[WN] Splash' vorige vriendinnetje verhuisd naar Amerika (Alabama)

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Splash

Splash' vorige vriendinnetje verhuisd naar Amerika (Alabama)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-05-06 10:11

Hier een foto van onze J. Zij was het vorige vriendinnetje van Splash (die bij de 'billenparade' te zien is). Op het moment is Jay in Amerika. Wij gaan namelijk in augustus emigreren naar Alabama en zij is nu alvast daar naar toe verhuisd. We hebben er voor gekozen haar in april al daar naar toe te brengen omdat ze anders 2 jaar zou zijn en dan zou ze 2 weken in quarantaine moeten. Voor haar 2de verjaardag hoefde dat dus niet. Ze staat nu op een ranch in Alabama waar ze het heel goed heeft en van top tot teen verzorgd wordt.
Deze foto is van afgelopen winter bij ons thuis. Splash staar hier ook nog op.
Afbeelding
Hier ook nog met Aglaya (afgelopen december overleden aan de gevolgen van kanker)
Afbeelding
Vorig jaar, toen was ze pas een jaar.
Afbeelding
Afgelopen april op het vliegtuig naar de VS
Afbeelding
Afbeelding
Na de twee daagse quarantaine in New York
Afbeelding
En na een lange reis eindelijk gearriveerd in Alabama
Afbeelding

In augustus gaan wij dus eindelijk naar Alabama verhuizen. We hebben twee huizen op het ook waar onze J met een nieuw maatje voldoende de ruimte hebben. We willen namelijk een paard adopteren van de Houston SPCA. Diegenen die regelmatig Animal planet kijken weten wel waar ik het over heb. Daar kun je verwaarloosde paarden die in beslag zijn genomen adopteren. Kan haast niet wachten. Nog drie maandjes en dan is het eindelijk zover!

fabske

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-06 10:28

hej peggy
hier dan eindelijk je mooie jay ze is echt schitterend heel erg veel plezier toegewenst in amerika
ik hoor via trix vast nog wel hoe het met jullie vergaat in amerika
ennuh via bokt misschien ook wel
groetjes fabske

Splash

Re: Splash' vorige vriendinnetje verhuisd naar Amerika (Alab

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-05-06 10:34

Hoi Fabiënne,
Ik dacht al dat jij het was! Hoe is het met jou twee paardjes?
Ja, ik kan haast niet wachten op de verhuizing naar Alabama. Je zal vast en zeker via Astrix wel horen hoe alles gaat. En ook hier zal ik af en toe eens wat plaatsen.

Mac

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-06 10:46

Wat een spannende onderneming zeg, verhuizen naar Alabama! Je paardje is alvast goed aangekomen en staat lekker in de wei. Dat lijkt me een fijn idee. Nu jullie nog

Irene K.

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-06 11:34

Hai Peggy!
Je meisje helemaal in Alabama! Fijn dat ze gezond en wel is aangekomen. Moeilijk hoor voor je, Splash weg en nu je kleintje ook ver weg. Voor Splash wordt goed gezorgd, veel liefde, en Anne zal je uiteraard op de hoogte houden van zijn training en zijn leven! Daar hoef je je geen zorgen om te maken. We zijn heel dol op hem en zoals jij hoopte heeft hij een dikke vriendin aan (mijn) J, hij staat dus nooit alleen! Ik hoop dat jullie het fijn krijgen in Alabama en dat je een lief diertje vindt bij de SPCA (ken t programma!). !!!
Good Luck!
Irene

Vera

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-06 11:52

Niet nieuwsgierig hoor :p maar waarom emigreren jullie?

_Blacky_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-06 11:58

veel plezier,
Mooi paardje ook:D

Splash

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-05-06 12:06

vera schreef:
Niet nieuwsgierig hoor :p maar waarom emigreren jullie?

Mijn vriend is Amerikaan en militair en werkt hier op een internationale leger basis (Brunssum). Hij wordt overgeplaatst naar Alabama. Daarnaast waren we het al een tijdje zat hier in Nederland (de drukte en alles wordt hier alleen maar duurder) en Chris zou de kans meteen pakken als hij terug naar Amerika kon alleen hadden we niet verwacht dat het al zo snel zou zijn. Ik vind het niet erg, het kan voor mij niet snel genoeg gaan. We moeten alleen van te voren nog trouwen en dat gaat in hier nog in juli gebeuren.

Splash_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-06 12:10

Wat een geweldig paard Schrok even van je naam, toen ik een wit paard zag, dat dat het 'mijn' Splash was!

Het lijkt me echt geweldig om te emigreren, met paarden en al. Ik wil zowiezo volgend jaar zomer op een ranch in de USA gaan werken om het gevoel een beetje ervaren, en misschien waag ik daarna de stap wel om definitief te gaan

Veel succes met alles, en je prachtige paarden!

baukie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-06 12:10

Leuk man!
Heel veel succes met alles!

Splash

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-05-06 12:46

SpLaSh_ schreef:
Wat een geweldig paard Schrok even van je naam, toen ik een wit paard zag, dat dat het 'mijn' Splash was!

Het lijkt me echt geweldig om te emigreren, met paarden en al. Ik wil zowiezo volgend jaar zomer op een ranch in de USA gaan werken om het gevoel een beetje ervaren, en misschien waag ik daarna de stap wel om definitief te gaan

Veel succes met alles, en je prachtige paarden!

Splash is mijn vorige paard. Hij woont nu in Amsterdam. Hij is een black-overo paint. Met het oog op de emigratie hebben we hem verkocht want het zou een beetje te duur worden om 2 paarden mee te nemen naar Amerika.
Mijn Palomino heet Jay (voluit Jetalito Sunny Step).

Cassidy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-06 14:00

Erg mooi paardje, jammer dat je je andere paard niet ook mee kon nemen. Fijn dat de reis goed is gegaan, als ik dat weiland zie dan wil ik dat ook!

Vera

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-06 14:57

Jeetje, nou dan heb jij een mooi tijd voor de boeg!
Houd je ons een beetje op de hoogte via Bokt??

Arizona

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-06 15:18

wow wat spannend allemaal!
veel plezier daar!
"Sweet home Alabama"

flow1234

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-06 15:56

mag ik vragen wat het nou kost om een paard te laten over vliegen

Splash

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-05-06 16:07

monique1 schreef:
mag ik vragen wat het nou kost om een paard te laten over vliegen

Ik kan me voorstellen dat je dat af vraagt. Ik krijg die vraag ook vaak van mensen om me heen.
Nou, hier komt het dan. Alles bij elkaar heeft het ons ongeveer 6000 euro gekost. Dat is dus inclusief vlucht, bloedtesten, papierwerk, transport en 2-daagse quarantaine in New York en nog van allerlei dingen eromheen. Tis veel geld maar ik wilde echt niet al mijn paarden verkopen omdat ik ga emigreren.

Toekie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-06 21:52

Wow, gaaf zeg! Ik zou ook mijn paard mee nemen, maakt niet uit wat het kost.

Splash schreef:
We willen namelijk een paard adopteren van de Houston SPCA. Diegenen die regelmatig Animal planet kijken weten wel waar ik het over heb. Daar kun je verwaarloosde paarden die in beslag zijn genomen adopteren.

Dat programma kijk ik heel vaak. Echt super dat jullie zo'n paard gaan adopteren!! Misschien zien we je dan nog op televisie. Hou je ons op de hoogte via bokt?

fabske

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-06 06:33

hej hej

jah ik was het en ik hoor vast wel alles van trix over jullie en jay
ik wens je daar het allerbeste en ben benieuwd hoe het jullie vergaat daar maar dat hoor ik vanzelf wel
misschien tot binnenkort? ik weet niet wanneer je hier weer een keer langskomt.

zie ik je niet dan bij deze geniet lekker van alles wat op je pad komt het zal een hele ervaring worden maar het is vast iets wat je heel erg leuk zult gaan vinden.

jammer dat je splash en jay niet mee kon nemen maar ja het wordt dan ook wel erg duur want splash vervoeren zal wel iets duurder worden gezien die langer in quarantaine moest.
en zoals we hebben kunnen zien heeft splash het heel erg goed en een dikke vriendin gevonden

ElCid

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-06 12:28

Binnenkort komt mijn paard van de V.S. naar Nederland. Een 1 jarige hegst, 31 dagen quarantaine. Maar de totale kosten incl. vervoer van New Mexico naar Oklahoma + entingen liggen een heel stuk lager dan de 6000 euro waar hier over gesproken wordt. Misschien kost invoer in de VS meer dan invoer in Nederland, maar ik ben toch beneiuwd hoe en met wie je je paard heb laten vervoeren.

EeCee

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-06 13:08

Tja.... smokkelen is niet echt een optie...

ElCid

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-06 13:13

Zo'n grote koffer heb ik nog niet kunnen vinden

Splash

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-05-06 22:02

ElCid schreef:
Binnenkort komt mijn paard van de V.S. naar Nederland. Een 1 jarige hegst, 31 dagen quarantaine. Maar de totale kosten incl. vervoer van New Mexico naar Oklahoma + entingen liggen een heel stuk lager dan de 6000 euro waar hier over gesproken wordt. Misschien kost invoer in de VS meer dan invoer in Nederland, maar ik ben toch beneiuwd hoe en met wie je je paard heb laten vervoeren.

Importeren vanuit de VS kost inderdaad een stuk minder dan exporteren náár de VS. Ik ken verschillende mensen die een paard (quarter of paint) vanuit texas hiereen hebben laten komen en die waren geloof ik iets van 3500,- euro kwijt.
Ik heb verschillende offertes laten maken in Nederland, België en Duitsland en we kwamen nergens goedkoper uit dan rond de 6000 euro (inclusief alles). Als ze 2 jaar was geweest zou het zelfs iets van 8000 euro kosten.
Wij hebben Horse Service uit Horst de export van Jay laten regelen en alles is goed verlopen. Ik ben zeer tevreden over ze! We hebben haar wel zelf naar Schiphol gebracht en mijn vriend is zelfs meegevlogen (hij kreeg een gratis groom ticket) naar New York en is bij haar gebleven tot ze op transport ging naar Alabama. Ik vond het een fijn gevoel dat er iemand bij haar was die ze kent.

ElCid

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-06 22:06

Tja, raar eigenlijk dat het de ene kant op duurder is dan de andere kant. Het kost mij inderdaad rond de 3500,- euro, incl.
Dan laat ik mijn plan om naar de VS te verhuizen maar varen, wordt een dure grap met 3 paarden
Misschien kan de laatste een retourtje krijgen voor het geval dat

Quarterh0rse

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-06 10:40

Wow wat een gaaf kleurtje zeg!
Alvast succes met de verhuizing die komt

fan

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-06 12:12

Wat leuk dat je gaat emigreren. Ik ben fan van animal planet, dus ik weet ook dat er echt arme stakkers zijn, die graag geadopteerd willen worden. Heel veel succes met alles!