[WN] Mijn nieuwe rijpaard

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

14cecile14

Mijn nieuwe rijpaard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-11-06 16:23

Sinds 6 weken rij ik op een ander paardje. Ze heeft daarvoor een dik jaar stil gestaan (buiten de wei om) ze is nog aan de dikke kant alleen daar word aan gewerkt. Ik wou weten wat jullie van haar vinden en of jullie tips/commentaar hebben?

(dat ze te dik is en erg dik in haar vacht zit weet ik zelfwel dat hoef je mij niet meer te vertellen Clown )

groetjes cecile

Afbeelding
Afbeelding

timokyana

Re: Mijn nieuwe rijpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-06 16:24

ik heb eigenlijk geen commentaar, ik vind het wel een sprekend paard,leuke uitstraling en bouw.Je hebt een rechte zit zo op de foto's te zien! Hoe komt het dat ze zo'n tijd stil heeft gestaan?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-06 16:25

Ik vind het een erg leuk paardje hoor! Heb niet echt tips of commentaar, is namelijk moeilijk af te lezen van 2 stapfoto's Clown

14cecile14

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-11-06 16:26

timokyana schreef:
ik heb eigenlijk geen commentaar, ik vind het wel een sprekend paard,leuke uitstraling en bouw.Je hebt een rechte zit zo op de foto's te zien! Hoe komt het dat ze zo'n tijd stil heeft gestaan?

Omdat er geen bijrijder te vinden was die zeg maar geschikt voor haar was. En omdat mijn zus (die de dochter van het paard rijd) geen tijd had voor meerdere paarden te rijden ivm werk en studie.

14cecile14

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-11-06 16:27

Miss_Montana schreef:
Ik vind het een erg leuk paardje hoor! Heb niet echt tips of commentaar, is namelijk moeilijk af te lezen van 2 stapfoto's Clown

Maar ik bedoel kwa zit en houding enzo.

4_LIFE

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-06 16:28

Leuk paardje.. commentaar nee.. want dit zijn niet echt rijfoto's waar je het van kan zien Haha!

timokyana

nou wat een mazzel dan maar! veel succes met haar ben benieuwd als ze straks weer wat meer opgepakt is, plaats je dan nog eens foto's?

Blue9

Ik vind dat je veelveelveel te recht zit!! Je trekt je rug helemaal hol!!

14cecile14

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-11-06 16:34

timokyana schreef:
nou wat een mazzel dan maar! veel succes met haar ben benieuwd als ze straks weer wat meer opgepakt is, plaats je dan nog eens foto's?

Ja zo snel ze helemaal op conditie is zal ik weer foto's maken. Wil ik zelf ook graag om het verschil te zien.

14cecile14

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-11-06 16:37

Niine schreef:

Uhm oke...

Dat is voor het eerst dat ik dat hoor zal wel aan de foto liggen. Want ik zit kaars recht op eerder bol dan hol. Ik zal eens andere mensen laten kijken als ik rij en het hun vragen.

(ik kan namens wegen rugklachten niet mijn rug hol maken...)

14cecile14

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-11-06 16:38

14cecile14 schreef:
Niine schreef:

Uhm oke...

Dat is voor het eerst dat ik dat hoor zal wel aan de foto liggen. Want ik zit kaars recht op eerder bol dan hol. Ik zal eens andere mensen laten kijken als ik rij en het hun vragen.

Bedankt voor je tip!

(ik kan namens wegen rugklachten niet mijn rug hol maken... )

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-06 16:39

Ik vind niet dat je te recht zit ofzo, als je maar lekker zit. Ja, je zou evt je beugels nog een gaatje langer kunnen doen. Voornamelijk op de 2e foto zit je nl een beetje zoals op een engels zadel. Terwijl met western je beugels vaak langer zijn. Maar voor de rest ziet het er goed uit.

14cecile14

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-11-06 16:42

Miss_Montana schreef:
Ik vind niet dat je te recht zit ofzo, als je maar lekker zit. Ja, je zou evt je beugels nog een gaatje langer kunnen doen. Voornamelijk op de 2e foto zit je nl een beetje zoals op een engels zadel. Terwijl met western je beugels vaak langer zijn. Maar voor de rest ziet het er goed uit.

Ja dat klopt de beugels moeten inderdaad 2 gaten langer. Maar aangezien ze een behoorlijk ronde buik heeft rijd dit eerst fijner tot ze op gewicht is haha.

SuperRoos

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-06 17:48

leuk nieuw bijrijdpaardje heb je zeg, fijn dat ze nu weer lekker aan de slag kan
ben benieuwd hoe ze gaat veranderen!

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-06 18:01

ten eerste mooi paardje!

tips?
het lijkt of je je bekken een beetje naar achteren gekanteld hebt
tenen wat naar binnen en rijdt het liefst met iets met hak
vanaf je pols gaan je handen naar beneden, hou deze rechtop en doe ze naar voren als je meegeeft
verder rij je op een pittig bit dus zou ik liever een trensje zien of een stuk lossere teugels

succes met je paardje!

14cecile14

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-11-06 18:19

spatter schreef:
ten eerste mooi paardje!

tips?
het lijkt of je je bekken een beetje naar achteren gekanteld hebt
tenen wat naar binnen en rijdt het liefst met iets met hak
vanaf je pols gaan je handen naar beneden, hou deze rechtop en doe ze naar voren als je meegeeft
verder rij je op een pittig bit dus zou ik liever een trensje zien of een stuk lossere teugels

succes met je paardje!

Dankjewel voor je tips! hier heb ik dus iets aan. ik ga ze even bij langs.

ten eerste mooi paardje!
dankjewel! dat hoor ik natuurlijk graag

het lijkt of je je bekken een beetje naar achteren gekanteld hebt:
Dit klopt inderdaad dit doe ik om mijn rug te ontlasten ik ben hier ook mee aan het werk. (maar ik zit dus inderdaad eerder bol dan hol

tenen wat naar binnen
Dit is echt een probleem voor mij cedric leroux (onze oude jeugdteam trainer waar ik inzit) noemde mij een keer lucky luke omdat mijn voeten als ik loop naar buiten staan. Ik kan niet eens rechtop staan met mijn tenen naar voren laat staan op het paard haha. Daar moet ik het dus maar mee doen

rijdt het liefst met iets met hak
Dat is inderdaad een goede is natuurlijk veel veiliger alleen vind ik deze schoenen zo fijn rijden. Maar inderdaad meestal rij ik ook met laarzen. Goed dat het je opvalt! zou ik ook als commentaar geven als iemand met die schoenen zou rijden

Heej dat was mij nog niet opgevallen! Misschien komt dat omdat ik een jeugd/amateur ruiter ben (en dus op 1 hand rijd). En het laatste paard dat ik heb gereden op het NK heb ik alleen maar op 1 handgereden en dan heb ik daar geen last van. Hier heb ik dus zeer zeker iets aan als ik op jong paard op twee handen zou gaan starten

verder rij je op een pittig bit
Iedereen denkt op de foto te zien dat ik een pittig bit in heb. Alleen het is het alle zachtste schaartje dat wij konden vinden (echt een babyschaartje dik bit en hele kleine scharen) Maar dat ik iets meer ruimte moet geven klopt wel al vind ik zelf dat ik niet met strakke teugels rij. En op een trensje rijden mag ik niet op de wedstrijden aangezien ik geen beginner meer ben en ik met haar in de amateur en jeugd met een schaartje moet starten. En dat dus af en toe al met haar oefen ik rij nog vaak met een trensje. dat was ook de eerst keer met schaartje

maar super bedankt voor je tips hier heb ik dus wel iets aan!

Blue9

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-06 18:34

14cecile14 schreef:
Niine schreef:

Uhm oke...

(ik kan namens wegen rugklachten niet mijn rug hol maken...)

Dat kan maar ik vind het toch te (kaars)recht uitzien!! Kan ook zijn omdat de beugels iets te kort zijn!

Sheelah

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-06 22:19

Heej cecile
Leuk paardje zeg je vertelde me er pas over maar nu zie ik dus ook de foto's ziet er leuk uit en gaat er vast ook nog veel beter uit zien!!
Xx Sheela

14cecile14

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-12-06 08:33

Sheelah schreef:
Heej cecile
Leuk paardje zeg je vertelde me er pas over maar nu zie ik dus ook de foto's ziet er leuk uit en gaat er vast ook nog veel beter uit zien!!
Xx Sheela

Hoi hoi,

Ja dat het er veel beter uitgaat zien ben ik van overtuigd! Haha!
Ze is al weer wat beter op conditie en natuurlijk als dat vet eraf is gaat het er nog mooier uitzien!
Ik hou je wel op de hoogte via msn enzo oke?

liefs cecile