[WN] Beetje voorstellen

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

SuperRoos

Beetje voorstellen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-06-06 20:22

zo, aangezien fig, (mijn fjordmobiel) en ik echt hebben gekozen om de western in te duiken en daarin ook wedstrijdjes te gaan doen maken we maar eens ons eerste fototopic hier

ik rij eigenlijk al sinds de dik 2 jaar die ik hem heb met een western uitrusting maar ben verder echt bezig met parelli natural horsemanship
dat gaat allemaal zo super dat we toch maar hebben gezegd om ons te gaan specialeren in western, eerst maar een beetje trail en pleasure en van daaruit zien we weer verder

figor is pas 4,5 jaar dus we hebben tijd zat, ben met hem eerst rijtechnisch bezig geweest dat hij goed recht liep, dat zn kont mooi meekwam en dat hij niet op zn schouder viel met voltes
het hele nagevelijk rijden hebben we gelaten, wilde hem eerst zn hals laten verlengen, echt neusje op de grond, omdat hij net als de meeste fjorden een korte nek met brede halsaanzet heeft, lastiger nagevelijk te krijgen dus en je traint dan snel de verkeerde spieren
dus eerst die ontspanning en nu zijn we op het punt dat hij wat hoger mag komen met zn halsje

Afbeelding
eerst maar zn lekker koppie

Afbeelding
hanenkam foto

Afbeelding
soms wordt hij flink afgemat haha

Afbeelding
foto van gisteren waarop zn bouw goed te zien is, zn buik is wat dik nu, zn dikke darm is niet in topconditie, krijgt ie nu wat voor, dat is het ook het deel van zn buik waar het opgezwollen is

Afbeelding
rustig drafje geloof ik, wilde hem hier net wat oppakken, zijn foto's van vandaag, rij met de natural hackemore, zie dat ie hier wel wat op de voorhand duikelt.. maar daar wordt dus nog aan gewerkt

Afbeelding
beetje kontje eruit draaien en ribben en hals buigen, hoofdhouding maakte me bij deze oefening niet uit

Afbeelding
galopje, ook hier de hoofdhouding weer maar wil zijn sprong in galop erin houden, hij heeft de neiging erg vlak te gaan

Afbeelding
lekker laag weer

Afbeelding

Afbeelding
foto van grondwerk, hij heeft lekker bolle billen voor een fjord vind ik hihi

Afbeelding
verder doen we nog een beetje vrijheidsdressuur, dacht altijd dat dat niet kon zonder biks... maar fig heeft het geleerd met de friendly game van parelli, echt leuk en hij vind het zelf ook gaaf

Afbeelding
t is zo'n schat!

Afbeelding
helemaal languit met zn 2

Afbeelding
normaal galloperen we naakt door de bak haha nouja fig dan

Afbeelding
en zo duiken we trailers in hihi

maargoed, ik wil zoveel plaatsen, laat het hier wel ff bij hihi
blijf af en toe wel lekker plaatsen hier

Klaasje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-06 20:24

Ziet er leuk uit, ben benieuwd hoe het erover een tijdje uit ziet.

Die foto dat hij ligt en jij op zijn hoofd met jouw hoofd (wat een zin ) is super mooi!

SuperRoos

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-06-06 20:26

thanx
grote foto daarvan is deze
Afbeelding
was echt zo gaaf toen ie dat voor me deed, was echt gevraagd
later op de wei deed hij het ook, kon languit op hem gaan liggen
nou de ademhaling en beweging die je dan voelt, die overgave, krijg er nog een kick van haha

8secondride

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-06 20:27

hey wat gaaf!! ik doe ook parelli, hoever ben je precies???
ik schat je eind level 2?????

Mooie fotos!!

SuperRoos

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-06-06 20:31

ja zoiets, gaaf dat jij het ook doet
maar fig en ik zijn niet zo volgens de boekjes, nergens in hihi
wel als iets niet lukt hoor dan gaat alles stap voor stap, en we werken alles heel snel door
hij is snel verveeld en springt dan gewoon de bak uit haha
heeft ie al een tijdje niet gedaan dus zal wel redelijk ok bezig zijn
maar we rijden dus vaak met helemaal niks en dan sturen we gewoon in volle galop
en ook het liggen op friendly game enzo.. sja, welk level dat is haha
galopswissels en dergelijke kunnen we allemaal
maar ben niet bezig met levels halen
kan niet opstappen via die methode, heb operaties aan mn bene gehad dus spring erop via muurtjes enzo maarja
hoe ver ben je zelf?

8secondride

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-06 20:41

geweldig paard zo te horen!!!
Ik heb mijn level 1 officieel behaald, en zit nu halverwege level 2, ik denk dat ik die ook officieel wil halen, maar ben er verder nog niet uit.

Te veel regels terwijl we ook al veel dingen kennen en kunnen op onze eigen manier. Maar niet goedgekeurd word omdat we het net even iets anders doen.
Blijf er wel mee doorgaan, verer zien we wel!

Jellie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-06 20:45

Roos, echt super hoe jullie met elkaar bezig zijn!
Heerlijke foto's waar ik met een glimlach naar kijk
Geniet lekker van je Fjordmobiel.. hij doet dat ook met zo'n baasje

KootMiraDrum

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-06 20:49

Een van mijn favo Boktstelletjes, heerlijke foto's die denk ik heel goed jullie band laten zien!

SuperRoos

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-06-06 20:50

idd 8secondride, zo voel ik het ook
en levels halen is prachtig, maar is niet van levensbelang zeg maar, kan t ook niet uitleggen maar wat jij zegt ben ik het geheel mee eens
wat voor mij een punt was
normaal haal je level 1 met 3 maanden, level 2 met een half jaar en zit je binnen een jaar aan je level 3 waarin je zeer rijtechnisch te werk gaat, maar zo gaat het 99 van de 100x niet hier in nederland omdat alles nog zo pril is zeg maar...
en dan denk ik alle kleine voltes, als het rijden zonder zadel, sja...
ik wil mijn paard correct hebben lopen en sterk en atletisch hebben zodat hij zo lang mogelijk mee gaat
heb vorige paardje in moeten laten slapen door hko en is gewoon bekend wat daarvan de grootste oorzaak is,(had haar zelf pas 3 maandjes) dus we doen het op onze eigen manier waarop ik denk dat fig het langste mee gaat en zijn lichaam het sterkste wordt..

jellie, lief, thanx voor de compli's

FK, hihi owijs bedankt

Spetter

Re: Beetje voorstellen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-06 20:55

Roos, gave foto's weer! Jullie zijn en blijven een mooi koppel!

Arizona

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-06 21:47

wat een enorm lieve foto's van jullie 2

SuperRoos

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-06-06 09:00

thanx lieve reacties!

PaolaPromise

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-06 09:03

Geweldige foto's!! Echt leuk dat je zo met je paardje aan de slag kan! Kan duidelijk zien dat er heel veel vertrouwen is tussen jullie 2! En dat met 4 jaar, petje af!

DJQuarter

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-06 09:23

Wat ga jij geweldig om met je Fjordje zeg!! Goed dat je hem zo fijntjes aan de hulpen houd! Ik zie bij Fjorden meestal een andere manier van rijden... Petje af!

Zack

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-06 09:46

Wauw.. gaaf hoor!
Lijkt mij ook erg intressant om ook te leren, zeker met die fjord van mij.
SUper mooie pics!

SuperRoos

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-06-06 10:48

paolapromise, thanx, onwijs mooi compliment voor me

DJquarter, ook bedankt, wordt bijna verlegen hier haha
maar idd, je ziet vaak dat t bij fjorden allemaal harder gaat omdat ze zo sterk zijn...
ga met die van mij juist gevoelig om zodat dat mooi bewaard blijft
ook denken veel mensen dat fjorden niet heel intelligent zijn maar door de analyses van me weet ik dat de meesten dat wel zijn, als je intelligente paarden leuke afwisseling geeft zijn ze over het algemeen enthousiast, geinteresseerd en actief, zo is figor van mij dus ook
als ik te saai werk voor hem heb wordt hij koppig en nukkig...
alleen als ik hem die gevoeligheid en afwisseling biedt kan ik dit zo bereiken denk ik...
altijd leuk om zulke reacties te horen, hoor vaak dat ie voorwaarts is voor een fjord, of dat ie zo mooi laag kan lopen met zn koppie over zn rug etc... echt fijn
hij heeft qua bouw zeker capaciteiten denk ik

zack, thanx

Toekie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-06 11:37

Heey Roos, dat ziet er geweldig uit! Ik heb met veel plezier naar de foto's gekeken. Hartstikke mooi om te zien hoe jij met Figor omgaat! Ik wens jullie heel veel succes en plezier met jullie westerncarrière.

SuperRoos

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-06-06 12:09

thanx toekie
hoe is het bij jullie nu?

Toekie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-06 13:09

SuperRoos schreef:
thanx toekie
hoe is het bij jullie nu?

Super!! Ik hoop trouwens dat we elkaar een keertje tegenkomen op wedstrijd. Zou leuk zijn!

SuperRoos

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-06-06 13:12

haha dat duurt nog wel ff denk ik, we zijn pas net serieus begonnen ermee... hihi
jij hebt toch al wedstrijdervaring enzo?

Toekie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-06 13:18

SuperRoos schreef:
haha dat duurt nog wel ff denk ik, we zijn pas net serieus begonnen ermee... hihi
jij hebt toch al wedstrijdervaring enzo?

Geeft niets, het duurt voor mij waarschijnlijk ook nog wel even. Ik heb al wel wat wedstrijdjes gereden, maar niet zo heel veel hoor. Qua vervoer ben ik afhankelijk van anderen, dus ik ben al lang blij ALS ik een keertje kan starten. Maar hopelijk komt daar volgend jaar verandering in en heb ik een eigen vrachtwagentje.

Genta

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-06 15:42

Wat een superleuke Fjord. Geweldig hoe jij met 'em omgaat.. Volgens mij hebben jullie een erg goede band, het straalt van de foto's af
Veel succes in de toekomst op wedstrijden

SuperRoos

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-06-06 16:58

toekie, ja dat is jammer dat je van anderen afhankelijk bent
maar binnenkort misschien eigen wagentje, gaaf zeg!

genta, bedankt

Frosti4

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-06 17:00

SuperRoos schreef:
zo, aangezien fig, (mijn fjordmobiel) en ik echt hebben gekozen om de western in te duiken en daarin ook wedstrijdjes te gaan doen maken we maar eens ons eerste fototopic hier

ik rij eigenlijk al sinds de dik 2 jaar die ik hem heb met een western uitrusting maar ben verder echt bezig met parelli natural horsemanship
dat gaat allemaal zo super dat we toch maar hebben gezegd om ons te gaan specialeren in western, eerst maar een beetje trail en pleasure en van daaruit zien we weer verder

figor is pas 4,5 jaar dus we hebben tijd zat, ben met hem eerst rijtechnisch bezig geweest dat hij goed recht liep, dat zn kont mooi meekwam en dat hij niet op zn schouder viel met voltes
het hele nagevelijk rijden hebben we gelaten, wilde hem eerst zn hals laten verlengen, echt neusje op de grond, omdat hij net als de meeste fjorden een korte nek met brede halsaanzet heeft, lastiger nagevelijk te krijgen dus en je traint dan snel de verkeerde spieren
dus eerst die ontspanning en nu zijn we op het punt dat hij wat hoger mag komen met zn halsje

Afbeelding
eerst maar zn lekker koppie

Afbeelding
hanenkam foto

Afbeelding
soms wordt hij flink afgemat haha

Afbeelding
foto van gisteren waarop zn bouw goed te zien is, zn buik is wat dik nu, zn dikke darm is niet in topconditie, krijgt ie nu wat voor, dat is het ook het deel van zn buik waar het opgezwollen is

Afbeelding
rustig drafje geloof ik, wilde hem hier net wat oppakken, zijn foto's van vandaag, rij met de natural hackemore, zie dat ie hier wel wat op de voorhand duikelt.. maar daar wordt dus nog aan gewerkt

Afbeelding
beetje kontje eruit draaien en ribben en hals buigen, hoofdhouding maakte me bij deze oefening niet uit

Afbeelding
galopje, ook hier de hoofdhouding weer maar wil zijn sprong in galop erin houden, hij heeft de neiging erg vlak te gaan

Afbeelding
lekker laag weer

Afbeelding

Afbeelding
foto van grondwerk, hij heeft lekker bolle billen voor een fjord vind ik hihi

Afbeelding
verder doen we nog een beetje vrijheidsdressuur, dacht altijd dat dat niet kon zonder biks... maar fig heeft het geleerd met de friendly game van parelli, echt leuk en hij vind het zelf ook gaaf

Afbeelding
t is zo'n schat!

Afbeelding
helemaal languit met zn 2

Afbeelding
normaal galloperen we naakt door de bak haha nouja fig dan

Afbeelding
en zo duiken we trailers in hihi

maargoed, ik wil zoveel plaatsen, laat het hier wel ff bij hihi
blijf af en toe wel lekker plaatsen hier

jeetje wat een gaaf beestje zeg!!!! helemaal geweldig, jullie passen super bij elkaar, erg leuk om te zien. ook zoals hij ligt en jij erop zit, grappig hoor. geniet er maar van .
groetjes,

SuperRoos

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-06-06 17:42

thanx, genieten doen we zeker elke seconde die ik bij hem ben!