Rodeo, USA

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Schuur_

Berichten: 4884
Geregistreerd: 09-08-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-18 10:02

sureido schreef:
Een dier dat 7 dagen per week top behandeling krijgt en dan 5 min moet bokken (maximaal) of een dier dat 5 dagen per week een uur per dag met sporen, pijnlijke bitten en zwepen wordt bewerkt.

Doe mij die eerste maar. Maar een zweep en spoor gebruiken is natuurlijk normaal!

Op een paard gaan zitten op zich is al niet natuurlijk.


Ik ben voor rodeo en kan er enorm van genieten maar dit argument vind ik echt kul, in welke discussie dan ook.

Als je zegt: Joh wat maakt het uit dat die vrouw elke week 1x afgeslagen wordt, de rest van de tijd wordt ze toch lekker verwend en heeft ze een prinsessenleven, gaan alle bokkers massaal de lucht in want dat is niet oke.

Zoals eerder gezegd, ik ben fan van rodeo, kan enorm genieten van filmpjes, foto's en the real stuff maar ik ben wel tegen mishandeling zoals snijdende riemen oid. Die trouwens grotendeels een hoax zijn. Deze paarden en koeien zijn gefokt om te bokken, dat is hun lust en leven. Net zoals mijn jachthond gefokt is om wild op te halen, dat vertaalt zich in continu met speeltjes iemand begroeten enz. Die paarden zijn er op getraind om te bokken en zijn net zo goed showsmart als andere paarden. Als ze geen zin hebben, bokken ze niet

AbbyBlues

Berichten: 1755
Geregistreerd: 07-01-15
Woonplaats: Indiana, Verenigde Staten

Re: Rodeo, USA

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-18 10:33

Wat een prachtige foto's!!! Ik blijf erbij lieverd, jij hebt een gave.
Ik hoop dit jaar nog een rodeo mee te pikken in Indiana of Kentucky als ik eindelijk daar ben. Had ik vorig jaar al willen doen maar het kwam er niet van. Ik vind het zo machtigh mooi om te zien.
Ik begrijp dat de emoties hoog oplopen in een topic als deze. Gelukkig staat de kunst van het fotograferen los van het onderwerp. ;) Nogmaals, fantastische plaatjes!

sureido

Berichten: 8808
Geregistreerd: 18-08-10
Woonplaats: Naast het bos

Re: Rodeo, USA

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-18 10:44

@schuur je begrijpt mijn punt duidelijk niet. Het gaat erom dat bokkers hier om staan te springen maar andere methoden om een paard aan t werk te krijgen die ook niet diervriendelijk zijn (want een paard is nooit geboren om gemept te worden met een zweep oid) worden door een groot deel van deze mensen wel gebruikt. Het is krom vind ik. En dan heb ik t niet over tasers oid. Dat is idd niet de bedoeling.

Maar idd, we stoppen deze discussie in dit topic.

Summerdreams

Berichten: 1271
Geregistreerd: 17-05-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-18 11:43

Bralindy schreef:
WesternWay wat ben jij naar zeg. Ik zou het niet zeggen als er geen film bewijs van is. Bah!

Leuke sport joh!!
https://youtu.be/aGi5wbXVkIs



Thanks :*
Ik zie geen taser hoor.

Dit is net zo iets als “ik zag afgelopen week iemand bij een springwedstrijd die zn paard keiharde klappen gaf. Springsport is ZO zielig! Ze slaan hun paarden in elkaar”
Zulke filmpjes zijn van elke tak van paardensport te vinden.
Maargoed ik ben uitgediscussieerd want het gaat om de fotos.

C_arola
Hoofdmoderator Informatief, Kantine & Markt
May the horse be with you!

Berichten: 70551
Geregistreerd: 24-05-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-18 12:42


Fotsy

Berichten: 6777
Geregistreerd: 29-04-13
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-18 15:37

prachtige foto's TS, heel mooi dat kindje met haar pony ook
Lijkt me een heel gebeuren voor die Amerikanen, zoveel volk ernaast te zien.

Als je hier bijvoorbeeld een extreem cowboy race organiseert, zit er nauwelijks iemand langs de zijlijn. :P :')

Gini
Berichten: 17910
Geregistreerd: 18-10-06
Woonplaats: Belgje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-18 19:30

ElCamino schreef:
Ik kan ook een topic maken over de rodeo met alleen maar foto's van paarden met oortjes naar voren tijdens hun 8 seconde job.... en filmpjes van blij bokkende paarden met oren naar voren, blijer dan menig ander paard....


Ik zou zeggen: zeker doen! Ik kijk graag naar blije paarden!

speurneusc

Berichten: 5378
Geregistreerd: 06-08-12
Woonplaats: Veldhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-18 21:56

tsja en dan komt er een filmpje van YouTube voorbij uit 2013... regels zijn allang aangescherpt sinds die tijd.

zoek eens filmpjes van 2013 van de dressuur en springen hier... geloof je je ogen ook niet meer wat daar allemaal kon en gedaan werd.

Topoverkonte

Berichten: 170
Geregistreerd: 13-06-06
Woonplaats: België

Re: Rodeo, USA

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-18 00:07

Ik heb enkel nog maar rodeo's langs hier gezien. De paarden en stieren stoppen met bokken zodra hun berijder er af is. De riemen zijn er wel nog aan, maar ze stoppen al met bokken. In mijn ogen een teken dat de riemen op zich hen niet doen bokken.
Zelfs eens een appie gezien die de klus klaarde zonder lenden riem. Die wist perfect wat zijn opdracht was. Man, die was zó trots op zichzelf eens de berijder in het zand lag :D Zijn gezichtsuitdrukking was hilarisch. Hij deed dan echt een ereronde voor zichzelf.

TS, persoonlijk vind ik dat je foto's ieder jaar verbeteren. Zeker op vlak van werken met het weinige licht die er is en ook op vlak van sfeer weergeven. Chapeau!

Summerdreams

Berichten: 1271
Geregistreerd: 17-05-18

Re: Rodeo, USA

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-18 00:39

Iddtopoverkonte dat is knap! Ik heb het ook geprobeerd, met het weinige licht/showlicht zulke bewegende atleten op de foto zetten maar pfoeh wat was dat moeilijk!!

sevke

Berichten: 5274
Geregistreerd: 04-07-05
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-18 16:37

Bralindy schreef:
antje_vip schreef:
Ben het er wel mee eens dat het er niet op alle foto's zo fijn uitziet voor de paarden, en vraag me toch altijd af hoe ze die paarden/stieren zo gek krijgen dat ze als een malle beginnen te bokken


Tazers natuurlijk. Mag niet, maar gebeurt wel. Sommige stieren krijgen ook touwen om hun testikels heen dat de boel afknelt. Super pijnlijk en oncomfortabel maar geeft wel een mooie 'show'.

De foto's zijn mooi, maar het leed er achter vind ik vreselijk en misselijkmakend dat er ook hier mensen zijn die hier 'van genieten'.


Ik weet het toch zo niet, hoor... Bij mijn hengsten hangen de testikels tussen hun achterbenen. Neverdenooitniet krijg jij daar een riem omheen :')

Paintedtwice

Berichten: 108
Geregistreerd: 21-08-18
Woonplaats: stabroek

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-18 19:47

wat een leuke fotos!
krijg gelijk heimwee naar mijn tijd op de rodeo in payson AZ

vind je fotos echt goed gelukt met dat kunstlicht