Rodeo, USA

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Secretly
Berichten: 309
Geregistreerd: 23-04-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-18 15:09

antje_vip schreef:
Ben het er wel mee eens dat het er niet op alle foto's zo fijn uitziet voor de paarden, en vraag me toch altijd af hoe ze die paarden/stieren zo gek krijgen dat ze als een malle beginnen te bokken


Deze paarden worden er speciaal op getraind, dmv een bok'singel wat binnen enkele seconden los schiet; hier door krijgen ze de bevestiging dat bokken helpt!

Summerdreams

Berichten: 1271
Geregistreerd: 17-05-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-18 15:12

Secretly schreef:
antje_vip schreef:
Ben het er wel mee eens dat het er niet op alle foto's zo fijn uitziet voor de paarden, en vraag me toch altijd af hoe ze die paarden/stieren zo gek krijgen dat ze als een malle beginnen te bokken


Deze paarden worden er speciaal op getraind, dmv een bok'singel wat binnen enkele seconden los schiet; hier door krijgen ze de bevestiging dat bokken helpt!


Je ziet m wel op de fotos. Dat ding wat met bont onderlegd is. :D
Leuke fotos TS! Mooi vastgelegd.

nenahdm

Berichten: 7901
Geregistreerd: 03-01-12
Woonplaats: Alabama

Re: Rodeo, USA

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-08-18 18:46

Dankjewel voor de mooie complimenten over de foto's :j
Wat ik vastleg en hier in een topic gooi keur ik uiteraard ook niet allemaal goed, maar ik kijk daar dan weer doorheen.

Heb inderdaad vooral bij barrel racing verschillende deelnemers bitloos zien rijden :)

CharmingS

Berichten: 3224
Geregistreerd: 13-02-10
Woonplaats: Valkenswaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-18 18:58

Cinnepin schreef:
De foto's zijn knap genomen, maar hoe ze met de dieren omgaan kan niet imo. Je ziet bij bijna alle paarden idd zo als voorgangers zeggen, angst en pijn in de ogen. Dit wordt door veel mensen als niet waar gezien of weggewuifd, dat vind ik een kwalijke zaak.


Even een vraagje.. Kun jij aan deze foto's zien hoe deze mensen met de paarden omgaan? Kan je verzekeren dat de meeste een beter leven hebben als menig sportpaard hier ;)

Ben meerdere jaren achter elkaar achter de schermen geweest bij een rodeo, en ik durf met zekerheid te zeggen dat ieder dier met respect word behandeld. Maar zoals bij ons ook geld, eigen veiligheid staat voorop, dit soort dieren kennen wij niet in Nederland dus vind niet dat je er over kunt/mag oordelen als je het nooit zelf hebt gezien. Je kan je oordeel niet maken over een foto reportage, want als ik hier in NL foto's ga schieten op een spring of dressuur wedstrijd dan ga je ook huilen ;)

Furrow

Berichten: 3615
Geregistreerd: 07-01-14

Re: Rodeo, USA

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-18 19:02

Vreselijk mooie foto's is echt een mooi spreekwoord. Wat kan jij mooie plaatjes schieten! Het zijn echt prachtige foto's waar ik van geniet, de stijl hoe er gereden word vind ik dan weer om te huilen.

Cinnepin

Berichten: 8929
Geregistreerd: 26-02-15
Woonplaats: Vdaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-18 19:05

CharmingS schreef:
Cinnepin schreef:
De foto's zijn knap genomen, maar hoe ze met de dieren omgaan kan niet imo. Je ziet bij bijna alle paarden idd zo als voorgangers zeggen, angst en pijn in de ogen. Dit wordt door veel mensen als niet waar gezien of weggewuifd, dat vind ik een kwalijke zaak.


Even een vraagje.. Kun jij aan deze foto's zien hoe deze mensen met de paarden omgaan? Kan je verzekeren dat de meeste een beter leven hebben als menig sportpaard hier ;)

Ben meerdere jaren achter elkaar achter de schermen geweest bij een rodeo, en ik durf met zekerheid te zeggen dat ieder dier met respect word behandeld. Maar zoals bij ons ook geld, eigen veiligheid staat voorop, dit soort dieren kennen wij niet in Nederland dus vind niet dat je er over kunt/mag oordelen als je het nooit zelf hebt gezien. Je kan je oordeel niet maken over een foto reportage, want als ik hier in NL foto's ga schieten op een spring of dressuur wedstrijd dan ga je ook huilen ;)


Achter de schermen weet ik niet, maar een blik van een paard tijdens werk zegt genoeg! En klopt..wedstrijd sport vind ik ook niks.

CharmingS

Berichten: 3224
Geregistreerd: 13-02-10
Woonplaats: Valkenswaard

Re: Rodeo, USA

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-18 19:15

Dat zijn moment opnames.. Hetzelfde als een paard wat op een foto zijn mond een stukje opent kan het moment daarna ook gewoon zijn mond weer dicht doen en zijn oortjes naar voor doen. Dat vind ik dan weer kwalijk, conclusies trekken op een foto ;)

Cinnepin

Berichten: 8929
Geregistreerd: 26-02-15
Woonplaats: Vdaal

Re: Rodeo, USA

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-18 20:16

De mond open kan een moment opname zijn ja, maar angst in de ogen en een pijn uitstraling is niet iets wat toevallig in die ene seconde is vast gelegd. Maar zoals ik al zei, mensen wuiven het weg of praten het goed, want ja je moet plezier hebben......Gelukkig ben ik niet zo en kijk ik altijd naar de reactie van mijn paard.

Sommige dromen om te kunnen praten met hun paard.
Goede ruiters kunnen praten met hun paarden.
Mindere ruiters horen hun paard niet fluisteren,
slechte ruiters horen hun paard nog niet eens schreeuwen

Gini
Berichten: 17910
Geregistreerd: 18-10-06
Woonplaats: Belgje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-18 20:24

CharmingS schreef:
Cinnepin schreef:
De foto's zijn knap genomen, maar hoe ze met de dieren omgaan kan niet imo. Je ziet bij bijna alle paarden idd zo als voorgangers zeggen, angst en pijn in de ogen. Dit wordt door veel mensen als niet waar gezien of weggewuifd, dat vind ik een kwalijke zaak.


Even een vraagje.. Kun jij aan deze foto's zien hoe deze mensen met de paarden omgaan? Kan je verzekeren dat de meeste een beter leven hebben als menig sportpaard hier ;)


Uiteraard zullen deze mensen van hun paarden houden en zijn dit niet stuk voor stuk dierenbeulen. En dat er binnen andere takken in de paardensport ook misstanden zijn, is natuurlijk zo klaar als een klontje. Het is een misvatting om te denken dat die 'buiten schot' blijven. Als een dressuurruiter zo hard aan de stangteugel zou trekken dat de mond van het paard exact dezelfde vorm aanneemt als die van het paard op foto nummer 10, reken maar dat die dressuurruiter ook -terecht- de wind van voren krijgt. Ieder zijn sport, ieder zijn passie en ik gun het iedere persoon om zijn passie met zijn paard ten volle te kunnen beleven. Dat kindje op die pony --> geweldig. Maar niet ten koste van alles.
Het argument 'momentopname' vind ik een slap argument. Als ik mijn lange sporen eens heel diep in de flanken van mijn paard zou schoppen is dat ook 1 moment en kan mijn paard 2 seconden later ook weer heel normaal verder lopen, dat maakt het moment van het excessief schoppen echter niet ok.

Flash111

Berichten: 122
Geregistreerd: 29-10-17
Woonplaats: België

Re: Rodeo, USA

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-18 20:53

Proficiat. Machtige foto's van een - sorry criticasters - geweldige sport.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-18 22:30

CharmingS schreef:
Even een vraagje.. Kun jij aan deze foto's zien hoe deze mensen met de paarden omgaan? Kan je verzekeren dat de meeste een beter leven hebben als menig sportpaard hier ;)

Ben meerdere jaren achter elkaar achter de schermen geweest bij een rodeo, en ik durf met zekerheid te zeggen dat ieder dier met respect word behandeld. Maar zoals bij ons ook geld, eigen veiligheid staat voorop, dit soort dieren kennen wij niet in Nederland dus vind niet dat je er over kunt/mag oordelen als je het nooit zelf hebt gezien. Je kan je oordeel niet maken over een foto reportage, want als ik hier in NL foto's ga schieten op een spring of dressuur wedstrijd dan ga je ook huilen ;)
Je verkoopt onzin. Met zekerheid zeggen dat ieder dier bij een rodeo met respect wordt behandeld, kom zeg. Dat is een mooi sprookje. "Dit soort dieren kennen wij hier niet in NL"? Het zijn paarden, geen eenhoorns. Ik heb dan wel eens een rodeo gezien, maar dat vind ik helemaal geen voorwaarde om hierover een oordeel te kunnen/mogen hebben.
Niemand zegt dat alle ruiters in een rodeo dierenbeulen zijn, maar wat jij nu beweert is het andere uiterste. Naar andere takken van sport wijzen helpt daar niets aan. Waar dieren worden gebruikt door mensen zijn helaas altijd misstanden, zonder uitzondering.

CharmingS schreef:
Dat zijn moment opnames.. Hetzelfde als een paard wat op een foto zijn mond een stukje opent kan het moment daarna ook gewoon zijn mond weer dicht doen en zijn oortjes naar voor doen. Dat vind ik dan weer kwalijk, conclusies trekken op een foto ;)
Als de momentopnamen overwegend hetzelfde beeld laten zien, kun je daar best conclusies uit trekken. Tenzij iemand er op uit is om een bepaald beeld neer te zetten, maar volgens mij is dat niet aan de orde hier.

Sorry ts, ik wil je topic niet verpesten, want vind je foto's op zich zoals ik al zei, echt mooi..

CalipsoLover

Berichten: 5564
Geregistreerd: 14-08-11

Re: Rodeo, USA

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-18 22:36

Gave foto's Nenah!

nenahdm

Berichten: 7901
Geregistreerd: 03-01-12
Woonplaats: Alabama

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-08-18 00:54

Ik vind het niet erg hoor dat er gediscussieerd wordt, het is nu eenmaal een onderwerp waarbij de meningen enorm verdeeld zijn en sommige foto's zijn heel hard. Maar ik weet ook dat er mensen op bokt zijn die dan wel weer van mijn foto's kunnen genieten, waarvoor dank :j

Fitzroy

Berichten: 25110
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-18 07:23

Waar zien jullie dan de angst bij bv. het linker paard op foto 2 en foto 3 in zijn geheel?
Just curious. Ik zie dat echt niet.

Je kunt imo ook overal wel wat achter zoeken als je het bij voorbaat al afkeurt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-18 11:01

Fitzroy schreef:
Waar zien jullie dan de angst bij bv. het linker paard op foto 2 en foto 3 in zijn geheel?
Just curious. Ik zie dat echt niet.

Je kunt imo ook overal wel wat achter zoeken als je het bij voorbaat al afkeurt.

Niet alle paarden op alle foto's. Dat paard waar die vrouw dat kindje vast heeft op 2 en 3 ziet er heel gemoedelijk uit .
Je laatste zin vind ik een dooddoener die verdere discussie moeilijk maakt. Ik zal hem voor je omdraaien: je kunt het imo ook niet willen zien, als je het al bij voorbaat goedkeurt. Dan zijn we wel uitgepraat toch?

Fitzroy

Berichten: 25110
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-18 12:38

Er werd hierboven beweerd dat alle paarden angst uitstraalden dus vandaar mijn oprechte vraag waar dat dan gezien werd.

Omdraaien is wel heel makkelijk, ik heb in mijn vorige bericht al aangegeven dat ik ook wel zag dat niet alle paarden het naar de zin hebben. Ik open zo'n topic objectief en imo slaan hier bij sommigen alleen al bij lezen van de titel met rodeo erin de stoppen door en zijn zij verschoond van enige objectiviteit.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-18 19:21

Fitzroy schreef:
Er werd hierboven beweerd dat alle paarden angst uitstraalden dus vandaar mijn oprechte vraag waar dat dan gezien werd.

Omdraaien is wel heel makkelijk, ik heb in mijn vorige bericht al aangegeven dat ik ook wel zag dat niet alle paarden het naar de zin hebben. Ik open zo'n topic objectief en imo slaan hier bij sommigen alleen al bij lezen van de titel met rodeo erin de stoppen door en zijn zij verschoond van enige objectiviteit.

Dat heb ik even over het hoofd gezien dan, dat iemand het over alle paarden had.

Ik heb helemaal niet het idee dat bij mensen hier de stoppen doorslaan bij het zien van het woord rodeo. De meesten die iets over de paarden zeggen doen dat toch gewoon netjes. Jij geeft mij overigens helemaal niet de indruk er zo objectief in te staan als je zelf denkt.

troi
Berichten: 17008
Geregistreerd: 12-09-08
Woonplaats: Boven Zwolle

Re: Rodeo, USA

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-18 22:44

Prachtige foto’s!

Balou_k

Berichten: 14061
Geregistreerd: 02-01-08
Woonplaats: Westdorpe

Re: Rodeo, USA

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-18 22:50

Prachtige foto’s! Mooi de sfeer vast weten te leggen. :)

kwita

Berichten: 6543
Geregistreerd: 14-04-14

Re: Rodeo, USA

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-18 22:53

oliebol wat een foto's zo, puur!
( en dan zo een lief pony meisje er tussen! <3 )

Anoniem

Re: Rodeo, USA

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-18 22:55

Mooie serie weer Titanic je hebt het prachtig vastgelegd

xLaraaj

Berichten: 3680
Geregistreerd: 18-02-14
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-18 08:56

Wat een prachtige foto's, ben zo jaloers :D <3

Een geluk dan dat jullie sommige foto's van mijn vroegere jumpingpaard niet hebben gezien. Ze was klein, fijn en bloedfanatiek. vanaf ze een sprong zag of wist dat het barrage was ging ze ook met haar mond open trekken, oren naar achter en een monsterlijke kop trekken. maar ze leefde er voor en wou niets anders doen :)

Schuur_

Berichten: 4884
Geregistreerd: 09-08-05

Re: Rodeo, USA

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-18 08:57

Wauw die laatste foto is geweldig! Prachtige serie weer. Ik geniet er elk jaar van

CharmingS

Berichten: 3224
Geregistreerd: 13-02-10
Woonplaats: Valkenswaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-18 09:28

Marie_Anne schreef:
CharmingS schreef:
Even een vraagje.. Kun jij aan deze foto's zien hoe deze mensen met de paarden omgaan? Kan je verzekeren dat de meeste een beter leven hebben als menig sportpaard hier ;)

Ben meerdere jaren achter elkaar achter de schermen geweest bij een rodeo, en ik durf met zekerheid te zeggen dat ieder dier met respect word behandeld. Maar zoals bij ons ook geld, eigen veiligheid staat voorop, dit soort dieren kennen wij niet in Nederland dus vind niet dat je er over kunt/mag oordelen als je het nooit zelf hebt gezien. Je kan je oordeel niet maken over een foto reportage, want als ik hier in NL foto's ga schieten op een spring of dressuur wedstrijd dan ga je ook huilen ;)
Je verkoopt onzin. Met zekerheid zeggen dat ieder dier bij een rodeo met respect wordt behandeld, kom zeg. Dat is een mooi sprookje. "Dit soort dieren kennen wij hier niet in NL"? Het zijn paarden, geen eenhoorns. Ik heb dan wel eens een rodeo gezien, maar dat vind ik helemaal geen voorwaarde om hierover een oordeel te kunnen/mogen hebben.
Niemand zegt dat alle ruiters in een rodeo dierenbeulen zijn, maar wat jij nu beweert is het andere uiterste. Naar andere takken van sport wijzen helpt daar niets aan. Waar dieren worden gebruikt door mensen zijn helaas altijd misstanden, zonder uitzondering.

CharmingS schreef:
Dat zijn moment opnames.. Hetzelfde als een paard wat op een foto zijn mond een stukje opent kan het moment daarna ook gewoon zijn mond weer dicht doen en zijn oortjes naar voor doen. Dat vind ik dan weer kwalijk, conclusies trekken op een foto ;)
Als de momentopnamen overwegend hetzelfde beeld laten zien, kun je daar best conclusies uit trekken. Tenzij iemand er op uit is om een bepaald beeld neer te zetten, maar volgens mij is dat niet aan de orde hier.

Sorry ts, ik wil je topic niet verpesten, want vind je foto's op zich zoals ik al zei, echt mooi..


Ik verkoop onzin?! Prima.. Maar de "onzin" die ik verkoop is wel uit eerste hand en met mijn eigen ogen gezien.. Jij mag vinden wat je wil hoor, maar ik weet wel beter!

En inderdaad het verschil tussen de rodeo paarden en paarden die hier in NL worden gehouden is heel erg groot. Het zijn en blijven inderdaad paarden, maar blijkbaar snap jij mijn zin niet helemaal. Je kan dat soort paarden niert vergelijken met onze Nederlandse paarden. Maar dat is moeilijk uit te leggen aan mensen die niet voor uitleg openstaan en meteen roepen "ONZIN".

Ik verwijs alleen naar andere takken van de sport omdat er altijd meteen word geroeptoeterd als er rodeo voorbij komt. Terwijl meerderheid niet eens weet hoe de vork in de steel zit en hun oordeel vellen vanaf een paar foto's waar sommige paarden blijkbaar angst uitstralen.. Het enige wat ik wil zeggen is dat ik meer verschrikkelijke dingen heb gezien in de Engelse sport dan in de Western sport..

Verder ga ik niet meer hierover discussiëren, want blijkbaar zijn de conclusies al getrokken van 10 foto's waarop sommige paarden niet zo gelukkig kijken..

Sorry TS, maar je hebt geweldige foto's geschoten!

xDenies

Berichten: 13495
Geregistreerd: 29-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-18 10:10

Wat een ontzettend toffe foto's, altijd weer genieten als jij mooie platen hebt geschoten! <3