Sinds kort ben ik met Dj een aantal keer gestart op wedstrijden (pleasure en horsemanship).
Voor Dj de eerste wedstrijden en daarvoor heeft hij eigenlijk maar een keer of 3 in een andere bak dan thuis gelopen. Dus de op een andere locatie rijden was vrij nieuw voor hem en dan ook nog met zo veel paarden tijdens het losrijden (is hij ook niet gewend). Ik vind het heel knap van hem dat hij zo braaf is. Hij is soms wat afgeleid maar het is natuurlijk nieuw voor hem. Dat is gewoon veel doen.
Ik merk dat ik tijdens die wedstrijden veel te gespannen ben. Sowieso heb ik moeite met rechtop zitten (niet alleen op het paard). Dit is iets wat er langzaam in is geslopen en het is erg lastig om dan rechtop te blijven zitten. Als ik er continu aan denk lukt het, maar ik ben niet continu met mijn houding bezig, ik ben ook met Dj bezig. Daar wil ik dus graag tips voor

De eerste wedstrijd
Hier was ik zo enorm gespannen. Het was mijn 3e wedstrijd en dj's 1e. Ik wist dus niet goed wat Dj zou doen. De 2e wedstrijd was ik al iets minder gespannen, dit gaat dus telkens iets beter, is ook voor mij kilometers maken

De 2e wedstrijd
Hier zijn helaas geen foto's gemaakt. Maar het ging al iets beter dan de eerste wedstrijd.
De 3e wedstrijd
Deze wedstrijd ging ook weer iets beter dan die ervoor vind ik. Ik was nog wel gespannen.
We startte die dag eerst horsemanship en 2 uur later de pleasure.

Ik wil er ook naartoe werken dat ik hem bij de horsemanship wat losser kan laten. Maar ook dat is heel veel oefenen en ook gewoon vertrouwen in hem hebben.

We hebben nu 3 keer l5 gestart maar omdat we daar telkens alleen reden is het toch niet echt een uitdaging. We gaan nu heel hard trainen voor de galop zodat we l4 kunnen starten.
Een reactie zou leuk zijn en tips zijn natuurlijk welkom