[WN] onze aller eerste wedstrijd

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

sandyQ

onze aller eerste wedstrijd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-03-07 00:55

ik had gisteren mijn aller eerste echte western-wedstrijd,dus na maanden oefenen,oefenen en nog meer oefenen
heb ik de moed bijeen geraapt om mee te doen aan pleasure en horsemanship in de beginnersklasse
ik vond het in principe heel erg leuk en wil absoluut vaker mee gaan doen
en toch ging het absoluut niet super
aangezien we thuis alleen maar een buitenbak hebben en de radio binnen staat werd sandy erg onrustig
het werd zelfs zo ernstig dat ze een paar keer zelfs flink gebokt heeft ,stil staan bij de line up
nou dat was niet naar mevrouw haar zin ,ik heb echt m,n best gedaan maar van binnen kon ik wel janken
ons eerste onderdeel was horseman ship ,we waren maar met 2 deelnemers,het andere meisje met haar paard
deden het echt super ,maar sandy ...pffffff
een steady jog werd al gauw een erge vlugge draf ,bij de rechter galop werd ik nog door sandy getrakteerd
op een ferme bok,en ik durfde ook niet echt hard op te praten tegen sandy ,dus ik me zwaar maken zodat ze
wat rustiger zou lopen valt ze terug in een jog ,maar de roll-back ging weer super en de walk ook
het was dus duidelijk dat ik zowie zo geen prijs zou halen ,maar dat was ook niet het belangerijkste voor mij
ik vond het belangerijker om te laten zien dat sandy wel netjes kan lopen

bij pleasure ging het iets beter
met 3 deelnemers hadden we absoluut de ruimte over de hele hoefslag ,maar weer werd de jog een zeer vlugge draf ,
zo erg zelfs dat ik moest passeren wou ik niet tegen de andere opbotsen
eenmaal vooraan lopend ging het best wel goed op de linkerhand dan
na de reverse naar de rechterhand toe werd er weer een galop gevraagd en toen bokte ze weer ,
maar nu ook met steigeren erbij ,en dat alles moest ik opvangen met 1 hand en me gewicht ,
alleen tijdens de jog en de walk liep ze keurig naar mijn idee ,en de rollback ging weer super
en nu stond ze bij de line up wel stil,ik allang opgelucht
ik heb niet echt meegedaan om de prijzen maar wel om te laten zien wat we konden
helaas werd dat door sandy,s maffe gedrag teniet gedaan ,
ik kreeg wel een compliment dat ik het bokken en steigeren goed had opgevangen maar ik kon wel janken

tot mijn verbazing bleek ik toch wle wat puntjes gescoord te hebben
bij horsemanship kreeg ik een rozetje en ook bij pleasure ,en ach ondank alles
was het toch een super ervaring om mee te doen en ik was eigenlijk ook wel een beetje trots op die rozetjes,
al durfde ik niet meer te vragen naar de beoordeeling ,die kon ik zelf wel invullen
ik weet nu waar ik thuis aan moet werken en volgende keer beter

toch nog een paar fotootjes van mijn mij met sandy

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

recht m,n schoonzoon dennis en links een vriend die ook trots waren op sandy
Afbeelding
weer thuis op stal,met rozetjes
Afbeelding
en de appel had ze toch verdiend ,mijn super vriendinnetje
Afbeelding

spatter

Re: onze aller eerste wedstrijd

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-07 08:07

je moet maar denken, je hebt het toch maar gedaan!
voor iedereen zijn de eerste wedstrijden moeilijk en zeker als je ook nog een paardje hebt die het ook allemaal nog moet leren

je hebt een heel leuk paard met een heerlijk koppie Ja

paar tipjes
ga rijden met een trensje, dan kunnen je met 2 handen rijden en dat maakt het een stuk makkelijker
het is niet voor niets dat gevorderden pas op één hand moeten dus waarom moeilijk doen?
verder moet je proberen je benen vanaf de heup wat verder naar achteren te leggen, je drijft nu op de singel en dat werkt natuurlijk niet echt

veel succes en gewoon blijven oefenen, net als wij Haha!

AstraGirlie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-07 09:12

Wat een leukerd! Goed gedaan, er is voor alles een begin!
Ik zou ook je benen iets meer naar achteren leggen, dan kan je makkelijker hulpen geven.

_Nikki_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-07 19:03

gefelictiteerd, mooi beestje ook *LOL*

westernappie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-07 19:49

he,ik heb jou zien rijden afgelopen zondag.complimenten voor wat je gepresteerd hebt,alle begin is moeilijk zegt men.je ben mij niet negatief opgevallen,in tegenstelling tot de dame met het paarse overhemd en donkere paard.zij reed ook voor het eerst een wedstrijd volgens mij en ik hoop voor haar paard dat het ook voor het laatst is,hoe zij reed was pas echt dramaties in de zin van en maar rukken en trekken aan die teugels,paard met z'n oren in zijn nek van nijd,want alstie het durfde om het bit los te laten kreeg hij prompt een ruk in zijn mond.tot overmaat van ramp starte ze ook nog de amateur reining.ik ben ff wat anders gaan doen,het zou verboden moeten worden zulke ruiters aan de start,zowiezo op een paard imo.en ze was nog trots ook! Boos! .
jij was tenminste eerlijk voor je paard en jezelf.leuk paardje,nog wat meer trainen en je inschrijven voor de show op 1 julie op de veca stables in beverwijk,kunnen we je vorderingen bekijken,succes Clown

vrolijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-07 18:50

misschien moet je ,je onderschrift is veranderen.
bedoel ik heb ook nergens verstand van maar ik zet ook niks over andere op internet.
als jij zelf al vind dat je nergens verstand van hebt waarom zeg je dan wat over een ander Verward

en je mag best een mening hebben hoor prima.
maar ik vind het echt ongepast dat je dat op internet gaat zetten Boos!

ik weet over wie je het hebt en daarom reageer ik ook.
ze mag dan wel niet rijden hoe het jou bevalt.
maar 1 ding is zeker ze geeft veel om haar paard en ze doet het zoals haar het beste lijkt.
jij omschrijft haar als iemand die haar paard mishandeld Boos!
ik kan je vertellen dat is zeker niet zo!

ohw ja als je vedere discussie wilt nodig ik je uit via PB
ik zet deze reactie even hier neer omdat ik niet wil dat mensen haar zien als vreselijk persoon zoals jij der nu omschrijft.
mijn bedoeling is niet sandyQ der topic te verpesten dus a.u.b via pb veder.

sorry sandyQ ik hoop dat we veder kunnen gaan met jou topic
gefeliciteerd met je rozetjes voor een eerste wedstrijd erg knap Ja
en hup naar de volgende wedstrijd Knipoog

Pannenkoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-07 20:49

SandyQ Als je gaat starten op de Ve<>Ca wedstrijd 1 juli maak ik een mooie wedstrijdfoto van je! Super gedaan hoor!

Tenfold

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-07 22:01

Vrolijk OK dan!
De reactie van westernappie vind ik sneu Misselijk . Lekker makkelijk vanaf de tribune iemand afbranden, volslagen onterecht en onwaar overigens.

westernappie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-07 16:38

ik wil mijn nederige excuses maken richting l.p. gemeend en openbaar.het stukje over haar had ik niet mogen schrijven op deze manier.het spijt mij oprecht als ik haar gekwetst hebt,maar het geschrevene was niet bedoeld om haar als mens af te branden,ik ken haar niet persoonlijk dus moet ik er vanuitgaan dat zij een aardig persoon is.het stukje is geschreven nadat ik met iemand had zitten praten die mij een beeld schetste van lp,deze persoon ontmoete ik voor het eerst persoonlijk,hiervoor had ik haar alleen op bokt gemeet.ik had beter moeten weten en de info met een grote schep zout moeten nemen,gezien de achtergrond van de voornoemde persoon.wat ik niet wist dat werd mij later pas duidelijk via bokt.de slechte naam van deze persoon dus.maar dit is geen excuus voor mij om dan iemand zo af te fikken,zeker gezien het feit dat ik met mijn paard bewust geen wedstrijden rijdt.
als iemand mij ziet rijden zal er ongetwijfeld het nodige op aan te merken zijn,maar daarvan ben IK mij zeer bewust,in tegenstelling tot zeer veel andere mensen in de paardenwereld.blijft het feit dat ik persoonlijk van deze wedstrijd vind dat zij op dat moment niet goed reed.maar nogmaals dit had ik niet zo mogen ventileren op bokt.ik hoop dat ik l.p. in de toekomst op een wedstrijd zie,zodat ik haar een hand en een biertje ofzo geven kan EN dat ik dan sávonds op bokt kan schrijven dat zij en haar paard een knap stukkie rijden lieten zien in wat voor discipline dan ook.ik hoop ook dat zij mijn hand en of biertje accepteerd,zo niet dan begrijp ik dat,maar schrijf ik evengoed dat lovende stukje.
wat mijn onderschrift betrefd:na 30 jaar omgang met paarden in een aantal disciplines heb ik nog steeds het idee dat ik niks weet
en dat ik nogsteeds bijleer.paarden blijven mij boeien-verrassen en fascineren.
m.vr.gr. frank-aka westernappie.

The_BUD

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-07 19:41

ik had van alles verwacht maar dit niet, excuses zeker aanvaard.
echt top en mag dat biertje wijn zijn Vingers aflikken
en je hebt gelijk dat het af en toe niet netjes ging, maar daar probeer ik ook aan tewerken.

volgens mij heeft nog nooit iemand dit gedaan, wat jij nu hebt gedaan en dit mag een goed voorbeeld zijn voor een hoop mensen.

met vrgr l.p. OK dan!

vrolijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-07 19:56

tof dat je het zo hebt gedaan westernappie OK dan!
daar heb ik echt respect voor Ja
ik had dus ook echt een hele andere reactie terug verwacht.
hihi mensen blijven je dus ook boeien-verassen en fascineren Knipoog

en ja met paarden ben je nooit uitgeleerd.
daar heb je ook helemaal gelijk in.
maar dat maakt het juist ook zo leuk.

fijn dat het op zo'n manier is uit gesproken.
en l.p laat de volgende keer wel een mooie ''proef'' zien dan he!
maar niet te mooi want ik wil 1 juli toch boven jou eindigen Tong uitsteken

maar of je der wijn moet geven *LOL* weet niet of dat zo verstandig is Tong uitsteken

westernappie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-07 22:52

Go jij! Go jij! dat wijntje hou je tegoed,wit of rood,je zegt het maar.30 april in middenmeer of anders 1 juli bij de veca,dan mag vrolijk zeggen of het voor of na de proef gedronken word,mischien heeft zij er dan nog voordeel van Clown

Tenfold

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-07 22:57

OK dan!

vrolijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-07 07:33

haha ervoor dan natuurlijk Tong uitsteken

dropje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-07 17:06

Netjes opgelost Westernappie, mn komplimenten hiervoor!

We doen allemaal wel eens dingen in een impuls waar we later spijt van hebben maar jij bent tenminste zo sportief en netjes om je excuses aan te bieden! Ja

Enne "Pups" Goed gedaan hoor, dat je vooral doorgezet hebt! Gewoon doorgaan met veel rijden en lessen, dan gaat het steeds beter! We zien elkaar in Middenmeer! Doei!

The_BUD

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-07 20:19

op naar de zoete witte wijn! Vingers aflikken

smax

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-07 17:07

Spannend he zò`n eerste wedstrrijd, maar vast een voldaan en trots gevoel van overgehouden, knap hoor, nu op naar de volgende, Knipoog

nic0lenicky

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-07 18:15

maar je had het goed gedaan hea stresskip Haha!

sandyQ

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-03-07 23:35

nic0lenicky schreef:
maar je had het goed gedaan hea stresskip Haha!

ikke en stresskip ,wel nee ,sandy werd gewoon narrig omdat romy nog in de trailer stond
en zoals je weet jongedame was dit sandy haar eerste keer in de binnenbak Pling

maidyoga

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-07 23:36

toch goed gegaan

sandyQ

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-03-07 23:39

iedereen bedankt voor jullie fijne reacties ,en als mijn coach me weer rijdt doe ik 1 juli zeker mee

ohja ,hoe anderen gereden hebben heb ik niet echt gezien ,ik was zelf veel te nerveus en daarnaast durf ik geen commentaar te geven op anderen hoe ze rijden omdat ik zelf nog maar een westernbeginner ben ,maar de training gaat goed vooruit met sandy ,in onze eigen buitenbak loopt ze precies zoals ze in de binnenbak op de wedstrijd had moeten lopen zonder gebok en andere gekkigheid