afgelopen zondag was het dan eindelijk zo ver.. Onze eerste western wedstrijd! 3 jaar lang trainen, oefenen en samen werken naar waar we nu zijn. Van trainen in de bak tot buiten, op een andere lokatie en daarnaast natuurlijk ook vanaf de grond. Deze zomer begon mijn lesgeefster erover dat we wel eens konden starten, ons ingeschreven bij een onderlingen wedstrijd en daar naartoe gewerkt. Maandag(begin vorige week) zijn we nog bij mijn lesgeefster op stal geweest om daar in de bak te trainen, dit ging wel goed maar nog heel gespannen. Ik had mezelf er al op ingesteld dat dit zondag ook wel zo zou zijn, maar vol verbaast was ze relaxt!
Om 6uur ging de wekker, met de hond gelopen en op naar stal. Gevlochten, gepoetst en toen was het tijd om der in te laden. Door naar mijn lesgeefster om haar paard op te halen en gaan met die banaan! Eenmaal aangekomen rustig opgezadeld en gaan losrijden voor de 'walk en jog', deze wilde ik toch ook graag rijden om haar de bak vast te laten zien en gerust te stellen. We waren met zijn 6en en ik was al zo trots op hoe rustig ze was, eenmaal tijdens de proef liep ze nog veel rustiger en relaxt

Voor we de bak in mochten

Uiteindelijk zijn we 5de geworden, eigenlijk 3de samen met nog drie andere we hadden dezelfde punten haha

We zijn even lekker rond gaan stappen en ons toen klaar gaan maken voor de reining, geen verwachtingen en was al blij dat ze goed aansprong. Voor de proef werd de spanning me toch wat te veel, bang de pattern te vergeten hahah

Wilde haar eigenlijk terughalen naar draf maar ze ging al, niet goed gesprongen maar he ze wilde het wel proberen!

Na de roll-backs, mijn hoed was niet meer blijven zitten haha!
Ik kijk terug op een leerzame en gezellige dag, we gaan werken aan de tips van de jury en volgend jaar proberen we het nog een keer! We hebben beide genoten en daar ging het om, een goede ervaring

Samen met mijn lesgeefster en haar knappe dame, ze zijn ondertussen vriendinnetjes