BriPi schreef:Wat leuk! Mooi paard, mooie foto's!
Westernrijden lijkt me zo leuk om te doen. Hoe was je eerste ervaring?
Dankje, ik heb echt heel veel geluk gehad dat ik deze plek gevonden heb! Ik heb in het verleden Western gereden op een paar maneges en bijrijpaarden, maar wegens omstandigheden heb ik het nooit door kunnen zetten. Het is echt een hele andere ervaring, voor mij het lastigste is om het paard te vertrouwen en niet steeds de teugels op te willen pakken. Maar het is wel heel leerzaam en je leert op een hele andere manier te denken.
AstridJ schreef:Wat een leuk paard een een mooie omgeving!
Je mag inderdaad meer je bekken kantelen naar voren (dus inderdaad iets op je broekzakken gaan zitten) zodat je beter met je zit in kan werken. Nu 'lift' je als het ware alleen maar mee. De valkuil met Pleasure is dat het paard zijn achterhand niet goed gebruikt en de beweging daardoor niet vanuit de achterhand komt maar gewoon een (te) korte gang wordt. Ook in de Pleasure hoort de beweging van achter naar voren gereden te worden, dus meer verzameling. Daarvoor mag je af en toe voor de teugels wat meer oppakken en de achterhand meer activeren. Als je paard echt goed gaat verzamelen laat je je handen weer zakken omdat je paard zelf in die houding moet blijven lopen.
Bedankt voor de feedback! Ik denk dat ik zo zit omdat op mijn eerste manege (20 jaar geleden) altijd gehamerd werd op 'op je kont zitten'. Daarom kantel ik mezelf naar achter. En ik denk dat ik niet gewend ben om mezelf rechtop te houden met mijn core spieren. Maar nu heb ik gezien hoe het er uit ziet en kan ik er aan gaan werken!