[WN] Footworkdunitgreat weer aan het werk na een val op de Veluwe

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

xxwienekexx

Footworkdunitgreat weer aan het werk na een val op de Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-09-16 13:04

Hi,

Eigenlijk zouden we afgelopen weekend wedstrijd hebben, maar nadat we het weekend daarvoor samen over de kop geslagen zijn leek het me met een hersenschudding niet zo een fijn plan op een paard te zitten of wedstrijd te hebben.

We waren lekker op vakantie op de Veluwe, mooi zandpad, hadden daar al 4 dagen gereden, geen boomwortel te zien of te voelen. Dus een klein drafje gemaakt, blijkbaar lag er wel iets onder een laagje zand dus toen raakte mijn paard haar evenwicht kwijt en lagen we samen.
Ik ben naar het ziekenhuis geweest, zware hersenschudding, gekneusde knie (lang leven het zandpad want anders was er wat gebroken geweest) en een hele kapotte cap.
Footworkdunitgreat 2 geschaafde knieën en een geschaafde neus, en vooral heel lief bij me blijven wachten en overeind klimmen zonder me met haar ijzers te raken.

Maar nu doet mijn hoofd het weer, zijn de schaafwonden van mijn paard al geheeld en zijn we dus langzaam weer aan het paardrijden (met een nieuwe cap offcourse :Y) )

11 en 18 september mogen we weer op wedstrijd, ik zit nog te twijfelen welke wedstrijdoutfit er mee gaat :D

En vandaag mocht moeders mijn camera even vasthouden, erg blij met hoe het ging.
Was hier de derde keer sinds onze val dat we weer aan het rijden waren.

Oh en ja, flitsende springschoenen, kon ze gewoon niet laten liggen.. :D en geen passend setje, was het even vergeten :+

01. Jog.
Afbeelding

02. Galopje, schouders hier wat meer naar achteren.
Afbeelding

03. Jog, hier zie je de schaafplekjes op dr knieën nog wel, hoop dat hier snel weer haar terug groeit.
Afbeelding

04. Lekker bekkie
Afbeelding

05. Galop, ook hier schouders terughouden.
Afbeelding

06. Galop even op 2 handen, soms vind ze een stabiele houding nog wat lastig en ik wil haar dan waar nodig graag ondersteunen, zelf mn schouders terughouden.
Afbeelding

07. Jog.
Afbeelding

08. Idem.
Afbeelding

Ik hoop dat jullie ook weer meegenoten hebben *\o/*

Rije
Hoofd Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-16 13:36

Oeh pas je wel op met die hersenschudding? Dat kan als je er niet voorzichig mee omspringt zo maar hele nare gevolgen hebben op lange termijn! Maar wat een lief paard heb, dat ze zo voorzichtig met je deed!

Rijden ziet er goed uit. Wel denk ik dat je niet zozeer je schouders terug hoeft te doen, want dan zou het geforceerd worden. Je hebt ze namelijk al gewoon ontspannen afhangen, en meer naar achteren hoeft echt niet. Wel zou je je hele bovenlichaam wat rechterop kunnen houden vanuit je heupen, en dan je bekken in galop licht kantelen zodat ze mooi onder je door kan galopperen.

Oh en je springschoenen zijn inderdaad supergaaf! *D

xxwienekexx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-09-16 13:46

Dankje! Ja ik doe mn best haha, ben echt niet van het stilzitten dus ik wordt af en toe stil gezet door mn vriend of moeder... XD, ben vandaag voor het eerst zonder medicijnen en dat gaat verrassend goed.
Weet wel gelijk zeker waar die cap voor dient, ik kan me van de val zelf niks meer herinneren en als ik mijn cap niet op had gehad was ik er niet meer geweest volgens de mensjes in het ziekenhuis dus dat ding gaat tijdens het rijden niet meer van mn hoofd af :P

Ga ik proberen, goede tip, vind het zelf ook lastig mijn rug bol te maken dus zal daar wat meer mee gaan oefenen, denk dat dat al een wereld van verschil is. :D

Ja die schoenen... nou ik weet zeker dat niemand ze 'leent zonder terug te brengen' want dit valt wel op haha *\o/*

justkid

Re: Footworkdunitgreat weer aan het werk na een val op de Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-16 18:11

Wat een gave paarden heb jij toch :j en merries 8-)
Mooie foto's hoor.
Ik hou van chestnuts ik heb er zelf ook een, en ze lijkt ook wel wat op die van jou. Alleen een hele andere afstamming

xxwienekexx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-09-16 20:30

Dankjewel! :D :D Haha merries blijven toch wel erg leuk (alhoewel ik met ruinen ook wel overweg kan maar merries vind ik toch vaak leuker ofzo) :P

Oh gaaf! Toevallig zeg, nu ben ik wel benieuwd haha :D

xLaraaj

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-16 10:43

weeral eens zo'n mooie foto's ! zeker de galop foto's vind ik er zo kalm en beheerst uitzien
Hopelijk komen er inderdaad weer haartjes op haar knieën.
Doe jij een cap op tijdens wedstrijden ? Zie er nooit MET cap op wedstrijd en vind het eigenlijk wel raar dat dit niet verplicht is ..

simodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-16 21:07

Ziet er netjes uit!
En mooi paard heb je!

Gelukkig is het nog redelijk goed afgelopen met je val.

Snadrem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-16 21:11

Ziet er fijn uit!

Doe wel echt nog rustig aan met een zware hersenschudding, ik heb er spijt van dat ik destijds niet wat meer rust heb genomen!!