Inmiddels heb ik Raff 2 jaar, is hij in april 6 jaar geworden en lopen we lekker op schema. Waar vorig jaar in het teken stond van grondwerken en ervaringen opdoen aan de hand, stond dit jaar in het teken van basis rijden, kilometers maken en ervaring opdoen onder het zadel.
Om te zien waar we eind zomer vorig jaar geëindigd waren, spiek nog even terug in ons vorige topic

[RIJ-ITP] Het eerste jaar met mijn AV "gup" Raffi..
Gedurende de winter hebben we lekker doorgetraind en regelmatig gelest.
Half januari bedachten we last minute mee te doen aan een clinic in Lille, voor de Pleasure classes tijdens Arabierenshows in NL en Belgie. Voor het aller eerst onder het zadel in een bak met meerdere (vooral opgefokte) paarden, publiek langs de zijkant en speakers.. Al met al.. zwemmen in het diepen.. zonder zwembandjes..

Daar hij eind winter aardig in zijn basis bespiering begon te komen, ook op zoek gegaan naar een goed passend western zadel. Resultaat nog niet het zadel wat ik zoek qua looks, maar het ligt als een huis op Raff en was voor nu even de beste optie.
Maart stond het eerste evenement van de DAWRA op de planning, de oefendag. Op wat gesnork met losrijden na was meneer hier helemaal zen en we hebben fijn meegereden in de horsemanship, pleasure en trail onderdelen.

In April hebben we helaas de eerste wedstrijd van de DAWRA over moeten slaan door een lichte blessure, waardoor de show begin mei, samen met de Appeloosa's in Heteren onze 1e wedstrijd van het jaar werd!
Hier maakte we ons hunter en pleasure debuut

Eind mei stond een checkup van zijn vzh zadel bij Countrymill op het programma, dus deze na een overnachting bij een vriendin in het midden van het land, gecombineerd met onze eerste WRAN wedstrijd in Zeist. We waren dit keer voor het eerst helemaal alleen op pad, dus dat was eigenlijk de grootste ervaring

Gestart in de SSH, Trail, Pleasure en Ranch Riding en weer mega trots op hoe hij zo'n weekend toch maar weer doet.
Kleine gups.. nieuwsgierig naar alles

Mijn zus had besloten om met haar AV mee te doen aan verschillende stops van de AJF Amateur Challenge tour (Een show georganiseerd vanuit de arabieren shows waar er elke wedstrijd ook verschillende rij onderdelen kunnen worden gestart) en aangezien Raff het allemaal goed oppakte, besloten met haar mee te doen.
Onze eerste was in juni in St. Oedenrode, waar Raff en ik meededen in de Hunter, Pleasure en In hand trail.

Begin juli in ons uppie op stap naar Brecht, BE voor weer een stop van de AJF Amateur shows. In hand trail en Pleasure meegereden op een onwijs druk terrein tijdens een storm.. Niet helemaal top, maar toch weer blij met me binkie die zich ondanks de chaos telkens goed herstelde.

Eind juni tijd voor de DAWRA Summershow. Een dag met een fijn paard, een lekker weertje en als resultaat Reserve Allround Champion!

Mijn 'in hand' kanjer, 2 keer blauwe voor de Showmanship at halter en In hand trail, met beide scores boven de 70

Ranchriding

Daar dit jaar toch in het teken van kilometers stond en we in augustus verder niks gepland hadden, besloten er een lang weekendje op uit te trekken naar de AJF Amateur show in Spa-Francorchamps in de Ardennen. 10% hellingen, paardjes in een weiland op hun eigen berg overnachten, wedstrijd in een mooie vallei.. wauw wat een ervaring! Met Raff 2 onderdelen gestart en verder was voor hem het hele 'op pad' zijn al meer dan genoeg.

De jongens herstelde super na het weekend, dus besloten om in september hetzelfde verhaal nog een keer te doen, maar dan naar Vlotho-Exter in Duitsland. Met Raff wederom niet te veel gestart en ruim genoeg aantal rust dagen daar genomen om zo'n weekend weg behapbaar, leuk en leerzaam te houden.

Het wedstrijd seizoen zit er nu bijna op, afgelopen weekend nog meegedaan aan de DAWRA Fallshow, waar meneer zich weer bewees in de Showmanship at Halter en we ons debuut in de Horse & Dog trail hadden tijdens een demo voor de AVS ledendag.

Over 2 weken komt het Arabieren NK er nog aan en daarna is het tijd voor vakantie. Even nijkomen na alle indrukken van een druk seizoen en daarna op het gemakkie doortrainen gedurende de winter. Eens zien wat we er volgend jaar van bakken waneer we wat meer voor het echie gaan rijden

So far is het beleren van mijn blije ei, aka Steff Stuntpiloot aardig goed gelukt