[WN] een relaxt dagje...

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

mychinook

een relaxt dagje...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-04-06 06:35

wou het graag met jullie delen.het was gisteren super weer en heb een rustige buitenrit gemaakt met twee stalgenoten.mijn bijdster was ook mee.en omstebeurt hebben we foto's gemaakt.
er was ook nog een menwedstrijd in het bos dus het was erg gezellig maar gelukkig niet te druk.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Verosjaak

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-06 13:47

hey hey
leuke foto's

mychinook

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-04-06 14:55

dankje.... kan je nagaan dat 5 maanden geleden ik niet had gedacht (nadat ik van haar was gevallen) ik de eerste komende jaren naar buiten zou gaan eigenlijk niet eens binnen wou rijden.omdat ik zo stom was gevallen in de round pen. nu gaat het al goed en veel beter in de bak en vertrouw ik haar weer.ik ben nu al een paar keer naar buiten geweest en zoals de vorige eigenaar al zei ze is super braaf.

mistercooper

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-06 15:25

leuk ding hoor!
welke van de twee ben jij??

charita

Re: een relaxt dagje...

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-06 15:35

Hey leuke foto`s in ons amsterdamse bosje...en je appie ziet er erg braaf uit

Groetjes Charita

mychinook

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-04-06 06:16

mistercooper schreef:
leuk ding hoor!
welke van de twee ben jij??

uhhmm..de laatste met dat gespannen gezicht...

mychinook

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-04-06 06:18

charita schreef:
Hey leuke foto`s in ons amsterdamse bosje...en je appie ziet er erg braaf uit

Groetjes Charita

tanx charita, ik voelde mij toen ook zo stom de eerste keer al dat ik buiten reed met haar.ze was ook niks anders gewend bij de oude eigenaar.nu kent ze het amsterdamse bos uit haar hoofd en zijn mensen die een tent opzetten niet eens eng

cesara

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-06 10:12

leuke foto`s goed dat je weer naar buiten durft. en dat je haar weer vertrouwd. je paardje en jij zien er ontspanen uit

Steaming

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-06 14:40

Leuk, maar wat lijkt die op haar zus bij ons, alleen staat die op knappen, loopt al een paar dagen over tijd

Verosjaak

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-06 14:41

goed dat je over je angst heen bent. vind buitenrijden altijd het lekkerst, dan ga ik altijd het rijden stukken beter waarderen omdat je dan lekker kan ontspannen. ckr in zo'n omgeving.

mychinook

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-04-06 06:07

Steaming schreef:
Leuk, maar wat lijkt die op haar zus bij ons, alleen staat die op knappen, loopt al een paar dagen over tijd

hey, dat vond ik dus ook al! ik wil over 2 jaar ook een veulentje...heb er al 1 gehad met mijn kwpner en mis het zo...(je eigen kindje.)
rijden jullie haar ook.ben wel benieuwd naar haar karakter..
beetje offtopic...

Steaming

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-06 08:54

Sis is een heel lief paardje, we gebruiken haar alleen nog voor de fok, vroeger hebben we er wel mee gereden, was erg gevoelig paard kon alleen soms erg in paniek raken en dan gaan steigeren, ze moest echt vertrouwen hebben in de ruiter je kon niet zomaar iedereen er op zetten.

mychinook

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-04-06 09:06

Steaming schreef:
Sis is een heel lief paardje, we gebruiken haar alleen nog voor de fok, vroeger hebben we er wel mee gereden, was erg gevoelig paard kon alleen soms erg in paniek raken en dan gaan steigeren, ze moest echt vertrouwen hebben in de ruiter je kon niet zomaar iedereen er op zetten.

weet je zeker dat het niet chinook was???
chinook gaat dan nog net niet steigeren maar het komt mij erg bekend voor wat je zegt.eergisteren heb ik even een meisje laten rijden bij ons op stal die wel western lessen wou nemen en goed dressuur kon rijden.ze vond chinook altijd zo lief op stal.....met als gevolg een drama.na 2 rondjes rustig stappen ging chinook met het meisje aan de haal.ze ging keihard draven en SPRONG in galop.het meisje bleef trekken aan de teugels maar daar ging ze alleen maar harder van.uit eindelijk stopte ze na een paar rondjes want we hielden haar tegen in de bak. je zou zeggen wat een draak. ..maar ze is gewoon gevoelig en onzeker.ze heeft echt iemand nodig die haar leid..zoals ik

haha ik wist al dat het niks zou worden dat jonge meisje als bijrijdster maar ik dacht ik geef haar een kans..ahum...chinook is telepatisch

zit het in de familie of is dat appie eigen?

Steaming

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-06 09:23

Nee is niet echt een appy eigenschap, Steaming Sundance ben ik zo opgestapt voor de eerste keer zonder zadel halster of bit. En de meeste appy's zijn wel cool, zijn van oorsprong ook gefokt om in gevaarlijk terrein te rijden en daarvoor worden ze nog veel gebruikt.
Een andere volle broer van Chinook en Sis waren ook dergelijke problemen mee, zou volgens de fokker bij de moeder vandaan komen.
Maar volle broer Zips Jewel is weer een heel cool paard.
Maar verder is Sis een heel leuk paard, heel makkelijk in de omgang, heel gehoorzaam, zal je nooit op de tenen gaan staan of zoiets en een prima moeder voor de veulens.

mychinook

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-04-06 09:32

ok.ik werd namelijk al voor gek verklaard toen ik chinook kocht.een appaloosa dat word toch niks zeiden veel mensen . en ja ik hoorde dat ook van Tea dat hun mams geen lieverdje was.ik ben ook erg benieuwd naar hoe chinook met haar volgende kind zal zijn.verder is ze voor mij ook super lief en word ook steeds meer betrouwbaarder, ze leert ook best snel voor een paard waar 7 jaar niet veel gedaan heeft.helaas is ze behoorlijk 1 kennig als het om het rijden gaat.ik raak steeds meer verliefd op appie's!!

Yank

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-06 10:04

Mooi paardje!
Leuk zo'n lekkere bosrit met mooi weer, dat is voor mij alweer lang geleden haha.

mychinook

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-04-06 10:37

tanx.had niet verwacht dat er toch best wat mensen mijn appie mooi vinden.de mensen die ik spreek vinden de kleur vaak niks.

Yank

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-06 10:45

Het is niet de uitgesproken versie appaloosa die ik graag zie, maar lelijk is het ook absoluut niet. En ach, als het paard van binnen maar mooi is.

woldhoeve

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-06 10:59

mychinook schreef:
ok.ik werd namelijk al voor gek verklaard toen ik chinook kocht.een appaloosa dat word toch niks zeiden veel mensen . en ja ik hoorde dat ook van Tea dat hun mams geen lieverdje was.ik ben ook erg benieuwd naar hoe chinook met haar volgende kind zal zijn.verder is ze voor mij ook super lief en word ook steeds meer betrouwbaarder, ze leert ook best snel voor een paard waar 7 jaar niet veel gedaan heeft.helaas is ze behoorlijk 1 kennig als het om het rijden gaat.ik raak steeds meer verliefd op appie's!!

De moeder was super lief maar kon niet bereden worden, en je kon haar niet zomaar aan het halster pakken met touw was er niets aan de hand. Maar in het land kwam ze gewoon bij je en kon je haar gewoon aaien enzo. Maar bij elk paard is er wel weer wat...... toch?

mychinook

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-04-06 11:04

dat is ook zo tea maar wat jij al zei dat bedoelde ik ook.wat de zus van chinook ook heeft met andere ruiters dat vind ik eigenlijk wel grappig.alleen dat meisje wat bijrijdster wou worden is meteen afgeknapt...hopelijk niet op alle appie's.

mychinook

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-04-06 11:06

Yank schreef:
Het is niet de uitgesproken versie appaloosa die ik graag zie, maar lelijk is het ook absoluut niet. En ach, als het paard van binnen maar mooi is.

om heel eerlijk te zijn vond ik haar dochter ook mooier die stond toen ook nog bij haar.maar ik wist niks van appies (nu nog niet veel) maar kocht haar omdat ze daar zo makkelijk was en braaf.sommige zeiden wat een rare schimmel..