[SGW] Gelselaar/Neede regiokampioenschap Gld./Fl./Ut

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Sim

Gelselaar/Neede regiokampioenschap Gld./Fl./Ut

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-09-16 08:46

Volgende week is het al zover. De startlijsten staan inmiddels ook online.

Ik ben er bij in het L paarden.

M_Vainqueur

Re: Gelselaar/Neede regiokampioenschap Gld./Fl./Ut

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-16 09:03

Ik ben er ook bij in de L. Nog nooit in Neede geweest, en vraag me af hoe ver alles lopen is, kan iemand dat hier vertellen?...aangezien ik maar een klein uur heb tussen de dressuur en het springen (is die al wel lekker los maar als ik heel ver terug moet vanuit de dressuur naar de trailer wordt het wel krap)

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-09-16 09:08

Ik ben er al twee jaar niet geweest, maar voorheen was het niet heel ver van elkaar allemaal. Heb je echt maar een uur tussen je starttijd dr en spr of heb je een krap uurtje om te lopen? Want als het eerste het geval is ga je dat niet redden.

M_Vainqueur

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-16 09:15

Ik moet 12.00 dressuur rijden en 13.06 springen. Dus echt een krap uur tussen de 2 starts... Daarom is de loopafstand tussen parkeren en dressuur en parkeren en springen wel redelijk van invloed. Moet tussendoor toch echt nog omzadelen.

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-09-16 09:29

M_Vainqueur schreef:
Ik moet 12.00 dressuur rijden en 13.06 springen. Dus echt een krap uur tussen de 2 starts... Daarom is de loopafstand tussen parkeren en dressuur en parkeren en springen wel redelijk van invloed. Moet tussendoor toch echt nog omzadelen.

Dan zou ik voor je dressuur gaan lopen! Als er iets tegen zit, heb je een probleem.

M_Vainqueur

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-16 09:42

Ik ga sowieso niet lopen tussendoor. Maar ik vind het al krap om alleen al om te zadelen en heen en weer naar de terreinen te lopen. Met paard ga je wel hard, maar mijn moeder loopt niet zo snel meer en die moet toch lezen én helpen met omzadelen. Maar ik heb het secretariaat gemaild of ik misschien direct na Utrecht mag starten ipv direct voor. Dan blijft de dressuur gewoon hetzelfde maar is het springen ruim 20 minuten later dan ik nu heb. Ben benieuwd wat voor reactie ik hier op krijg.

ellentje0

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-16 18:42

Wij zijn er ook. B paarden.
Weet iemand het adres van de cross

marloes_s

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-16 19:02

Ik start ook L paarden. Wordt mn debuut. Ik was eigenlijk van plan 1 wedstrijd later over te stappen, maar de L tijden komen me n stuk beter uit :p Ik stond per ongeluk 2X op de lijst, dus heb maar gevraagd of ze mn B schrappen. Ben benieuwd.

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-09-16 19:18

ellentje0 schreef:
Wij zijn er ook. B paarden.
Weet iemand het adres van de cross

Aaftinksdijk 2, Gelselaar

thaampjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-16 17:09

Ik ben er ook bij, klasse B paarden zonder dressuur. Tweede cross voor m'n 4-jarige.
Staat het bekent als moeilijke cross of valt het mee?

nicootjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-16 20:39

Ik sta ook op de lijst maar ben er hard over aan het denken om beide paarden af te melden.
1 paard heeft vorig weekend op texel vast gezeten in de box en heb ik daardoor deze week niet gereden alleen maar gestapt.
Andere paard heeft nog een veulen aan de voet, ondanks dat hij al ruim 5.5 maand is weet ik niet of hij gespeend mag worden (veulen liep mee in de online veiling van het KWPN, maar na afloop van de veiling paar keer heen en weer gemaild en nu hebben ze al een paar dagen niets laten horen dus ik weet niet of hij er vanaf mag of niet)
De tijden zijn ook niet heel ideaal om de merrie even van huis mee te nemen. 9.15 dres. en pas om half 3 springen...
Vandaag een springwedstrijd in de buurt duurde voor de merrie al veel te lang (ze was in totaal 4.5 uur van het veulen af)
Het veulen geeft er niets om, die staat thuis in de wei met nog een andere merrie met veulen en blijft gewoon rustig gras eten.

shirleyp

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-16 21:51

Leuk! Ik meld me ook! B-paarden met dressuur.

Thaampjee, heel gemiddeld denk ik. Vorig jaar zaten er wel wat moeilijkheden in, maar niet extreem. Wel een paar stukjes heuveltje op of heuveltje af, maar geen echt supergekke dingen. Ik lag er toen bij hindernis 5 naast doordat ik iets te overmoedig werd :') dus kan er eigenlijk ook niet heel veel van zeggen :D

Mjoor

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-16 08:58

Ook wij zijn weer van de partij. We starten zondag in het B-paarden.
We hebben er weer zin in!

thaampjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-16 09:04

Shirleyp, Oké dat klinkt wel goed! Afgelopen weekend Heino was ook voor op en af, dus dat moet wel lukken hoop ik! :) Haha, ik hoop voor je dat je dit jaar verder komt van hindernis 5!! :')

Sue_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-16 10:06

Hier ook van start! Zondag B paarden. :)
We leven er alweer naartoe!

Steph__

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-16 16:19

Hier ook aan de start in de B paarden op zondag. Heb er zin in zeker als het net zo lekker gaat als in Heino.. (Liever de dressuur dan iets beter.... :D :+ )

elise01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-16 20:19

Hier ook B paarden zondag :D

ElineThera

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-16 11:51

Ik zou dit weekend starten maar kan op vrijdag onmogelijk dressuren met mijn baan en ik kan mijn dienst nu ook niet meer ruilen op het werk dus moet me helaas afmelden en zondag ook al verplichtingen op het werk helaas

Dany94

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-16 09:24

Heeft iemand telefoonnummer van secretariaat? Schrik dat er maar liefst 9 gaten zijn gevallen en als dat opschuift betekent dat dat ik ruim uur eerder dressuur moet rijden en dus ook eerder moet springen en crossen. Maar ze laten me op die tijd staat ... ga dan net niet net wel redden

M_Vainqueur

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-16 09:29

Volgens mij zijn de gaten die er in staan de mensen die niet betaald hebben. Ik denk dat daar gewoon gereden wordt.

Dany94

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-16 09:39

Ik heb gebeld en je kan inderdaad gewoon eigen tijd aanhouden, mensen hebben niet betaald en mochten er problemen zijn je hebt recht om op die tijd te starten

ellentje0

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-16 22:39

Is er al iemand geweest om te verkennen? Ben benieuwd

Mjoor

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-16 23:23

Ik heb vanmiddag al verkend (B-paarden) Helaas geen foto's.
Cross is bijna gelijk aan 2 jaar terug. Met vooral in het begin wat lastigere hindernissen/lijnen. Met afsprongetjes, coffins, picknick tafel. Als je voorbij hindernis 9 bent en je paard het water in wil, kom je zeker aan de finish. Maar zeker goed te doen en weer fraai aangekleed

Athina

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-16 15:00

Helaas voor ons niet onze dag, samen gevallen in de waterpartij... Paard struikelde nadat we het water insprongen en daar lagen we Iemand die toevallig dit op film heeft of iets dergelijks? Ik startte L paarden en had nummer 123, grote bruine pony in het blauw geel gekleed...

marloes_s

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-16 15:50

Mijn L debuut helaas ook niet wat ik ervan gehoopt had.
Springen was ik super tevreden over, volgens mij als 1 vd weinigen foutloos binnen de tijd.
De cross begon ook fantastisch. Super simpel over de greppels, trakehner en op/af. Alleen op het grote veld dacht mijn paard waarschijnlijk nog dat ze de groene bordjes moest volgen. Op het laatste moment trok Fame op hi 13 aan op de B sprong, toen lag ik er heel snel naast.
Heel erg balen dat het net op zo'n simpele sprong fout moest gaan. Toch super trots op hoe Fame de lastige lijntjes goed deed.