Jim is vanaf augustus niet meer op show geweest en alleen in oktober nog verhuisd met de trailer.
Voor een paard dat een trailerprobleem had eigenlijk te lang.
Dus ik mijn bijrijdster een berichtje gestuurd: niks voor jou? Vond ze leuk, dus ingeschreven. Gisteren nog even geoefend met de trailer, maar dat was eigenlijk geen probleem. En vanmorgen stond hij er ook zo op. Wel nog steeds met hulp van trailerlijnen (methode 2Moons)
Supertrots was ik toen hij na de clinic er zelf zomaar opliep zonder enige hulp.

Bijrijdster was nog bezig met de lijn oprapen toen hij er al op stond

Mijn bijrijdster rijdt nog niet zo lang op Jim en ze zijn elkaar volop aan het leren kennen. Ze wilde graag In Hand, helemaal prima. Alleen maar heel goed. Jim kent het allemaal wel en vindt trail echt leuk (speeltuin

Voor bijrijdster is het allemaal nieuw, maar ze hebben goede dingen gedaan.
Walk over. Kunst was om niet aan te tikken en na een paar keer ging dat heel goed

Brug. Eitje

Jog over wordt hij altijd bloedfanatiek van. Sowieso balken in jog of trot zijn reden om er met zeer veel enthousiasme en fanatisme overheen te gaan.

Vierkant. Doordat ze hem naar zich toedraaide liep hij er steeds uit met zijn achterhand. Maar na een paar keer ging ook dit heel goed.

Backup in de L.
Moeilijke oefening voor Jim. Hij draait erg makkelijk zijn achterhand eruit, dus dat was een werkpunt.

En dat ging dus niet altijd goed

En de sidepass.
Wat Jim ook prima kan, maar niet als je niet de juiste knopjes indrukt

Of in dit geval zijn hoofd teveel bij wil houden

Maar ook dat kwam goed.

Onder het zadel heeft ze overigens ook les. Gaat ook heel goed.
Ik ben trots op allebei. Jim ontpopt zich als een echte leermeester en hij heeft een leergierige student