Ik plaats niet zo vaak berichten omdat ik geen eigen paardje meer heb. Maar binnenkort ga ik mijn oude paardje opzoeken. Hij heet Azaz en is vanaf dat hij 11 maanden was van mij geweest, tot hij 5 1/2 was. Daarna heb ik besloten om hem te verkopen omdat ik op Texel woonde, waar toen nog niemand was die western reed behalve ik (heeeeele rare blikken) en ik hem niets meer kon leren en geen instructie kon vinden. Bovendien wilde ik graag weer studeren, maar ik vond hem te talentvol en te jong om alleen als af en toe recreatiepaardje te dienen. En omdat hij zo lief en geweldig was, hoopte ik dat iemand anders dat ook van hem zou vinden, zodat hij 'verder' kon en ik ook. Als was dat niet samen.
Na een uitstapje bij iemand die dressuur reed, is hij nu weer van iemand die western met hem rijdt. Daar ben ik erg blij om, maar ik ben vooral blij dat zijn huidige baasjes zo blij met hem zijn. Ik heb sinds kort contact met hun en ik mag langskomen om hem even te bezoeken.
Ben er erg zenuwachtig voor, omdat ik het mezlf nooit helemaal heb vergeven dat ik hem weg heb gedaan, maar ook zenuwachtig over hoe het allemaal zal gaan. Omdat ik erg trots ben op hem, wil ik even foto's plaatsen van vroeger... en binnenkort, als ik bij hem ben geweest, zal ik die foto's ook plaatsen..
hier was hij vier en reed ik met hem en andere ruiters op Arabische volbloeds een demo om het western rijden en zijn vader Alexander te promoten, bij het voormalige Gily & Brigitte Arabians. Foto by Jan Kan
Hier was hij 3 1/2 jaar oud en ben ik begonnen met zadelmak maken. Foto by Robert Peek
Groetjes Kukkie