eerste ritje op mijn superjacske

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Fotsy

Berichten: 6777
Geregistreerd: 29-04-13
Woonplaats: België

eerste ritje op mijn superjacske

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-12-17 18:11

nou ja het was eigenlijk alleen maar uitstappen :D maar het voelde wel zalig na lange lange tijd terug in het zadel te zitten.

Mijn Jessies Super Smart, dochter van BA Superjac en kleindochter van Don't worry be jessie en trouble for you is nu 4,5jaar.

Nadat men trainster er uiteraard mee gereden had, mocht ik ze dan eens uitstappen, ze voelt zo comfortabel eigenlijk, alsof ik er altijd al mee gereden heb :D .
Ze is vrij smal als je erop zit terwijl ze eigenlijk best breed is maar niet groot, net zoals men andere merrie trouwens is ze wel vooruit in haar gangen en reageert heel goed op de zit.
Ze staat nu een maand in training en ze gaat echt goed. Amai wat een verandering al, ze was dus echt gewoon zadelmak gemaakt bij de vorige eigenaars, je kent dat he, zadel erop en mee gaan buitenwandelen, neus in de lucht bij contact in de mond maar ze was zadelmak :') _O-
Ik heb ze overgenomen na vraag van hun uit omdat western toch niks voor hen is en ik ben er heel blij mee natuurlijk.
Nog een maand en dan komt ze thuis te staan en kan ik haar ook beter leren kennen.


Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

het kriebelde zo dat ik toch even al wou draven :))
Afbeelding

Afbeelding

alleen stonden de stijgbeugels nog op trainster haar maat (ik vind het zelf heel vervelend als ik men stijgbeugels moet verzetten dus deed ik maar niet) en die heeft dus duidelijk wel veel langere benen dan mij, dus heb ze dan maar uitgedaan want is nog moelijker rijden met te lange stijgbeugels dan zonder *D volgende keer neem ik men eigen zadel mee _/-\o_

Afbeelding

ik heb er alvast van genoten en kijk al uit naar meer <<) en naar de lesjes die ik ga nemen met haar. Want zal nodig zijn, ik zie nu ook weer dat ik veel te vaak naar men paard kijk, nou ja ben dan ook nog even in de verliefdheidsmodus <3

Ik rij bewust met cap op en dit vooral omdat het een jong paard is en ook voor men dochter :o want als die ziet dat ik zonder cap rij dan wil ze dat ook natuurlijk en een 7jarige met een 5jarige pony zonder cap en bescherming, no way :)

Afbeelding

en een kort filmpje
https://youtu.be/PaMU3DcMMB4

Marilu
Berichten: 1246
Geregistreerd: 22-09-15
Woonplaats: ergens in België

Re: eerste ritje op mijn superjacske

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-17 18:40

Ha, proficiat ! Ik heb ook een Superjacske <3 Een merrietje, ondertussen goed 4 jaar oud.
Ze lijken allemaal wel sterk op mekaar, vind ik, de kinderen van Superjac. Het hoofdje vooral :j En een zalig karakter !
(moest je het willen vragen : ik plaats geen foto's online)
Je trainster is toevallig niet iemand met de initialen S.V. ? Ik meen dit te zien aan de piste waarin je rijdt.

ClauH

Berichten: 4734
Geregistreerd: 17-02-03
Woonplaats: Tegenover de Xenos

Re: eerste ritje op mijn superjacske

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-17 19:44

Wat fijn dat het direct zo comfortabel aan voelde! Veel rijplezier de komende jaren ;-)

Fotsy

Berichten: 6777
Geregistreerd: 29-04-13
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-12-17 19:50

Oh wat fijn Marilu ook een superjacske, idd die lijken allemaal zo op de paps.

Ook al aan het rijden met haar?

Bedankt clauH, lief van je. Ik hoop ook op vele leuke rijjaren en leuke veulentjes he ;)

Set_Elkol
Berichten: 14849
Geregistreerd: 06-06-06

Re: eerste ritje op mijn superjacske

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-17 21:13

Oh wat tof erg echt genieten! Wat machtig mooi dat je nu een geschikte merrie hebt om te rijden :D <3

Gigixponys

Berichten: 2748
Geregistreerd: 23-01-13
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-17 21:14

Leuke foto's, ik heb dat probleem ook dat ik altijd te veel naar het paard kijk. :P

joey2010

Berichten: 4348
Geregistreerd: 08-09-11
Woonplaats: limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-17 21:20

Heerlijk om zo'n fijn gevoel bij het eerste "ritje" te hebben.
Daar ga je een leuk paardje aan krijgen.

En ik geef je groot gelijk om met cap te rijden!
Het goede voorbeeld geven voor je dochter.
En je word toch voorzichtiger met de jaren ;)

suffie
Berichten: 5712
Geregistreerd: 06-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-17 23:32

Dat ziet er hartstikke goed uit, ze is zich al mooi aan het ontwikkelen! Goed dat je haar in training hebt gezet, dan kunnen jullie straks samen verder leren onder begeleiding. Nog heel veel mooie uurtjes toegewenst!

Marilu
Berichten: 1246
Geregistreerd: 22-09-15
Woonplaats: ergens in België

Re: eerste ritje op mijn superjacske

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-17 10:52

Ja, Fotsy, wij zijn ook al aan het rijden. Rustig aan, hoor, gewoon voor 't plezier. Enfin, nu ligt het net weer even stil, met de winterperiode (geen binnenpiste om in te rijden).
Wat ik opmerk op de foto's : jouw paardje heeft blijkbaar ook bijna constant de oortjes richting jou gedraaid. Dat doet de onze ook : constant die oortjes draaien. Ik dacht eerst dat ze dat deed omdat er iets pijn deed of ze het niet plezant vond. Maar mijn begeleidster zei dat het is omdat ze net erg aandachtig is op de hulpen die ze krijgt of verwacht te gaan krijgen. Positief, dus :)
De jouwe is ook een serieus brokje, hé. :j
Veel plezier nog samen !

Fotsy

Berichten: 6777
Geregistreerd: 29-04-13
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-12-17 09:45

Bedankt voor de leuke reacties allemaal, heel lief.

Brokje is ze wel ja en nu nog meer :D

Winterperiode is vreselijk wel dus als ze thuis staat zal ik ook veel op verplaatsing moeten want de bak hier ligt nog geen zand op omdat camions niet tot daar geraken wegens te nat.

Jep oortjes draaien is aandacht, leuk he
Jij ook veel plezier met je superjacske

AstridJ

Berichten: 2217
Geregistreerd: 11-02-10
Woonplaats: Wintelre

Re: eerste ritje op mijn superjacske

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-17 21:31

Ziet er goed uit hoor Fotsy! Leuk paardje.
Vooral op de laatste foto lijkt het zadel niet goed te passen? Het ligt een heel eind van de rug af aan de achterkant. Je lijkt er nu ook erg bovenop te zitten ipv erin ;-)

Fotsy

Berichten: 6777
Geregistreerd: 29-04-13
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-12-17 21:46

Vond ik ook Astrid :j , is ook niet mijn zadel, mijne past haar veel beter en zat ook beter, vond ik, maar dit zadel is van mijn trainster. :o
Jessie is ook best aan het veranderen dus ik hoop alleen maar dat het mijne nog past maar daarvoor moet ze eerst nog wat verder getraind worden voor we een nieuw kopen, want ooit met Flo zo gehad, kocht iik een nieuw en na wat training paste dit niet meer.

Oh en heb de kleurtest ook binnen en toch ook maar eens vijf panel laten testen want je weet maar nooit met negative by heritage. En ze is negatief op alles ook de zesde panel en ze is eeAA, homozygoot agouti dus, had stiekem gehoopt dat dit niet zo zou zijn :') maar men zegt hoe roder hoe meer kans dat ze homozygoot zijn. Dus nooit zwartbasis veulen mogelijk helaas. Ach ja kleur is ook niet van zoveel belang. :D

AstridJ

Berichten: 2217
Geregistreerd: 11-02-10
Woonplaats: Wintelre

Re: eerste ritje op mijn superjacske

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-17 20:04

Dat is zo inderdaad, dan kan je beter wachten totdat ze meer spieren heeft getraind. Als ze geen last krijgt van haar rug tot die tijd.

Als je met zo'n papieren fokt dan maakt kleur niets uit, dan is prestatie belangrijker ;-)

Samy24
Berichten: 470
Geregistreerd: 07-11-11

Re: eerste ritje op mijn superjacske

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-17 14:15

Mijn paarden zijn ook daar op training geweest :-)

Fotsy

Berichten: 6777
Geregistreerd: 29-04-13
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-12-17 17:51

Oh wat leuk samy24

Ze doet dit ook supergoed en je krijgt regelmatig foto’s filmpjes enzo doorgestuurd, niet onbelangrijk als je op 1.5 uur vandaan woont en je niet vaak kan gaan kijken. ;)

30 december komt Jessie naar huis *\o/*

En ze werd ook goedgekeurd door de hengstenhoudster dus contract is ondertekend en nu wachten tot ergens rond april.

Samy24
Berichten: 470
Geregistreerd: 07-11-11

Re: eerste ritje op mijn superjacske

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-17 07:50

Ik woon ook op een dik uur afstand en was inderdaad ook blij met de updates.

Vind het ook fijn dat ze zich niet enkel met de quarters en paint wil bezig houden, laat ons zeggen dat mijn fjord wel opviel tussen alle anderen

In het voorjaar breng ik hem ook weer terug zodat we de zomer goed kunnen starten.

Mooie merrie trouwens :D

joey2010

Berichten: 4348
Geregistreerd: 08-09-11
Woonplaats: limburg

Re: eerste ritje op mijn superjacske

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-17 07:54

Spannend allemaal he Fotsy.
Kun je vanaf 2018 heerlijk gaan rijden.

En verder plannen maken met haar!
Geniet er lekker van.

Fotsy

Berichten: 6777
Geregistreerd: 29-04-13
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-12-17 21:30

gisteren ben ik dan Jessie gaan halen *\o/* en eerst eens heerlijk echt mee gereden, foto's volgen nog als ik ze ontvangen heb.
maar wat heeft ze een kort galopje zeg :P niet zo makkelijk natuurlijk om goed te blijven zitten en men zadel euh ik vrees ervoor dat het niet past, man ze is heel kort in de rug en rond :') nou ja eentje met een lange galop vind ik ook niks aan :')

alvast een fotootje toen ze thuis stond en wat een vriendjes is ze al met Lily, had ik nooit verwacht want Lily is normaal de plager en opjager maar niet bij Jessie, worden nog twee handen op 1 buik, die stonden al over de omheining te krabben met elkaar dus heb ze dan maar samen gelaten, zonder uberbitch mama weliswaar :=

Afbeelding

Afbeelding

let niet op de modder :o en de modderige paarden, die hadden eerst languit gespeeld en het is echt erg aan het worden

AstridJ

Berichten: 2217
Geregistreerd: 11-02-10
Woonplaats: Wintelre

Re: eerste ritje op mijn superjacske

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-17 02:05

Fijn dat ze thuis is en dat het goed gaat samen met lily!

Het is nu overal modder hoor ;-)

Marilu
Berichten: 1246
Geregistreerd: 22-09-15
Woonplaats: ergens in België

Re: eerste ritje op mijn superjacske

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-17 11:47

Ha, Jessie is thuis ! Plezant ! En een goed gevoel dat ze al direct aanvaard is door Lily.
Inderdaad, overal modder ... ben het ook al dik beu !
Het kort galopje herken ik ook :j Ons Jacske heeft ook zo'n korte rug en zo'n rond lijfje. Het zijn eigenlijk meer pony's dan paarden, hé ;)

joey2010

Berichten: 4348
Geregistreerd: 08-09-11
Woonplaats: limburg

Re: eerste ritje op mijn superjacske

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-18 20:07

Modder , tja daar hebben we deze winter meer dan genoeg van.

Leuk dat het zo goed klikt samen met Lily.

Fotsy

Berichten: 6777
Geregistreerd: 29-04-13
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-18 13:40

Zalig gereden amai vreemde piste, vreemde paarden en dochter ook mee met haar pony in de piste, heerlijk cool paard maar nog jong groen, rechter linker galop direct goed en wat buigoefeningen gedaan. Zaterdag les en erna zal ik wat weggaan van druk oefenen voorhand, achterhand. En heb men andere pad genomen en zadel ligt al iets beter. We zien binnenkort dan wel voor nieuw zadel maar ze zat ook al veel minder kort in die galop.
Nou ja ze heeft dan ook al twee dagen de beentjes eens goed kunnen strekken.
Ja en is zo ne pad van professional choice met gel dat moet zich zetten als het warm wordt maar met koude weer is die natuurlijk beenhard.

Ik ben echt mega happy, de dochter heeft ook super goed gereden, alleen de rechtergalop heeft ze achter mij gereden omdat haar pony nog te veel versneld op haar moeilijke kant.

joey2010

Berichten: 4348
Geregistreerd: 08-09-11
Woonplaats: limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-18 13:58

Super dat jullie zo zalig hebben kunnen rijden.
Heel prettig met zo'n cool karakter.
En naarmate ze soepelder en sterker in de achterhand gaat worden gaat het rijden alleen maar steeds beter .
Zo erg dat je straks nog niet meer uit het zadel wilt komen :o

Wat leuk dat je samen met je dochter hebt gereden.
Is normaal dat het jonge paard op haar moeilijke kant wat wilt versnellen.
Heeft alles nog met een goed balans zoeken te maken en met rijden krijgt ze meer bespiering en daardoor zal het sneller willen gaan afnemen.
Komt goed met jullie allemaal.

Ben je al stiekem wedstrijden aan het inplannen voor dit jaar ;)

Fotsy

Berichten: 6777
Geregistreerd: 29-04-13
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-18 21:38

lesje gehad vandaag en man man man wat is het toch genieten bovenop een paard
maar wel werken zelle pfff leuk leuk leuk en morgen stijf stijf stijf, is 7 jaar geleden dat ik die spieren nog eens gevoeld heb :P

slechte foto's maar je ziet dat ik geniet

Afbeelding


en vind mijn zadel toch net iets beter liggen op haar maar nog niet helemaal zoals ik het wil


Afbeelding

en beste vriendinnetjes met mijn palooke

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

joey2010

Berichten: 4348
Geregistreerd: 08-09-11
Woonplaats: limburg

Re: eerste ritje op mijn superjacske

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-18 09:38

Zo he je zit met een big smile op je paardje +:)+ .
Ziet er heeeel ontaspannen uit.
En tja de spierpijn zul je de komende tijd wel even houden.

Leuk dat die 2 zich hebben gevonden en best friends zijn.