[WN] fotocursus: onderwerp western

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

NotNice

fotocursus: onderwerp western

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-07-06 13:38

ik heb een (artistieke) fotocursus gedaan, en mijn keuzeonderwerp voor de afsluitende expositie (in een echte gallerie) was dus 'western rijden' en dit is het resultaat:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

oke, alleen bij de 'rijlaars' komt de westernsfeer (voor zover die bestaat) er echt uit, maar ik ben het meest trots op de zoen-foto! Ik wil meer westernsfeer in de foto's krijgen, aangezien het ook mijn onderwerp voor de vervolgcursus gaat worden. Dat betekent dus closeups van sporen en andere "stukjes tuig", enzovoorts... Maar geen hoeden, want dan gaat iedereen weer emmeren over line-dansen en we rijden paard, we dansen niet! het paard moet dansen!!! (en daar wil ik ook een foto van)

Jeddah

Re: fotocursus: onderwerp western

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-06 14:17

De zoen foto is SUPER!

De rijlaars vind ik juist minder gezien ik dat niet echt "western" vind omdat ik over het algemeen niemand met hakken en omgeslagen broek zie rijden.. Haha!

Ik zou ook niet alleen sporen doen, zat ruiters die Westren rijden en nooit ene spoor ombinden. Focus op het zadel zou ik zeggen! Das "echt" western!

NotNice

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-07-06 14:33

dank je!

foto's van sporen zijn erg herkenbaar als western voor de niet-kenner, gelukkig zijn er ook mooie sporen met 'botte' sterren, en die heb ik zelf aan mijn laarzen hangen, dus dat scheelt een hoop ellende (=commentaar van mensen die denken dat je altijd zit te prikken, erg vermoeiend), maar inderdaad, het is niet iets dat stereotype is voor de westernruiter.

Daarom wil ik ook absoluut geen hoed-foto, ik draag alleen die hoed op wedstrijd, omdat het verplicht is, en daarin ben ik absoluut niet de enige Haha! maar ook dat is (helaas) iets wat niet-westerners meteen herkennen
nou, oke dan: een mooie wedstrijdfoto met hoed is acceptabel Knipoog

en dat zadel....hopeloos!
ik heb al honderden (letterlijk) foto's van zadels gemaakt, maar niet een die echt aanspreekt. De detail-foto's zijn nog wel aardig, maar daar moet ik duidelijk nog erg veel op oefenen. Niet dat ik daar een probleem mee heb hoor, heerlijk op de manege rondbaggeren met mijn camera, lekker op mijn gemakje, zaaaaaaaalig
ik heb niet voor niets "western rijden" als onderwerp gekozen!
dus, hopelijk in de nabije toekomst: een mooie foto van een zadel!

RelarDevi

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-06 14:40

Om een westernfoto te maken met zadel zou ik me vooral focussen op de zadelknop. Vind ik echt iets heel westerns eigenlijk Haha!

Verder spreken de fotos me eigenlijk niet echt aan Lachen

Jeddah

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-06 17:05

Ik ben beneiuwd waarje mee komt Notnice! Knipoog Of wat dacht je van een one-ear hoofdstel? Das ook typisch western en iets wat je in andere diciplines niet ziet. Met een mooie voorpluk erbij... Haha!

Romkabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-06 17:07

NotNice schreef:
Maar geen hoeden, want dan gaat iedereen weer emmeren over line-dansen en we rijden paard, we dansen niet! het paard moet dansen!!! (en daar wil ik ook een foto van)

Maar line-dancen is ook wel echt western hoor Knipoog
En hoeden horen zeker bij de western, maar je kan ook gewoon gaan kijken op een westernmanege en als ze het leuk ingericht hebben foto's maken van het "blokhut" idee Knipoog

joel

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-06 22:36

ik vind de foto's echt gaaf gelukt meis! zeker zo in zwart wit! toppertje, probeer ook eens sepia effect? gewoon testje doen Lachen

MSQuincyTE

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-06 01:19

Ik zie er eigenlijks geen western in de foto´s op de beugels na dan

NotNice

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-08-06 10:01

@joel, dank je! Sepia heb ik geprobeert, maar dat geeft het toch minder sfeer dan zwart/wit

@romkabouter: goed idee, ik ga binnenkort eens bij ons op de manege het winkeltje induiken (als dat mag), daar hangt/ligt genoeg mooi tuig!

Verosjaak

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-06 10:47

veel geluk dion... vind alleen de eye tot eye iets minder maar dat wist je denk ik wel.. (maar ach jij bent een stuk beter als ik ( ben nog maar een knurft) dus mijn commentaar is niet zo van toepassing) Knipoog

terwijl die van red en laris weer super is vanwege de kleur.. nou we zien je wel rondbaggeren met je camera.. (omg nu zijn we niet meer veilig (verstoppennn!!)) Clown

NotNice

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-08-06 09:40

@verosjaak: oei, domme opmerking! ik ben niet 'beter' dan jij met fotograferen! ik heb alleen mijn camera wat langer en ik ben er iets langer mee bezig dus ik heb veeeeeeel meer foto's gemaakt dan jij en als je maar genoeg foto's maakt komen er vanzelf geweldige foto's tussen te zitten!

en die dat eye2eye-'project' loopt nog wel een paar jaar dus ik krijg het vanzelf (ooit) wel in de vingers om de meest geweldige foto te maken

Signe

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-06 11:13

Ik vind tuig hangend over een hek ook altijd erg western sfeervol.
Ove rje foto`s vidn ik persoonlijk het zwartwit contrast wat laag en de gezicht foto`s wat donker ( kan ook aan mijn monitor liggen) De laars foto is de licht inval op de beugel niet helemaal mooi en krijg het een onscherp gevoel. Omdat dat ook het onderwerp is van de foto, werkt hij voor mij niet. ( de laars staat me ook niet aan, maar dat is een persoonlijke smaak)

Gabon

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-06 13:56

Mooie foto's! Wat misschien ook leuk is voor western foto's zijn; riemen met een mooie grootte buckle, en lange chaps met franjes.
(Bij ons was trouwens laatst op de ranch een western fotoschoot van de Margriet.)

NotNice

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-08-06 14:19

ik vind de 'rustende' hand met teugels op de zadelknop ook schitterend, alleen kan je dat niet na het rijden doen omdat je dan een stle rouwranden hebt waar je akelig van wordt, dat is dan geen mooie foto

de laarsfoto is trouwens ook niet ergscherp, maar dat is beter te zien op de groot formaat (afgedrukte) foto. De meningen over die laars zijn heel erg verdeeld, de een vind hem fantastisch vanwege het contrast tussen de sport en die onmogelijke hakken, en de ander vind de combinatie ronduit lelijk. en dat is dus wat ikzelf geweldig vind aan de foto, die uiteenlopende meningen.

Een fotoshoot van de margriet? voor de wintermode?
worden we allemaal western deze winter? Haha!

_Vanes_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-06 18:45

Een close-up van een stukje paardenneus en mond met een mooi bit en/of bosal in vaquero-style is ook heel sfeervol en western ,zonder linedance -idee.Franjes MET paard dus!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-06 19:20

MSQuincyTE schreef:
Ik zie er eigenlijks geen western in de foto´s op de beugels na dan

ik juist wel, heeft sfeer! echt gave foto's

Marieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-06 20:58

Hier wat ideetjes mischien?
Deze heb ik van een video getrokken die ik in op een wedstrijd in Las Vegas heb gemaakt vandaar dat ze wat wazig zijn, maar het gaat ook alleen maar om het idee tenslotte.

Afbeelding Afbeelding Afbeelding
Afbeelding Afbeelding

Klaasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-06 21:35

Mooie foto's, maar vind de oogfoto's niet zo veel met Western te maken hebben.

Die van Marieke vind ik super!

Succes, en blijf maar lekker foto's posten zou ik zeggen!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-06 22:44

wauw marieke, die zijn echt gaaf!!!

MSQuincyTE

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-06 23:32

Marieke dat zijn mooi foto's met een western uit straling

NotNice

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-08-06 09:35

@marieke: wow, leuke foto's!! bedankt voor de inspiratie! dat worden weer een hoop heerlijke uurtjes op de manege Cheese!
die kniebrace aan dat zadel vind ik heel apart...

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-06 09:50

ik denk dat het een hakbeschermer is tegen het verbranden van de ballen van de hoef van de achterbenen met het glijden

Wranglerbutt

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-06 10:27

'kniebrace' = skidboot Lachen

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-06 10:53

Wranglerbutt schreef:
'kniebrace' = skidboot Lachen

kwam even niet op de naam Nagelbijten / Gniffelen en dat als reiningruiter

NotNice

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-08-06 10:57

oh, HAHA Haha!
ik heb kniebraces (van de fysiotherapeut) gehad voor tijdens het rijden en die zagen er ongeveer zo uit...