[WN] Boy naar de tandarts

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

PeppySan

Boy naar de tandarts

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-12-06 19:43

We hebben ontdekt dat Boy haken had. Dus die zijn vandaag weggehaald.

Afbeelding
klem op.

Afbeelding
voelen wat er aan de hand is.
Hij had een golvend gebit, flinke haken vooral rechts, omhoog stekende haken achteraan en een wolfskiesje.
Wij mochten ook even voelen en dat was niet fijn! als je niet voorzichtig was kon je je eigen duim open halen!
Zijn wang was flink rauw.
Is een hele rare gewaarwording, met je hele onderarm in de mond van een paard.

Ik moest zijn hoofd omhoog houden, dat is ZWAAR!

Afbeelding

Uiteindelijk hebben we er een bezem onder gezet.
Afbeelding

Met een electrische rasp heeft hij het gebit recht gemaakt en de achterste haken weg gehaald en met de gewone rasp de rest bij gewerkt.

Afbeelding

Als laatste heeft hij het wolfskiesje weggehaald met een soort appelboortje. Dit bloedde wel wat, maar was ook weer snel over.
Nadat de klem eraf was vond Boy zichzelf zeer zielig. Hij mocht nog niet eten ivm de verdoving, dus was hij nog zieliger.
Gelukkig knapte hij snel op en mocht hij na een uurtje weer wat hooi proberen. Vanavond krijgt hij slobber en de komende dagen mag hij geen bit in en moeten we even rustig aan doen.

LMuntje

Re: Boy naar de tandarts

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-06 19:44

Ziet er indrukwekkend uit hoor:O

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-06 19:44

succes ermee
geef hem maar een dikke knuffel Tong uitsteken

lesley1994

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-06 19:45

ik heb zo iets nog nooit gezien wel apart

Heza_Yankee

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-06 20:34

Mijn yankee gaat morgen naar de tandarts Ach gut

kjcm

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-06 23:45

gaat boy nu ieder half jaar naar de tandarts met die lelijke haken op z'n kiezen?
ik bedoel eigenlijk te zeggen Bloos dat mijn merrie een kleine overbijt had aan de snijtanden en zij kon zo ongeveer elk half jaar gedaan wat betreft haken...........en ja, als ze verdoofd zijn weegt het hoofd dubbel zo zwaar Clown

rina

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-06 00:10

Mijn Lena is vorige week net geweest. Ook behoorlijke haken op de kiezen en ook wolfstand. Maar ik had het makkelijker, mijn DA heeft een steun waar het hoofd op afgesteund word. En kon ik rustig rechtopstaand alles volgen, hij had een echoapparaat waarmee hij me alle kiezen heeft laten zien op het beeldscherm. Arme dier had aan alle 4 de kanten de wangen kapot. En ja ze moet over een half jaar nog een keer.

Quartertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-06 17:19

Welke tandarts heb jij bij je paard gehad?

Noisy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-06 09:43

rina schreef:
. Arme dier had aan alle 4 de kanten de wangen kapot.

wat heb jij dan voor een paard??? 4 wangen???
*LOL* *LOL* *LOL*

zielig hè, en dan te bedenken dat ze toch voor je blijven werken, ondanks de pijn van de kapotte wangen...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-06 11:26

Ohoooooooooooh wat een snielugh bit heeft dat paard in op de eerste foto!!!!!!!

Clown
Zwaar he als je zo'n hoofd een tijdje op je schouder hebt Haha!

Redneck

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-06 11:59

Weet ik alles van.....ik had geen schouder en rug meer over. Zo'n hoofd weegt tonnen na verloop van tijd. Volgens mij duwde Kelo me expres naar beneden toen hij geholpen werd.... Clown

Maar die truc met de bezem ga ik onthouden!

Mikkee

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-06 13:33

Redneck schreef:
Maar die truc met de bezem ga ik onthouden!

Gebruik je dan wel jullie bezem? Anders moet ik straks weeeeer een nieuwe steel kopen Nagelbijten / Gniffelen

rina

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-06 14:26

noisy schreef:
rina schreef:
. Arme dier had aan alle 4 de kanten de wangen kapot.

wat heb jij dan voor een paard??? 4 wangen???
*LOL* *LOL* *LOL*

zielig hè, en dan te bedenken dat ze toch voor je blijven werken, ondanks de pijn van de kapotte wangen...

Grin ja achteraf staat het er een beetje blond Haha! Maar je snap wel wat ik bedoelde. beide wangen op 4 plaatsen kapot Knipoog Of eigenlijk nog meer dan 4 plaatsen, ze had op meer plaatsen haken. En ja dat die me er maar 1 keer heeft afgegooid is eigenlijk een wonder Clown

@Quartertje bedoelde je mij?? zo ja het was mijn Dierenarts van de Kliniek hier in Heede. Is dus geen Tandarts bij geweest.

jeanette

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-06 22:53

Ach arm paardje, maar hij zal er na die behandeling erg blij mee zijn. Geef hem maar een extra knuf.

whissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-06 23:01

ojeeee, wat een klem Tong uitsteken Leuk om even de foto's te zien, dan weet ik een beetje wat ik kan verwachten.
maandag moeten die van mij eraan geloven!! Sidon heeft haken zag ik, dus daar zal wel heel wat aan moeten gebeuren. Dat zal hem wel weer flink wat stress geven.....dit is wat nieuws voor hem, en alles wat nieuw is, is verschrikkelijk angstaanjagend Tong uitsteken gelukkig mag ze verdoven.

Yonne

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-06 23:27

He bah, arm paardje moet behoorlijk pin gedaan hebben Verdrietig datz al nou net zoiets zijn als een scherp in je wang snijdend stukje aan je beugel.. Verdrietig

PeppySan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-12-06 17:16

Het gaat nu al weer beter met hem, maar hij heeft er nog best last van.
Gewoonlijk is een dag of 2 voldoende en zijn ze hersteld, bij hem duurt het wat langer.
Hij had er goed last van.
De behandeling zelf was nauwelijks pijnlijk, maar de genezing van dat wat al langer open was en van het gat van het wolfstandje duurt wat langer.

Heza_Yankee

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-06 20:25

Mijn yank is ook gedaan afgelopen donderdag! Hij had behoorlijk wat haken aan zijn kiezen en zijn wangen waren ook stuk. De DA heeft het eerst met de electrische vijl en daarna met de gewone vijl gedaan. En....................... allemaal zonder verdoving!! Cool

REGINA76

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-06 00:33

ja het moet gebeuren.
ik doe mijn paarden/ponys ieder half jaar door de paardentandarts.
ik mag altijd meehelpen.
is wel erg gaaf......

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-06 10:29

Deb, is niet raar hoor dat het wat langer duurt. Faiz is afgelopen dinsdag gedaan en die at gisteren pas weer een beetje fatsoenlijk hooi. Kan absoluut nog geen bit in.

En Milena is altijd echt dik twee weken uit de running als ze gedaan is. Die heeft te vaste kaken, en die worden dan altijd meteen weer gecorrigeerd en losgemaakt. Ze eet dan heel raar de eerste weken, omdat ze aan de nieuwe stand van haar kaken moet wennen.
Gewoon afwachten, je ziet vanzelf aan de ruwvoerinname wanneer het weer helemaal goed is.

Die van mij gaan trouwens ook elk half jaar, net als regina al aangeeft.

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-06 10:35

Bij ons komt de tandarts elke drie maanden op stal, eens in het half jaar gaan de dames op de lijst. Als er niets gedaan hoeft te worden kost het ook niets, maar vooral bij de jongste vind ik het heel belangrijk dat er gekeken wordt of er geen doppen zitten en het wisselen goed verloopt.