Wat zou ze vinden, hoe zou ze zijn, zou het klikken???? Allemaal vragen die door mn koppie spookte en allemaal voor niets!!! Jeetje, wat kan die vrouw niet alleen rijden maar ook lesgeven! Meteen kunnen schakelen tussen 2 verschillende combinaties en ook nog eens heel duidelijk alles over weten te brengen!
Ik heb heerlijk gereden, goede tips gekregen en daar kunnen mijn Jilly en ik weer even aan gaan werken om dan hopelijk de volgende keer weer nieuwe aanwijzingen en dingen te doen krijgen! Want 1 ding is wel zeker: Ik ga zeker terug!
Mijn man was mee om te filmen en een hele goede vriendin is zo lief geweest om foto´s te komen maken!
Klein paspoortje voor degene die ons nog niet kennen (Kan dat nog???)
PAARD:
DG DRY JILL (Jill of JillyBean voor ingewijden!)
APHA (Solid Paint Bred)
8 jaar
Sire: FLITS GOLD DOLLAR
Dam: AMIGAS DRY TINK
Mama van A DOLLAR FOR A ROSE (staat nu in de opfok)
1.45m
geimporteerd uit de VS (oke, met ons mee terug verhuisd

Vroeger Reining, Cutting, Barrelrace etc gedaan en sinds ze van mij is ook succesvol uitgebracht in de Pleasure (in de VS!).
IK:
35
25 jaar dressuur gereden
sinds n dikke 2 jaar overgestapt naar de western
1.71m
nog geen 60kg (niet omdat ik dat zo graag wil

Nuchter maar wel heel nieuwsgierig naar wat andere mensen denken en vinden van ons als combinatie

Loswerken..... Jill is heel erg gewend om zichzelf kwa hoofd/halshouding bovenin te zetten, dit is iets dat ze altijd al gedaan heeft en is ook wel n dingetje van de stijl die ik heb geleerd....

Dus dat was meteen onze 1e aanwijzing: Jill lager en langer in zien te stellen.... Daardoor komt haar hals meer tussen haar schouders ipv erop en dat maakt t vele malen makkelijker voor haar maar ook voor mij want dan heb ik minder druk op mijn hand en dat is waar we uiteindelijk naar toe willen, n ontspannen paard die op een mega losse teugel alles doet wat er van haar gevraagd word
Na het loswerken zijn we met balkjes gaan spelen.... eerst in stap over 4 balkjes, daarna in draf en zo verder totdat we nog maar 2 balken hadden liggen en toen mochten we in galop eroverheen, na de balken stoppen, rollback doen en terug over de balken..... Over de 1e balk in galop, stoppen, turnback en terug over de balk etc.
Jill werd rete enthousiast en hoe meer we deden hoe makkelijker ze kwa hoofd/halshouding werd!
Impressie van ons balkjes werk:

Toen we bijna klaar waren hebben we lekker uitgedraafd en voila! Daar had ik ineens een Jilly die uit zichzelf meer lengte in haar hals zocht

Volgens mij was Jill erg happy!

Op alle foto's rust een ©!!!
Commentaar mag maar hou het aub netjes!
Ik ben mezelf er heel goed van bewust dat ik heel anders rij dan de meeste mensen in NL gewend zijn! Ik doe wat ik geleerd heb en sta open voor meningen, tips etc maar we hebben voor nu meer dan genoeg huiswerk gekregen waarmee we hard aan de gang gaan! Ik ben heel erg blij met hoe mijn meisje gister alles op nam en haar uiterste best heeft gedaan! We gaan gewoon lekker verder en zien dan wel waar we uit gaan komen, voor nu staat alles nog open