Foto's Dot in Action

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Francis

Berichten: 10665
Geregistreerd: 17-11-01
Woonplaats: Zutphen

Foto's Dot in Action

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-04-06 16:22

Voor de verandering maar wat actiefoto's van Dot. Van de 156 die er genomen zijn toen ik Dot zondag even longeerde, heb ik er een paar uitgezocht en in een slideshow gezet.

Slideshow longeerfoto's

Windig weer zondag en een zeil aan de molen was vreselijk aan't klapperen (dat doet het al de hele week natuurlijk) dus een heerlijk excuus om af en toe uit je dak te gaan vond Dot. Maar ze kon ook gewoon braaf lopen en luisteren.
Laatste foto laat mooi zien waarom we in de Halter manen elastieken... Ik heb ze grof in de stiekjes gezet om ze weer te laten liggen en toen bleek dat het best wel mee valt met die dikke speknek!

mychinook

Berichten: 592
Geregistreerd: 17-03-06
Woonplaats: Amsterdam/gaasperdam

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-06 16:34

erg leuk paard zeg...vind het wel jammer van zijn manen...

Francis

Berichten: 10665
Geregistreerd: 17-11-01
Woonplaats: Zutphen

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-04-06 16:51

haar manen en da's niet jammer hoor... Voor de Halter en Pleasure zijn ze altijd zo kort, en als ze straks weer liggen staat haar dat ook heel goed. Ze groeien snel weer aan en zijn nu al weer op de lengte zoals ik ze voor een wedstrijd zou knippen.

mychinook

Berichten: 592
Geregistreerd: 17-03-06
Woonplaats: Amsterdam/gaasperdam

Re: Foto's Dot in Action

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-06 18:05

sorry dat ik haar hem noemde.....maar ik wist niet dat dat moest heb dat tot nu toe nog helemaal niet gezien op die wedstrijden.die van mijn heeft ook korte manen helaas.ik vind persoonlijk lange manen erg mooi.maargoed dat is mijn mening.ik wou alleen zeggen dat ze verder leuk getekend is.thats all....

love_lou

Berichten: 47
Geregistreerd: 02-01-06
Woonplaats: neerpelt belgie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-06 19:29

leuk paardje is precies wel een schatje

Jeddah

Berichten: 14474
Geregistreerd: 17-03-02
Woonplaats: Golden Valley, USA

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-06 20:21

Bij mij doen ze het helaas niet! Ik kom op een welkom pagina van "Butterfly" ofzo..

Francis

Berichten: 10665
Geregistreerd: 17-11-01
Woonplaats: Zutphen

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-04-06 20:37

Shutterfly. Als het goed is krijg je een pagina (Inderdaad met Welcome to Shutterfly boven de foto) met een foto met een boom er op (da's m'n bakkie) en grijze knop er onder met 'view pictures'. Daar kun je op klikken en dan zie je thumbnails van m'n fotos die je zelf apart kunt aanklikken, maar er naast kun je ook kiezen voor 'view as slideshow'.

Toushie

Berichten: 7278
Geregistreerd: 15-11-03
Woonplaats: In my dreams

Re: Foto's Dot in Action

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-06 20:46

leukew foto's hoor

__Suzanne__

Berichten: 4297
Geregistreerd: 23-10-04
Woonplaats: Woudenberg

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-06 20:56

Wat is ze toch mooi! En wat ziet ze er geweldig uit!

charita

Berichten: 1025
Geregistreerd: 21-09-05

Re: Foto's Dot in Action

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-06 21:05

Zo wat ziet ze er goed uit ..echt een madameke geworden he..
En die ene foto dat je haar een knuffel geeft

Groetjes Charita

Francis

Berichten: 10665
Geregistreerd: 17-11-01
Woonplaats: Zutphen

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-04-06 21:25

Ja, maar ze knuffelt mij dan ook hoor... Als ik haar op d'r rug krabbel gaat ze zo over me heen hangen dat ze mij ook op m'n rug kan 'krabbelen'. Ik heb haar als veulen al al wel geleerd dat dat bij mij niet met tandjes mag, dus 'wiebelt' ze met d'r bovenlip heen en weer... zo 'krabbelen' we elkaar dus

Jeddah

Berichten: 14474
Geregistreerd: 17-03-02
Woonplaats: Golden Valley, USA

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-06 22:38

Tis me gelukt!
Mooie foto;s! Ik vind het zo gaaf dat haar hals aan 1 kant helemaal donker is en daar de bles ook "gek" doet! Prachtig en weer zo uniek en helemaal Paint!!!

silvester

Berichten: 2275
Geregistreerd: 29-12-04
Woonplaats: Maarsbergen

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-06 22:41

Mooie foto's hoor Francis.
Ze ziet er perfect uit.

even een off-topic vraagje: is het handig om de springerige manen van mijn paard ook van tevoren grof in de elastiekjes te zetten. En hoelang doe ik dat dan van tevoren. Ik heb zondag een wedstrijd.

Wranglerbutt

Berichten: 10389
Geregistreerd: 24-04-04
Woonplaats: Kamp'n

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-06 23:48

Jeetje, wat wordt Dot groot Mooi gebouwde merrie, hoor - en super getekend

Francis

Berichten: 10665
Geregistreerd: 17-11-01
Woonplaats: Zutphen

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-04-06 23:50

Ik neem aan dat je't over Torento's manen hebt. Hangt er van af wat je wilt... Wil je plukjes gaan maken of wil je de manen laten groeien... Als je plukjes gaat maken dan hoef je nu niks te doen, dan maak je gewoon de dag voor de show plukjes, flink spuitlak er in (vloeibaar beton van de Action bijv. of de Gellak van andrelon) en dan de hood er over.
Wil je geen plukjes maken en de manen laten groeien maar zijn ze nog te kort voor een hengstenvlecht, dan kun je'm het best nu al met natte manen onder de hood zetten, al dan niet met elastiekjes er in. De dag voor de show kun je er dan lak in doen (dan géén elastiekjes anders krijg je toch gekke 'plukjes' als je die er weer uit haalt) en dan ook weer onder de hood.
Tja, je weet waar mijn voorkeur naar uit gaat, maar dat moet je dus voor jezelf bekijken... (bedenk wel hoe 'lange' manen van een Appie er uit zien...)
Ik heb die elastiekjes er in gedaan omdat Dot wel ernstig dikke en stugge manen heeft nu die echt strak overeind stonden. Zag vandaag al dat alleen stiekjes niet voldoende is, ze zal nog wel een paar keer onder de hood moeten voor ze echt blijven liggen. Ik laat de manen dus nog ff door groeien zodat ze zwaarder worden en blijven liggen. Als ze eenmaal weer een poosje gehangen hebben blijven ze dat ook wel doen als ze weer kort zijn.

Wranglerbutt schreef:
Jeetje, wat wordt Dot groot

1.60 om precies te zijn
Laatst bijgewerkt door Francis op 03-04-06 23:56, in het totaal 1 keer bewerkt

silvester

Berichten: 2275
Geregistreerd: 29-12-04
Woonplaats: Maarsbergen

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-06 23:53

Francis bedankt voor je advies.

Wranglerbutt

Berichten: 10389
Geregistreerd: 24-04-04
Woonplaats: Kamp'n

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-06 23:55

Francis schreef:



Wranglerbutt schreef:
Jeetje, wat wordt Dot groot


1.60 om precies te zijn


Ze is ook aan het 'uitzwaren', ze krijgt echt een prachtige schouderpartij

Francis

Berichten: 10665
Geregistreerd: 17-11-01
Woonplaats: Zutphen

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-04-06 00:00

silvester schreef:
Francis bedankt voor je advies.


Heb het nog even wat aangepast hoor...

@ Wranglerbutt. Idd, Dot is vooral het laatste jaar dat ze echt helemaal niks gedaan heeft flink uitgezwaard. Kon zelfs eindelijk een keer zeggen dat ze 'dik' werd (nou ja, voor haar doen dan )
Ben er dus ook helemaal niet rouwig om dat ik noodgedwongen moest wachten met zadelmak maken... 't heeft haar wel goed gedaan zo'n jaartje vakantie. Ze had voor een jong paard natuurlijk al best veel shows gelopen met dat gehalter....

Boldly

Berichten: 1895
Geregistreerd: 11-07-04
Woonplaats: Hoorn

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-06 08:54

Ze ziet er goed uit!! Ik vond haar ook al zo groot lijken, maar dat klopt dus ook wel 1,60!! Leuke foto's!

Vera

Berichten: 12176
Geregistreerd: 10-04-01

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-06 12:46

Lekkere plaatjes Francis!!!
Maar wel goed dat deze dame aan de slag gaat...... ze is een beetje Hollands welvaren aan het worden

Francis

Berichten: 10665
Geregistreerd: 17-11-01
Woonplaats: Zutphen

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-04-06 15:48

En daar ben ik maar wat blij mee Vera! 4 jaar lang aan't worstelen geweest om er gewicht op te krijgen en houden en nu zit het er na een jaartje vakantie vanzelf op en blijft het er ook op. Ze heeft nu iets een buikje, maar ik kan nog gewoon ribben voelen zonder vreselijk te moeten duwen hoor, dus 't lijkt erger dan het is... komt gewoon omdat je aan dat slanke beeld van haar gewend bent... maar ze is nu eigenlijk pas echt lekker opgevuld zeg maar. Nek lijkt vreselijk dik, maar dat valt erg mee, dat komt puur door die hanenkam van d'r.

Vera

Berichten: 12176
Geregistreerd: 10-04-01

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-06 15:52

Ja zo op de foto is het echt een dikke speknekt
Maar blij om te horen dat ze IRL is zoals ze zijn moet.
Ach wat dat betreft is het net als met ons mensen-dames; wij zien er toch ook altijd dikker uit op een foto dan IRL

Francis

Berichten: 10665
Geregistreerd: 17-11-01
Woonplaats: Zutphen

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-04-06 17:18

Op de laatste foto kun je zien hoe d'r nek is met de manen plat. Die heb is daar in elastiekjes gezet om de manen te laten liggen (werkt niet echt, moet de hood er bij pakken, maar je kunt zo wel 'nek zonder manen' zien).

Yank

Berichten: 696
Geregistreerd: 13-09-05

Re: Foto's Dot in Action

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-06 09:33

Oeeeeiiii, wat een mooierd!!

Marloes__

Berichten: 5207
Geregistreerd: 28-03-04
Woonplaats: Vlaardingen

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-06 10:21

Woow een echte knapperd hoor Leuke foto's!