er nou eenmaal niet zoveel van die zadels zijn.

Ik heb de mijne bij Arthurs Westernstore gehaald. Dan weet ik zeker dat ik geen zadelmarktrotzooi heb. Maar ik heb me wel goed voorbereid door er veel info over te lezen en een pasmal te kopen zodat ik wat meer indicatie heb dan alleen maar kijken aan de buitenkant of het goed ligt.
Mijn zoektocht is lang geweest en ik vond het echt niet leuk om op mijn vz zadel te blijven rijden maar mijn geduld is nu wel beloond met een zadel waar niet alleen ik maar ook mijn paard blij mee is.

En, een slecht zadel kan zich pas na een jaar openbaren in rugklachten en dan is het te laat.

Ik vind het ook rot om te zeuren over je zadel, want ik weet zeker dat je superveel van je pony houdt, dat is ook wel te zien aan de foto's in je profiel Lachen

lisa_jpeine

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-07 17:20

leuke pony!!
en een stoer zadel Cool Tong uitsteken

sjouks

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-07 20:30

Wat een ruige pony! Veel plezier met western rijden!