Citaat:
Ik rij al 11 jaar zonder cap en met sportschoenen en er is nog nooit wat gebeurd.
Inderdaad.
Even dom vraagje, los van het feit van wat je er zelf van vind en doet. Weet je vriend die risico's wel? Is het ook zijn eigen overdachte keuze of volgt hij jou gewoon omdat hij niet beter weet? Weet hij(en jij) ook dat je ook door andere reden een val kan maken dan door een bokkend paard? (ik denk even aan de drie keer dat ik met mijn paard op de grond lag, toen hij gestruikeld was, heel stom, heel onverwacht en totaal geen aanleiding, zoals slechte bodem ofzo. Maar ook dat had vervelend kunnen aflopen. Of de laaghangende tak waar paard wel onderdoor kon maar ik niet

)
Over je opmerking van ik kan morgen ook auto-ongeluk hebben of neergestoken worden, kan ik zo kwaad worden. DUS daarom neem je maar andere risco's die zo makkelijk te vermijden zijn? *ik kan nog heel wat argumenten/bedekingen en opmerkingen naar boven halen maar ik betwijfel of het uithaalt*
Je zult me niet horen van "zet die cap op"(zolang je niet op mijn paard rijdt), maar ik vraag me wel af of je alle risico's wel kan inschatten en daarop een doordachte beslissing kan nemen.
Maar goed, dat ter zijde, leuk paard en je vriend ziet er naar uit alsof hij het heel leuk vind. Dat is goed en belangrijk (extra paardje in de toekomst?)!