[WN] Faiz aan de Costa del Knol

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Faiz aan de Costa del Knol

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-06 20:57

Meest passende titel zou zijn:

Een weekeindje Costa del Knol
over heet, heter en de heetste imago's

Maar ja, dat past niet in de titel, en bovendien moet je niet ALLES verklappen over zulke weekeindes. Mensen moeten 't ook zelf kunnen gaan ervaren zonder dat ik alles al verraden heb... Schijnheilig (Maar voor degene die zich laatst tijdens een bbq afvroeg hoe 't nou in het echie is... hij drinkt gewoon bier en weet verdacht goed uit te leggen wat er met een Big Mac gebeurt als je aan 1 kant blijft happen hoor, en vroeg z'n nest in gaat 'ie ook al niet Haha! )

Afgelopen weekeinde dus weer een weekeindje wezen trainen bij Chris en Kitty in Papenburg. Heerlijk weekeindje weg met de paarden. Normaliter natuurlijk altijd met Milena, maar die staat al een paar weken kreupel. Veearts en hoefsmid kunnen niets vinden, verdenking gaat uit naar een kneuzing diep in de hoef, mogelijk het hoefbeen.
Dick zou Leonardo meenemen (heeft een eigen topic, de patser Haha! ) dus tja als je er dan toch nog eentje op stal hebt staan die op den duur toch het stokje van Mileen over moet gaan nemen, dan zal hij toch eens voor het eerst ook mee moeten naar "Ome Chris" zoals onze paarden 'm noemen Duivel Nou vooruit, 1 foto van Dick en Leo dan, om alvast in de mood te komen voor z'n eigen topic....
Afbeelding
Helaas geen lekkere actiefoto's, vriendjelief was te druk met z'n eigen knollebeest om ook even wat van ons te schieten dus het meeste heb ik zelf moeten fröbelen.
Om er alvast in te komen, even z'n brave koppie tijdens het poetsen buiten aan de balk:
Afbeelding
Het allerbelangrijkste van het weekeinde was dat ik weer vreselijk TROTS ben op m'n puppypaard Lovers Vreemde omgeving, voor het eerst een shankje in, en geen stapje verkeerd. Zo braaf en vol vertrouwen, super!
Na het poetsen gezadeld, klaar voor het lesje:
Afbeelding
Veel gewerkt aan het sturen met de shanks, cirkels, buigen voor het binnenbeen, pasje wijken, en vooral veel zelf uit laten zoeken. Ik wil nog veel te veel voor 'm regelen en 'm helpen, dus loslaten, loslaten en nog eens loslaten. En dat staat Chris hier waarschijnlijk voor de driehonderdste keer uit te leggen Haha! :
Afbeelding
Heel het weekeinde prachtig weer gehad, zeg maar gerust bloedheet Cool dus 's morgens rijden, 's avonds rijden en tussendoor vooral lekker eten, nog meer lekker eten, NOG meer lekker eten, lekkere koude biertjes en cola tussendoor, en natuurlijk weer heel veel lol. Zelfs nog wat opgevangen over strings EN weer een onbekende blote piemel gezien (ik heb er een abonnement op in Duitsland... Scheve mond ) maar geloof me, je WILT 't niet weten... Whoosh!
Na elk lesje lekker even badderen Tong uitsteken :
Afbeelding
Ik heb ook een keer op Ayesta mogen rijden. Heerlijk, zo'n paard dat superscherp aan de hulpen staat en alles kent Tong uitsteken Voelde aan als een enorme buffel onder me, want ik ben natuurlijk m'n Go jij! Go jij! -ponnies gewend en dan is zo'n Quarter breeeeeeeed Haha! maar zowaar ik bleef boven Cool
Afbeelding
Heerlijk genoten van keurige changementjes, een draf die ook echt draf was Knipoog en nog even gespind:
Afbeelding
Was heel bijzonder om op zo'n paard te mogen rijden!

Zondags kwam VincentS ook nog even langs (volkomen logisch natuurlijk, al die westerlingen die elkaar vervolgens in Duitsland tegenkomen Rolleyes ) en overal is er eigenlijk maar weer 1 conclusie te trekken:
Party!! TOPWEEKEINDE! Party!!
Chris en Kitty, bedankt weer!

Anoniem

Re: Faiz aan de Costa del Knol

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-06 21:01

Gave foto's en fijn dat je het zo naar je zin hebt gehad Sonja!

silvester

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-06 21:06

Hele leuke foto's Sonja en leuke uitleg ook daarbij.
Je zult wel weer een hele hoop geleerd hebben.
Dit staat ook nog op mijn verlanglijstje; zo'n weekendje bij Chris.

__Suzanne__

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-06 21:17

Klinkt goed, zo'n weekend! Faizje lijkt het ook wel naar zijn zin te hebben, hij kijkt zo lief!

Dick

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-06 21:25

Hij IS ook lief Haha!
Lovers
Hij had het uitstekend naar z'n zin. Stond meteen op z'n gemakje, zowel op stal als in de wei, at goed, dronk goed, raakte niet in paniek als hij helemaal alleen op stal achterbleef omdat Leo moest lessen, gewoon superbraaf Tong uitsteken Ben ik heel blij mee!

Edit: oepsie, lastig hoor, computer delen Haha! stond nog op Dicks naam ingelogd

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-06 21:50

klinkt als een heerlijk weekend!

wat een prachtig paard is faiz en wat ziet hij er mooi uit met tuig!

geweldige titel trouwens Haha!

Wranglerbutt

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-06 21:54

Jaloerrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrs Nors opkijken Knipoog Rondje sturen op Ayesta - cool! Cool
Gaaf dat Faiz zo braaf is Ja Hij is zó cute! Lovers

mehlika

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-06 21:55

Faizke!!! toppertje!!! Gaaf dat jullie zo genoten hebben.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-06 21:56

Mehlika zo heet 'ie niet, beter naar Tyler luisteren Haha!
Iesje! Lovers

mehlika

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-06 22:01

woehahaha, hij heeft het er nog steeds over!!! Alhoewel hij nu weer verliefd is op een mooi vlekkenpaard Knipoog

MSQuincyTE

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-06 22:03

Sonja wat een leuke foto's zijn het

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-06 22:04

Haha Ty is nog zo heerlijk onbevangen dat hij alles lief en mooi vindt. Ik weet nog zijn reactie toen Milena bij jullie op het erf van de wagen afkwam toen ik Faiz bij jou kwam brengen.
"Soooooo mooie ponnie!!"
Haha!
En dan die blik van Barry Tong uitsteken haha

Jurga

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-06 22:09

Son, ik had je helemaal niet herkend joh! Moest drie keer kijken! Maar Roy en ik vinden dat je een waanzinnig lekker dier hebt!

rina

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-06 23:21

Gave foto's en leuk verslag. fijn dat Faiz het zo goed deed. errruuuggg leuk paardje Tong uitsteken .

Maare Chris je moet echt eens in de zon met die benen hoor, je gaat voor de eerste prijs in de melkflessencompetitie Duivel Haha!

Anya

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-06 23:47

Sonja wat een leuke foto's. Faiz kijkt steeds wijzer uit.
Enneh DICK! EIGEN TOPIC!
kan best, want mooie foto's.
En bovendien ben ik vóór veel KWPN-ers in de westernsport Haha!

Smoske

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-06 08:23

Leuke foto's en zo te lezen is het ook een heel leuk weekende geweest! Fijn!!! Haha!
NOg veel succes met je paardjes en ook met Milena, hopelijk vinden jullie snel de oorzaak en is ze snel weer opgeknapt... Ach gut

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-06 08:31

Zaterdag toen wij bij Chris waren is er weer naar Milena gekeken, maar er is zo weinig zinnigs over te zeggen... Er is dus geen zweer uitgekomen, het broeiverband heeft geen resultaat opgeleverd. Met visiteren komen we nu niet meer verder. De smid heeft zo veel mogelijk zool weggesneden in onze zoektocht naar de oorzaak, en dat betekent dat knijpen nu overal onprettig is, dus dat ze nu overal wel op reageert.
Omdat die hoef zo ver mogelijk gesneden is, kon hij haar niet zonder ijzertje laten staan, dus hij heeft er zaterdag wel weer een ijzer ondergelegd. Omdat ze ook in wendingen heel beroerd liep, heeft hij gekozen voor een ijzer dat wat rond loopt. Dus niet zo'n platte, maar met afgeronde hoeken zeg maar, zodat ze ook in wendingen wat makkelijker afrolt.
De smid was niet positief, die vond dat ze erg slecht liep. Maar eerlijk gezegd vind ik het heel erg meevallen nu. In stap is nauwelijks zichtbaar dat ze niet goed is, alleen in draf is ze duidelijk kreupel in het voorbrengen.
Echter, het is vandaag "pas" twee weken (smid blijft volhouden 3 maar die is echt van 't padje, ik houd dergelijke dingen altijd heel secuur bij) en ik geef haar al sinds dag 5 geen pijnstillers meer. Ik gaf zowiezo maar de helft van wat de veearts voorgeschreven had, maar ik heb vanaf vorige week zondag niets meer gegeven. Ik heb liever dat ze wat pijn voelt als ze teveel doet, want Mileen is zo'n harde dat ze toch door wil lopen en ik was bang dat ze te ver zou gaan...

Ik hou het erop dat ze die avond voor ze kreupel gevonden werd haar hoefzool en/of hoefbeen gekneusd heeft tijdens die buitenrit. Er liggen hier op meerdere paden behoorlijke stukken steen op de paden, dus ik vermoed dat we in een galop ergens op terecht zijn gekomen oid... Oftewel: stomme pech.
Mileen staat nu gewoon 'stil' (dwz weidegang en in de paddocks, uurtje of 8 per dag van de box weg in ieder geval) en volgend weekeinde kijk ik wel weer eens hoe ze loopt.

To be continued....

Wwrangler

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-06 08:47

Zo wat een knappe Faizje heb je toch, blijft een mooi kleurtje Haha! ! Is wel erg lekker daarzo he.... beetje verslavend...

Ja die Ayes wat een superfijnpaardje om te rijden... het is wel een tankje onder je, Wit is wel wat groter dat jou ponies, maar ook niet zo.....

Jeetje wat een pech voor Mileentje Huilen , geeft er maar een knuffeltje Ach gut van Wit. Zal in ieder geval wat positieve energie naar haar toesturen.....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-06 08:52

Mooi kleurtje? Hij wordt veel te licht, die malle ezel! Knipoog Weet je wel hoeveel poetswerk dat is? O ja dat hoef ik jou niet te vertellen natuurlijk met Wit *LOL* *LOL* *LOL*

Thanks, ik zal Wits knuffel doorgeven! Lovers

Miran

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-06 07:42

He Sonja, ik was even hier en daar foto's aan het kijken en kwam dit topic tegen, leuk paardje is Faiz aan het worden! Maar zie ik het nou goed, heb je nou een staartje Haha! ?
Leuk ook om Dick en Leo aan het werk te zien, hopelijk is Mileen snel weer beter!

cornelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-06 08:32

Wat leuk om je kleine kruimel eens aan het werk te zien Lachen

Yosan

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-06 17:08

RINA SCHREEF:
Maare Chris je moet echt eens in de zon met die benen hoor, je gaat voor de eerste prijs in de melkflessencompetitie

tja, mijn ogen deden ook meteen pijn toen deze foto voorbij kwam.
wat meer met de beentjes in de zon chris, verblind het niet zo meer.

Zonde dat ik niet wist dat jullie bij chris en Kitty waren, dan waren we vast wel even langs gekomen.

groetjes

MSQuincyTE

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-06 23:38

Mijn moeder haar benen zijn nog witter dan die van Chris

Yosan

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-06 07:23

MQT ZEGT:
Mijn moeder haar benen zijn nog witter dan die van Chris

dan heb jij zeker altijd een zonnebril op als je bij haar bent Haha!

MSQuincyTE

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-06 02:58

Yosan dat valt wel mee hoor Haha!