Overstappers op het strand!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
amyz

Berichten: 6916
Geregistreerd: 26-10-09
Woonplaats: Heemskerk

Overstappers op het strand!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-16 13:51

Als klein pennymeisje riep ik al: later ga ik western rijden!
Maar ergens gedurende de manege- en bijrijdjaren vergat ik die ambitie. Pas toen mijn knappe prinses zo'n driekwartjaar ohz was ging ineens het licht aan: zij was geen dressuurpaard en ik geen dressuurruiter!
En zo maakten we afgelopen najaar de overstap :D

Nashwa is mijn Arabische dame van 5,5 jaar oud. Ze is nu een jaar ohz maar technisch stellen we echt niks voor :+ Van de zomer een pauze gegeven ivm inseminaties en daarna pech met een slecht liggend zadel en blessures die achteraf door een verkeerde box (onrust) veel langer duurden dan nodig was geweest. Maar nu zijn we back on track en over 2 weken staat dan eindelijk onze eerste westernles gepland!

Ondanks dat we dus maar weinig hebben kunnen trainen zijn we nu al ontzettend blij met de overstap :)

Gisteren was het tijd voor de Snertrit, met een hele tros Arabieren het strand op, en het leken me mooie plaatjes voor ons debuut op dit forum :D
Voor de oplettende kijker: Nas is 5,5 maand drachtig *\o/*

Opgezadeld wachten tot iedereen zo ver was om het strand op te gaan
Afbeelding

Ik had een stuk meer stress dan Nas :=
Afbeelding
Er bleek ook een fietswedstrijd op het strand te zijn, iets verderop zag ik de metalen ''startboog'' waar we onderdoor moesten...spannend!

Lekker het strand op!
Afbeelding

Normaal is Nas een enorme waterrat, zelfs met hoge golven loopt ze zo het water in. Gisteren besloot ze ineens dat water eng is :')
Maar; de aanhouder wint!
Afbeelding

<3
Afbeelding

Afbeelding

Even checken of dat enge spul niet toch bekend terrein was...
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Poseren voor de fotograaf
Afbeelding

Afbeelding

Tussendoor dan ook maar even ons showhalster showen aangezien ik nog ruimte overhoud voor foto's :D
Afbeelding

We hebben weer ontzettend genoten!
Afbeelding

EngeltjeS

Berichten: 16644
Geregistreerd: 06-06-03

Re: Overstappers op het strand!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-16 13:53

Wat een mooi dier zeg <3 echt een sprookjespaardje!

MarlindeRooz
Correspondent

Berichten: 33850
Geregistreerd: 27-02-10
Woonplaats: Apeldoorn

Re: Overstappers op het strand!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-16 13:57

Knap paardje TS!
Maar eerlijk? Ik zou er niet meer opstappen zo, je paardje houdt enorm vast en loopt enorm gespannen. De rug wordt enorm weggedrukt.

EngeltjeS

Berichten: 16644
Geregistreerd: 06-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-16 14:08

MarlindeRooz schreef:
Knap paardje TS!
Maar eerlijk? Ik zou er niet meer opstappen zo, je paardje houdt enorm vast en loopt enorm gespannen. De rug wordt enorm weggedrukt.

Of... het is een verkeerd foto-moment ;)

Het is makkelijk om te oordelen n.a.v. een foto.
Maar om te zeggen, dat je adviseert om de TS niet meer op te gaan zo, vind ik wel heel naar...

De TS weet vast wel wat ze doet met haar pareltje. Ik neem aan dat ze er zeer zuinig op is.

MarlindeRooz
Correspondent

Berichten: 33850
Geregistreerd: 27-02-10
Woonplaats: Apeldoorn

Re: Overstappers op het strand!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-16 14:09

Op 5 foto's is het duidelijk te zien? :+

amyz

Berichten: 6916
Geregistreerd: 26-10-09
Woonplaats: Heemskerk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-16 14:09

Bedankt! Ze heeft zo'n goed karakter, echt haar gewicht in goud waard <3

Tsja...daarom zei ik al; technisch zijn we prut :')
Ik denk als we alles bij elkaar 10 minuten hebben gedraafd is het veel, de rest allemaal lekker gestapt. In het water draven vond ze idd spannend en de andere draffoto was van dat ze even opschrok en een paar passen draafde.
Maar het is zeker waar dat er nog veel te behalen valt :j Als we dan al aan trainen toekomen werken we ook aan ontspanning en een correct gebruik van haar lijf, maar met het weinige rijden dat we afgelopen maanden hebben gedaan schiet dat natuurlijk niet op. We doen ook veel langeteugelen om aan juist lichaamsgebruik te werken.
Dit was echt even gewoon samen plezier hebben :)

meisje_

Berichten: 2532
Geregistreerd: 23-11-10
Woonplaats: Op de wereld

Re: Overstappers op het strand!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-16 14:19

Mooi paardje heb je!
Staat haar ook ontzettend goed zo'n western zadel!

MarlindeRooz
Correspondent

Berichten: 33850
Geregistreerd: 27-02-10
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-16 14:32

amyz schreef:
Bedankt! Ze heeft zo'n goed karakter, echt haar gewicht in goud waard <3

Tsja...daarom zei ik al; technisch zijn we prut :')
Ik denk als we alles bij elkaar 10 minuten hebben gedraafd is het veel, de rest allemaal lekker gestapt. In het water draven vond ze idd spannend en de andere draffoto was van dat ze even opschrok en een paar passen draafde.
Maar het is zeker waar dat er nog veel te behalen valt :j Als we dan al aan trainen toekomen werken we ook aan ontspanning en een correct gebruik van haar lijf, maar met het weinige rijden dat we afgelopen maanden hebben gedaan schiet dat natuurlijk niet op. We doen ook veel langeteugelen om aan juist lichaamsgebruik te werken.
Dit was echt even gewoon samen plezier hebben :)

Top dat jullie daar zo goed mee bezig zijn, kunnen velen een voorbeeld aan nemen! +:)+

troi
Berichten: 17028
Geregistreerd: 12-09-08
Woonplaats: Boven Zwolle

Re: Overstappers op het strand!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-16 15:38

Slim om een bm op haar te leggen zo met de dracht en spiergroei dat nog gaat komen.
Staat haar goed, prachtige merrie ook!

amyz

Berichten: 6916
Geregistreerd: 26-10-09
Woonplaats: Heemskerk

Re: Overstappers op het strand!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-16 15:49

Bedankt! :D
Voegt voor ons beiden zo veel beter dan engels! Ook enorm veel zin in onze eerste les!

Dat was idd ook de overweging :j na de onzekerheid met m'n engelse zadel qua passen zag ik het sowieso niet zitten om met zo veel veranderingen in het verschiet voor een boomzadel te gaan en toen ik begon te googlen zakte de moed me helemaal in de schoenen, western zadel blijkt dus nog moeilijker te controleren op pasvorm. En toen liep ik tegen een BM aan en bij de dawra zijn ze er allemaal zo enthousiast over.... keus was snel gemaakt :D en wat zijn we er beiden ontzettend blij mee!!

Rije
Hoofd Bezwaarcommissie

Berichten: 27987
Geregistreerd: 22-07-08
Woonplaats: Niet meer in Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-16 16:03

MarlindeRooz schreef:
Knap paardje TS!
Maar eerlijk? Ik zou er niet meer opstappen zo, je paardje houdt enorm vast en loopt enorm gespannen. De rug wordt enorm weggedrukt.


Zou wat zijn als alle paarden die soms de rug wegdrukken niet meer bereden mochten worden...

Het dier is nog jong, niet vaak onder zadel geweest én op het strand met alle afleidingen en prikkels die daarbij horen. Dan verwacht ik van geen enkel paard rijtechnische hoogstandjes, zeker niet van een jong koppel dat nog niet veel ervaring heeft gehad op dit gebied. Je bedoelt het vast goed, maar het advies om er dan maar helemaal niet meer op te gaan zitten lijkt me behoorlijk overtrokken.

On-topic: Lekker dooroefenen, lekker erop uit blijven gaan en ben benieuwd naar de kleine over een paar maanden.

amyz

Berichten: 6916
Geregistreerd: 26-10-09
Woonplaats: Heemskerk

Re: Overstappers op het strand!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-16 18:56

We zijn misschien wat traag, maar we komen er wel :D
Ben ook zo ontzettend benieuwd! Ze maakt in elk geval genoeg ruimte, baby komt niks tekort := Bijna op de helft.....nog even geduld :+
Hoop voordat Nas topzwaar wordt nog een keer in hand te kunnen starten, plannen te over iig, nu de uitvoering nog :D

flow1234

Berichten: 645
Geregistreerd: 20-11-02
Woonplaats: doorwerth {voorheen monique1}

Re: Overstappers op het strand!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-16 20:17

Grappig lijkt wel mijn oude hoofdstel

Sadira

Berichten: 5361
Geregistreerd: 14-09-11
Woonplaats: Omgeving Eindhoven

Re: Overstappers op het strand!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-16 20:21

Amy, wat een ontzettend leuk topic en wat straalt het plezier van jullie af. Jullie zijn zo'n fantastische match, vind jullie altijd heerlijk om naar te kijken. Lekker genieten van en met elkaar, dat rijtechnische komt allemaal nog wel!

alyel

Berichten: 2137
Geregistreerd: 11-06-08

Re: Overstappers op het strand!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-16 00:50

prachtig paard en geweldige combinatie ! :-)

Daihyo

Berichten: 88091
Geregistreerd: 01-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-16 08:56

MarlindeRooz schreef:
Knap paardje TS!
Maar eerlijk? Ik zou er niet meer opstappen zo, je paardje houdt enorm vast en loopt enorm gespannen. De rug wordt enorm weggedrukt.

Meen je dit serieus :?
Jong paard, strand, spanning, buitenrit. Moet je de mijne eens zien :+ (die overigens in de bak prima voor elkaar is)
Lekker kort door de bocht.

TS: heerlijke foto's! Zo te zien hebben jullie er beiden van genoten!

amyz

Berichten: 6916
Geregistreerd: 26-10-09
Woonplaats: Heemskerk

Re: Overstappers op het strand!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-16 12:02

Bedankt voor jullie leuke reacties! :)

Ze vindt het strand altijd zo ontzettend leuk! En ik natuurlijk ook, dus dubbel plezier :D Was alweer veel te lang geleden dat we zijn geweest, was echt genieten zo :)

Ik heb het hoofdstel tweedehands overgenomen, alles in 1x gekocht haha, wie weet is het dezelfde :P

MarliesV

Berichten: 15240
Geregistreerd: 24-06-08
Woonplaats: Hellendoorn

Re: Overstappers op het strand!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-16 12:06

Gaaf beest! Leuk dat jullie zijn overgestapt, komt vast goed met lessen.

Even een vraagje als leek zijnde: waarvoor dient dat riempje onder haar kin? Die hangt er maar een beetje bij, heeft dat nut of hoort die wat strakker of er af?

Kirrr

Berichten: 6200
Geregistreerd: 30-07-07

Re: Overstappers op het strand!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-16 12:10

Dat is een kinriempje.
Bij een shank is die noodzakelijk, bij een snaffle zoals hier is het gewenst.
Bit ligt wat stiller in de mond en oorspronkelijk is zodat je het bit niet door de mond kan trekken. Die kan dus eigenlijk zo strak en zo los als je zelf wil.

Leuke foto's en wat een prachtig paard! Veel plezier met jullie les.

Toperoit
Berichten: 200
Geregistreerd: 21-12-15
Woonplaats: Rotterdam

Re: Overstappers op het strand!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-16 12:11

Mooie combinatie zo!
Veel plezier met lessen allebei :)

xxCYNNxx

Berichten: 5663
Geregistreerd: 06-07-11
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-16 12:16

mooie foto's weer. Je dame is zo'n mooi dier.

Wou dat we een strand in de buurt hadden; zou ook graag eens het strand over te paard.

Rije
Hoofd Bezwaarcommissie

Berichten: 27987
Geregistreerd: 22-07-08
Woonplaats: Niet meer in Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-16 12:22

Kirrr schreef:
Dat is een kinriempje.
Bij een shank is die noodzakelijk, bij een snaffle zoals hier is het gewenst.


...en op show zelfs verplicht. Dus als je, zoals ik, ook shows rijdt is het handig om hem er al aan te hebben hangen. (Of een showhoofdstel te kopen O:) :)))

amyz

Berichten: 6916
Geregistreerd: 26-10-09
Woonplaats: Heemskerk

Re: Overstappers op het strand!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-16 17:55

Bedankt weer! :D Heb ook echt zin in de les, eindelijk! Hebben wel wat begeleiding gehad op stal zodat ik in de hele kleine dingetjes alvast kon omschakelen (zoals teugelvoering) maar straks eindelijk écht overstappen ipv alleen maar ander tuig :=

Ohh showhoofdstel.....ik word zo hebberig van al die showspullen die ik langs zie schuiven op fb :+ :D
Ik al die tijd met veel pijn en moeite engelse spullen met bling bij elkaar gespaard maar nu kan ik m'n hart echt ophalen met al die glim-dingetjes :D O:)

Anoniem

Re: Overstappers op het strand!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-16 23:52

Wat een ontzettend leuk dier!!!

Yacintha

Berichten: 1068
Geregistreerd: 28-07-10
Woonplaats: Nieuw-Schoonebeek

Re: Overstappers op het strand!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-16 22:46

Leuke foto's, western outfit staat haar goed!
Knap beessie ook, zit een leuk koppie op :)