[WN] Timo voor het eerst met zadel.

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

timokyana

Timo voor het eerst met zadel.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-10-06 11:37

Pfffff, hoop niet heel bokt over me heen te krijgen maar plaats ze toch want ben heel trots op mijn ventje!
We hebben Timo al een aantal maal aan de longe gehad, zijn zo gewoon af en toe is lekker met hem bezig.
Gister had een vriendin van mij haar westernzadel mee gebracht, timo was zo relaxed en braaf dat we elkaar aan keken en zeiden : 'zullen we het eens proberen'.
Hij is dekjes gewend, maar een zadel was de 1e keer, hij was ontzettend braaf,wel wat gespannen, maar gaf geen kick.
genoeg gel*ld hier de foto's:
Afbeelding
benepen kontje, hij staat er echt bij als een droellie, van wat moet ik met dat ding op mn rug.
Afbeelding
braaf rondje aan de longe.

Afbeelding
vind het hem zo gaaf staan.
Nou deze indruk heeft hij te pakken en mag hij lekker gaan verwerken, het was eenmalig want timo is 2 1/2 en vind hem echt nog te jong verder.We gaan het verkeersmak nou verder uitbreiden en veel wandelen en wat schrikparcoutjes lopen.
Afbeelding
wilde dit moment gewoon graag even delen omdat ik ontzettend trots ben op mijn 'veulen'wat zo mooi opgroeid tot volwassen paardje! Geweldig gewoon!
Haha!

Paintlinger

Re: Timo voor het eerst met zadel.

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-06 11:41

Ik raak in de war van je!!
Ik was zo overtuigd dat het haf x paint was...
nu weet ik het niet meer...ik denk dat ik maar eens in het echt moet komen kijken Knipoog...

Hij doet het braaf, ziet er goed uit!

timokyana

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-10-06 11:44

haha blazing begint hij op een tinker te lijken Haha!
ik weet het zelf ook niet meer hoor, hij krijgt nu teddyberen vacht en pffff, ach het maakt me ook niet meer uit Knipoog , ik heb een kruising hij is lief en ik vind hem mooi!

Altijd welkom Knipoog ......................

Paintlinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-06 12:27

Heb je gelijk in...
Hij is in ieder geval leuk en daar gaat het om!

Vera

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-06 13:36

Leuke foto's! En inderdaad, hij lijkt veel op een Tinker hoor Haha!

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-06 13:38

Je zadel lijkt op de 1na laatste foto wat omhoog te komen van achteren, is dat zo?

Knap paardje hoor Ja

timokyana

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-10-06 13:41

klopt zadel paste ook niet perfect, het was eenmalig voor de ervaring het zadel is van een vriendin.
Het heeft me overigens wel aan het denken gezet, hoe pas je nou een westernzadel, waar let je op, waar haal je een goed zadel, maar ik kom er ongetwijfeld wel uit tegen die tijd met hulp van medebokkers. bedankt voor de reacties!

Blablabla11

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-06 13:43

mm ik dacht ook dat het een tinker was.. maar het kan evengoed een paint zijn als het met een grover paard gekruisd is.. Ik heb vroeger een kruising kwpn/ american paint gehad maar die was ook vrij stevig..
voor foto's van deze hunk kun je kijken op www.damirhoo.come2me.nl kijk maar is bij rij foto's is niet een super slank paardje maar ook een paint.. alleen nu wel al 1.70m

timokyana

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-10-06 13:47

@lindy1982: ik heb hem gekocht als tinker zijnde toen de tijd, maar denk toch dat het een kruising is, waarmee geen idee, ene dag denk ik wel met tinker, andere dag paint (vooral zomers). maar hoe dan ook tis een schat.
Mooie foto's van je (vorige)paardje hij is idd wel stukken groter ja met zijn 1.70, leuk dat je hem zo ziet op groeien op jouw site.

Blablabla11

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-06 14:01

haha heb alleen de site voor hun gebouwd en daarna overgedragen.. heb er spijt van dat ik hem heb verkocht maar gelukkig heeft ie het goed..

Mighty

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-06 14:19

`Wat leuk!!! Ik weet uit ervaring hoe trots en blij je je voelt! dat je nog heel veel geluks momenten mag hebben, want die komen er!!!!

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-06 14:22

timokyana schreef:
klopt zadel paste ook niet perfect, het was eenmalig voor de ervaring het zadel is van een vriendin.
Het heeft me overigens wel aan het denken gezet, hoe pas je nou een westernzadel, waar let je op, waar haal je een goed zadel, maar ik kom er ongetwijfeld wel uit tegen die tijd met hulp van medebokkers. bedankt voor de reacties!

Het aanpassen van een westernzadel is idd een werkje voor een vakman...ik zou tzt iemand langs laten komen met een aantal zadels om te komen passen. Ook zul je er rekening mee moeten houden dat een jong dier nog breder wordt en de rug nog verder gaat veranderen, dus dat je met het eerste zadel nooit lang zult doen, dus nieuw kopen is misschien niet verstandig, maar de meesten die langs komen willen dan toch wel een nieuw zadel verkopen.
Ik ga hier geen adressen geven van mensen die wel langs komen omdat ik er geheid een paar oversla. Maar ik kan je wel een adres geven waar je uit moet kijken, omdat 1) de kwaliteit te wensen overlaat, en 2) de kennis van de verkopers te wensen overlaat: koop geen zadel bij de zadelmarkt !

timokyana

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-10-06 15:16

@mighty: je begrijpt precies hoe ik me voel zoals je het omschrijft.Ik weet ook wel zeker dat ik nog vaak heel trots op hem ga zijn, maar alles op zijn tijd dan komt dat vast goed.
@cassidy: ik zou zo en zo geen nieuw zadel aanschaffen, maar een tweedehands, ik heb een adres in zeeland die verkopen tweedehands (merkzadels) en komen aan huis om te passen.Zo en zo zal ik nog goed rondkijken en me goed laten informeren door kenners, misschien is dit mogelijk bij het adres waar ik Timo volgend jaar in training wil doen.hun weten er zeker meer van als ik. Wel weet ik (toch bedankt weer voor je tip) dat het zadel NIET bij zadelmarkt vandaan zal komen. ik geloof er ook niet in dat je voor zo'n bedrag een kwaliteit en goed zadel kunt aanschaffen, zelfs tweedehands haast niet. maar das een andere discussie, waar de meesten het wel mee eens zullen zijn.
iedereen bedankt voor de reacties!

Edit: 2mighty, even in je profiel gespiekt, wat een ontzettende kanjer heb je zeg, echt geweldig mooi. En aan je verhaal te lezen, jij weet exact hoe het voelt! Haha! Knipoog

Mighty

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-06 15:27

haha...ja..leuk, als de beste!!!! Hij is nu ruim vier en onder het zadel en er gaat geen dag voorbij dat ik geen euforische momenten heb, rijden, omgang alles! En jij hebt een kanjertje waar je velieft op bent! Thats what counts!!!!

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-06 15:45

timokyana schreef:
ik heb een adres in zeeland die verkopen tweedehands (merkzadels) en komen aan huis om te passen.Zo en zo zal ik nog goed rondkijken en me goed laten informeren door kenners, misschien is dit mogelijk bij het adres waar ik Timo volgend jaar in training wil doen.hun weten er zeker meer van als ik. Wel weet ik (toch bedankt weer voor je tip) dat het zadel NIET bij zadelmarkt vandaan zal komen. ik geloof er ook niet in dat je voor zo'n bedrag een kwaliteit en goed zadel kunt aanschaffen, zelfs tweedehands haast niet.

Ok, dan is het goed. Ik wilde je nog even informeren dat de zadelmarkt ook een filaal in Zeeland heeft...

SanneHeidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-06 17:40

het is inderdaad net een tinker mooie paardjes hoor Knipoog

timokyana

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-10-06 19:54

Cassidy schreef:
timokyana schreef:
ik heb een adres in zeeland die verkopen tweedehands (merkzadels) en komen aan huis om te passen.Zo en zo zal ik nog goed rondkijken en me goed laten informeren door kenners, misschien is dit mogelijk bij het adres waar ik Timo volgend jaar in training wil doen.hun weten er zeker meer van als ik. Wel weet ik (toch bedankt weer voor je tip) dat het zadel NIET bij zadelmarkt vandaan zal komen. ik geloof er ook niet in dat je voor zo'n bedrag een kwaliteit en goed zadel kunt aanschaffen, zelfs tweedehands haast niet.

Ok, dan is het goed. Ik wilde je nog even informeren dat de zadelmarkt ook een filaal in Zeeland heeft...

@cassidy: heet die daar lonestar store?

Marleen1

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-06 19:58

timokyana schreef:
Pfffff, hoop niet heel bokt over me heen te krijgen maar plaats ze toch want ben heel trots op mijn ventje!
We hebben Timo al een aantal maal aan de longe gehad, zijn zo gewoon af en toe is lekker met hem bezig.
Gister had een vriendin van mij haar westernzadel mee gebracht, timo was zo relaxed en braaf dat we elkaar aan keken en zeiden : 'zullen we het eens proberen'.
Hij is dekjes gewend, maar een zadel was de 1e keer, hij was ontzettend braaf,wel wat gespannen, maar gaf geen kick.
genoeg gel*ld hier de foto's:
Afbeelding
benepen kontje, hij staat er echt bij als een droellie, van wat moet ik met dat ding op mn rug.
Afbeelding
braaf rondje aan de longe.

Afbeelding
vind het hem zo gaaf staan.
Nou deze indruk heeft hij te pakken en mag hij lekker gaan verwerken, het was eenmalig want timo is 2 1/2 en vind hem echt nog te jong verder.We gaan het verkeersmak nou verder uitbreiden en veel wandelen en wat schrikparcoutjes lopen.
Afbeelding
wilde dit moment gewoon graag even delen omdat ik ontzettend trots ben op mijn 'veulen'wat zo mooi opgroeid tot volwassen paardje! Geweldig gewoon!
Haha!

mooi paard egt waar Knipoog hij doet het goed onder het zadel hopelijk blijft hij zo braaf Haha!

veel susces er meej hea Haha!

SuperRoos

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-06 20:24

leuke foto's hoor
gaaf dat hij zo braaf is en dat je op deze manier op een hele speelse wijze bezig bent
dit kan ie lekker verwerken en dan zal het de volgende keer weer goed gaan

op deze foto's is het idd net een tink, hoewel, op de foto van de voorkant lijkt het weer heel erg paint, achja, hij is prachtig! Ja

timokyana

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-10-06 21:29

Bloos Bloos Bloos
dank jullie voor de reacties, zal morgen alles doorgeven aan mijn kereltje. Haha!
Wat krijg je toch een hoop terug he, zo'n vertrouwen, ik kan er nog niet over uit gewoon.
Hihihi voor sommige bokkers is dit dagelijkse kost, maar op mij heeft het indruk gemaakt, misschien nog wel meer als bij Timo zelf Knipoog