[WN] tinker x paint?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

timokyana

tinker x paint?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-07-06 15:46

Afbeelding
Bovenstaande foto had ik bij tinkers geplaatst met de vraag tinker of niet?
Nu kwam hier een reactie op dat iemand dacht dat dit een veulen zou zijn van red pebbles en een tinker.Dit is niet zo,ik heb contact gehad met de eigenaar en zei hebben dit veulen nog zelf.nu vroeg ik me af,is het toch mogelijk dat 'timo'een kruising kan zijn met een paint?wat vinden de kenners hier nou van?Hij is twee en hengst.afstamming dus onbekend.
het is niet zo dat ik dit nou heel graag wil omdat het een bonte pony is,maar door de reacties ben ik het me af gaan vragen en was benieuwd naar reacties hier.alvast bedankt.

_Sammy_

Re: tinker x paint?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-06 15:50

idd paint vind vind ik er wel in zitten of een bonte quarter!

hij is wel mooi Lachen ik denk een guarter en een tinker zie ik er vanaf de foto niet inzitten(alleen ze sokken)

Francis

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-06 16:05

Nooit zeker te zeggen natuurlijk, kan ook een andere combi zijn, maar ik vind em voor een Tinker wel érg luxe en zo te zien nagenoeg geen behang, dus zuiver tinker is't in ieder geval niet... Maar als je bij deze foto gezegd had dat 't een zuivere Paint was, had ik je wel geloofd...
Waar komt hij vandaan? (waar gekocht/gefokt?)

timokyana

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-07-06 16:10

Hij komt van een handelaar,naief gekocht toen hij 6maanden was (lang verhaal).ik kocht hem als tinker,maar toen het kereltje groeide en groeide kwam er niet echt veel tinker typisch uit.(heb zelf een goedgekeurde tinkermerrie gehad).Kortom ik ben blij met hem het is een gouden mannetje,maar door de reacties op de twee topics ben ik toch wel heel nieuwsgierig naar wat er voor mixje in kan zitten.Natuurlijk,met zekerheid weet je het nooit,maar de vergelijking met een paint is voor mij toch een groot compliment.

rina

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-06 16:28

Als het een Pebbles zou zijn, moet je Red Pebbles hier op bokt maar eens een PB sturen. Dat is nl Silva de eigenaresse van Pebbles.
Maar goed kan je de fokker achterhalen??? zo ja vraag die welke hengst het was. Het is vaak zo moeilijk te zien wat er nu precies in zit.

timokyana

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-07-06 17:18

rina schreef:
Als het een Pebbles zou zijn, moet je Red Pebbles hier op bokt maar eens een PB sturen. Dat is nl Silva de eigenaresse van Pebbles.
Maar goed kan je de fokker achterhalen??? zo ja vraag die welke hengst het was. Het is vaak zo moeilijk te zien wat er nu precies in zit.

zie de opening van deze post,heb ik gedaan,is geen afstammeling van red pebbles!

rina

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-06 20:30

Was me niet duidelijk uit de tekst naar voren gekomen. Maar okee. Weet je wie het paardje gefokt heeft??

timokyana

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-07-06 21:06

nee weet helaas niets,komt van een handelaar.weet alleen zijn leeftijd en thats it.

Francis

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-06 21:44

Die handelaar heeft em toch ook weer ergens vandaan... lijkt me sterk dat die niets meer kan vertellen.

smax

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-06 21:46

vind het een leuk paardje, heb je foto`s van zijn hoofd???
Zie hier idd geen volle tinker in, hoe oud is hij???
ik vind hem meer van een paint hebben dan een tinker

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-06 22:48

Zou het ook niet een kruising kunnen zijn van een luxer ras met een tinker en alleen de vlekken van de tinker heeft geerfd? Dat dus de andere ouder geen bonte of paint is? Maar wel luxe type? Ik vind het een leuk paardje zo hoor. Kruisingen zijn vaak erg leuk met het goeie van 2 kanten.

Francis

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-06 23:46

ja hoor, dat zou ook kunnen... zei ik in m'n eerste post al. Tinker keer Welsh ofzo... ik noem maar wat.
Wat het ook is... een leukerd issie in ieder geval!

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-06 23:53

Misschien nog even afwachten hoe hij uitgroeid, zie je misschien nog net even meer wat het is geworden.Wat is zijn stokmaat nu?En wat zijn je plannen met hem? Mijn pony heet Surprise, maar dit was dan wel een surprise, en een hele leuke!!

yerry

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-06 23:54

Ik weet dat pebbles meerdere nakomelingen heeft van haflingers en die zien er ongeveer net zo uit. Duss misschien is het een haflinger kruising???
in ieder geval is het een leuke ponnie!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-06 07:54

Ik denk dat dit onder het hoofdstuk WWK'er valt. En dan wel een hele leuke!

PlauGenGuy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-06 10:38

Op deze foto's staat wel een kruising Tinker x red pebbles.
Kijk en vergelijk...

Afbeelding

Afbeelding

Groetjes,

Simone

Vera

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-06 10:41

Mijn eerste reactie was ook "dat is er vast eentje van Red Pebbles". Maar lees dat ik niet de enige ben Haha!
Ik zou niet zeggen dat et een Tinkerkruising is, eerder een New Forest of inderdaad een Haflinger.
Leuk paardje hoor!!

Splash

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-06 10:45

_Sammy_ schreef:
idd paint vind vind ik er wel in zitten of een bonte quarter!

hij is wel mooi Lachen ik denk een guarter en een tinker zie ik er vanaf de foto niet inzitten(alleen ze sokken)

Even tussendoor: bonte quarters bestaan niet. Quarters hebben nooit vlekken die heb je alleen in solid kleuren (bles of sokjes niet meegeteld).

CherokeeChum

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-06 11:14

@Splash; die heb je wel en die worden geregistreerd als paint,
zgn cropout Clown

CherokeeChum

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-06 11:16

Neron(nrps) maal tinker,of welsch cob geeft ook zulke paarden Cool

Francis

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-06 14:46

CherokeeChum schreef:
@Splash; die heb je wel en die worden geregistreerd als paint,
zgn cropout Clown

Nee, die worden tegenwoordig gewoon geregistreerd als Quarter... Q x Q = Q ongeacht kleur of vlekken.

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-06 14:51

Dat is ook toevallig! Ik ken er ook een, een jaarling, lijkt veel op de jouwe, diezelfde lichtbruine vlekken, alleen heeft die ik ken volgens mij net iets meer en iets kleinere vlekjes. Van de week hadden we het er nog over, wat zou erin zitten? Onze gedachten gingen ook naar tinker x paint. Het hoofdje is nl een typisch tinkerkoppie, het lijf paint, grappig zeg!

Paintlinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-06 15:07

Eerlijk gezegt begin ik ook te twijfelen of er uberhaupt wel tinker inzit..
Ik bedoel, verf hem in gedachte maar eens zweetvos...dan is het bijna een echte haf..

Pebbles x Haflinger klinkt erg aannemelijk gezien de bouw van het paardje..
(ik heb zelf ook een paint x haf..en die..bouw van jouw paard...tja komt wel in de buurt hoor)

timokyana

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-07-06 15:19

Hij is dus twee jaar,stokmaat weet ik niet precies rond de 1.40 denk ik net.Bedankt voor al jullie reacties,ik denk inderdaad dat het het beste is later te kijken als hij is uitgegroeid.wel leuk om zoveel verschillende meningen te horen en dat er bonte quarters bestonden wist ik dus ook niet.weer wat geleerd.Mijn bedoeling is wel om western met hem te gaan rijden,we zullen zien of meneertje dit leuk vind en er geschikt voor is.Iedereen bedankt!

Signe

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-06 17:43

Ik zie geen tinkertypische kenmerken in je paardje, maar ik vind hem zeker niet lelijk!

De kruising pebbels die hierboven staat is ook niet ehct heel erg tinker,maar heeft wel de stevige benen van zijn moeder en volgens mij ook de aanleg om ehhh een buikje te kweken?!