Friese westerndame, we trainen lekker door!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
chriske

Berichten: 2781
Geregistreerd: 14-03-11
Woonplaats: Oosterhout NB

Friese westerndame, we trainen lekker door!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-15 10:23

Hoi hoi,

het is een tijdje geleden dat ik foto's plaatste van Floor en mij. We zijn na een soort van 'vakantie-break' weer begonnen met trainen en deze foto's wilde ik graag met jullie delen!

Sinds deze week zijn we overgestapt op bit, madame is onwijs sterk geworden in der hals en vanwege gewrichtsklachten in mijn armen was rijden niet erg prettig meer. Met het bitloze begon ze te trekken en zich volledig vast te zetten, ook was er meer spanning dan ontspanning. Komende tijd rijden we zo verder met afwisseling op bitloos :) Mijn beugels mogen wat gaatjes korter, maar aangezien ik naar een ander zadel moet zoeken nu niet echt noodzakelijk.

Hier de foto's van onze laatste 'serieuze' training 26 juli
Afbeelding
Afbeelding


En van afgelopen vrijdag
Afbeelding
Afbeelding
Naar het halthouden
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Hier ben ik zo onwijs trots op, voor haar is dit al zo'n onwijs grote stap <3


Nou dit waren ze weer, niet de beste kwaliteit maar hoop dat het een beetje onze voortgang laat zien. 20 september doen we voor de ervaring en natuurlijk voor de lol mee aan een dressuurwedstrijd, we mogen meedoen in western outfit dus helemaal leuk! Hou de reacties netjes en voor vragen staat de PB altijd open ;)

xDenies

Berichten: 13504
Geregistreerd: 29-01-08

Re: Friese westerndame, we trainen lekker door!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-15 10:28

Wat een gave fries! Wat een prachtig dier zeg! Super leuk dat je er western mee rijd :D

Over je beugels, je gaat heel erg in een stoelzit zitten .. je steekt je benen naar voren zeg maar. Probeer ook je handen niet op je knieën neer te leggen :)

Thesserd

Berichten: 4092
Geregistreerd: 02-05-12

Re: Friese westerndame, we trainen lekker door!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-15 10:28

Goh wat grappig om een Fries zo te zien :D knap hoor en veel succes er mee verder nog!

chriske

Berichten: 2781
Geregistreerd: 14-03-11
Woonplaats: Oosterhout NB

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-15 10:30

Dankjewel!

Jah dat klopt van de stoelzit, voor mij zijn de beugels eigenlijk te kort waardoor ik niet echt grip heb. Maar bedankt voor de tip gaan we aan werken ;) !

filly
Berichten: 1078
Geregistreerd: 04-06-06
Woonplaats: hooghalen

Re: Friese westerndame, we trainen lekker door!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-15 11:07

Ziet er leuk uit! probeer je benen wat meer naar achteren te leggen zodat je hakken op een lijn zitten met je heupen. Verder wil ik vooral zeggen Ga zo door.

chriske

Berichten: 2781
Geregistreerd: 14-03-11
Woonplaats: Oosterhout NB

Re: Friese westerndame, we trainen lekker door!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-15 11:54

dankjewel gaan we aan werken :) !

NotYourLine

Berichten: 1495
Geregistreerd: 10-12-14

Re: Friese westerndame, we trainen lekker door!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-15 11:59

Wat ziet dat er ontzettend fijn uit! Ga zo door. :j

aishcream

Berichten: 584
Geregistreerd: 07-12-13

Re: Friese westerndame, we trainen lekker door!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-15 12:02

Zo hoort het, ziet er heel fijn ontspannen uit! Zag net een topic over een fries waar ik er wel anders over dacht..

Ga zo door, leuke fotos! +:)+

sasja0705
Berichten: 2053
Geregistreerd: 03-08-10

Re: Friese westerndame, we trainen lekker door!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-15 12:08

Dat vind ik nu eens leuk! Manlief rijdt met zijn Friese Queen ook western en in 9 van de 10 keer wordt die uitgelachen... Fries en western gaat toch echt niet :+

Jolijn8

Berichten: 448
Geregistreerd: 03-04-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-15 12:08

filly schreef:
Ziet er leuk uit! probeer je benen wat meer naar achteren te leggen zodat je hakken op een lijn zitten met je heupen. Verder wil ik vooral zeggen Ga zo door.


Ik dacht dat dit alleen voor engels/dressuur gold en niet voor western? :)

chriske

Berichten: 2781
Geregistreerd: 14-03-11
Woonplaats: Oosterhout NB

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-15 12:13

sasja0705 schreef:
Dat vind ik nu eens leuk! Manlief rijdt met zijn Friese Queen ook western en in 9 van de 10 keer wordt die uitgelachen... Fries en western gaat toch echt niet :+


Haha, ik heb ook vaak te horen gekregen jah je gaat dit toch niet met een fries doen. Waarom zouden ze het niet kunnen? Okee bepaalde oefeningen zullen lastiger zijn en de weg ernaartoe misschien wat langer, maar we vinden het beide onwijs leuk en zijn beide erg leergierig!

Wel erg leuk te horen dat er meer western met hun fries beoefenen :) !

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-15 12:13

Vindt ze veel mooier lopen met bit dan zonder. Echt knap! :)

sasja0705
Berichten: 2053
Geregistreerd: 03-08-10

Re: Friese westerndame, we trainen lekker door!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-15 12:29

Naa... ik zie zijn "lievelingsvrouw nr1" ook niet in de reining of n slidingstop maken (behalve als het haar uitkomt ooit) maar de basis en lekker trailen komt reuze goed. Op de planning staat nog ooit achter de koeien aan... tot nu toe ben ik de pineut die moet rennen,haha

chriske

Berichten: 2781
Geregistreerd: 14-03-11
Woonplaats: Oosterhout NB

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-15 12:31

jah ook gaaf! wel goed voor de conditie haha :P

Qimm

Berichten: 15189
Geregistreerd: 04-08-05
Woonplaats: 't oost'n

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-15 12:38

Jolijn8 schreef:
filly schreef:
Ziet er leuk uit! probeer je benen wat meer naar achteren te leggen zodat je hakken op een lijn zitten met je heupen. Verder wil ik vooral zeggen Ga zo door.


Ik dacht dat dit alleen voor engels/dressuur gold en niet voor western? :)



Een goede houding is altijd bevordelijk, ongeacht je discipline

Kmappe fries, vind de foto's met bit wel veel fijner eruitzien dan die zonder bit

sasja0705
Berichten: 2053
Geregistreerd: 03-08-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-15 12:39

Dat wel.... maar na 5 minuten in de bak ben ik bekaf,hihi.
Heel af en toe probeert hij het ook op onze oude pony en jaarling... en wonder boven wonder : mevrouw snapt wel de bedoeling :)

hielkebro

Berichten: 2042
Geregistreerd: 06-11-12
Woonplaats: zuid

Re: Friese westerndame, we trainen lekker door!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-15 12:50

Wauw, die loopt fijn !
Ik vind het wel stoer, friezen in de western!

Daihyo

Berichten: 88091
Geregistreerd: 01-06-01

Re: Friese westerndame, we trainen lekker door!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-15 15:50

Wat een verschil! Ze lijkt er veel fijner mee te lopen.
En wat leuk om een fries te zien in de western! Misschien heb ik er overheen gelezen, maar heb je nog plannen om een bepaalde richting op te gaan binnen de western?

gaucho

Berichten: 9558
Geregistreerd: 29-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-15 15:52

2e serie foto's loopt de Friese dame erg netjes :j

Nu zelf nog wat beter gaan zitten, je zit nu een beetje achter de beweging aan. Probeer wat meer naar voren in je zadel te gaan zitten, met je benen inderdaad onder je. Probeer je je hakken heel erg uit te drukken? Want dat helpt je in dit geval dan niet.

Bij western horen hakken ook gewoon op 1 lijn op je heupen hoor ;) Reiners zullen in een stop hun been wat meer naar voren gooien om de stop uit te zitten, maar dat is een uitzondering.

Dit plaatje:

Afbeelding

Jolijn8

Berichten: 448
Geregistreerd: 03-04-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-15 17:36

gaucho schreef:
2e serie foto's loopt de Friese dame erg netjes :j

Nu zelf nog wat beter gaan zitten, je zit nu een beetje achter de beweging aan. Probeer wat meer naar voren in je zadel te gaan zitten, met je benen inderdaad onder je. Probeer je je hakken heel erg uit te drukken? Want dat helpt je in dit geval dan niet.

Bij western horen hakken ook gewoon op 1 lijn op je heupen hoor ;) Reiners zullen in een stop hun been wat meer naar voren gooien om de stop uit te zitten, maar dat is een uitzondering.

Dit plaatje:

[ Afbeelding ]


Ah okej, bedankt voor je uitleg! Mischien dacht ik dan meer aan de lompe cowboy zit ofzo. :+

xApple

Berichten: 6367
Geregistreerd: 20-04-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-15 17:45

Als ik heel eerlijk ben vind ik het vaak (eigenlijk altijd) geen gezicht als en 'western' gereden
wordt met een niet-Quarter/Paint of Appaloosa. Nu vind ik dit plaatje ook niet prachtig (kwestie van
smaak hoor) maar ik vind wel dat de Fries erg lekker loopt. Mooie hoofd/halshouding, echt knap met zo'n lichaam! +:)+ Je eigen houding behoeft nog wel flink wat aandacht maar imo zit je haar niet in de weg.

chriske

Berichten: 2781
Geregistreerd: 14-03-11
Woonplaats: Oosterhout NB

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-15 18:44

Dankjulliewel :D !

Amanda, ik zou grag richting reining of horsemanship gaan. Dat lijkt me erg leuk!

Mijn houding weet ik helaas, naast dat ik gewrichtsklachten in allebei mijn armen heb zit het ook in mijn gehele rechter been. Daarnaast kukkel ik ergs snel naar voren en heb ik niet veel grip aan mijn beugels omdat ze wat te lang zijn.. hier ga ik hard aan werken met mijn instructriese ;)

mirgino

Berichten: 15475
Geregistreerd: 02-02-04
Woonplaats: vlakbij de zee in Z-H

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-15 18:55

leuk met een fries :j

maar ik heb vraagtekens bij je zadel....
vind hem erg naar voren hellen, is het zadel door een deskundig iemand gepast?
jouw houding zal moeilijk te veranderen zijn naar wat ik zie op dit zadel, het lijkt te wijd van voor waardoor het voorover valt.

Marlou_

Berichten: 2826
Geregistreerd: 02-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-15 18:56

xApple schreef:
Als ik heel eerlijk ben vind ik het vaak (eigenlijk altijd) geen gezicht als en 'western' gereden
wordt met een niet-Quarter/Paint of Appaloosa. Nu vind ik dit plaatje ook niet prachtig (kwestie van
smaak hoor) maar ik vind wel dat de Fries erg lekker loopt. Mooie hoofd/halshouding, echt knap met zo'n lichaam! +:)+ Je eigen houding behoeft nog wel flink wat aandacht maar imo zit je haar niet in de weg.


Geen gezicht? Dat klinkt wel heel onaardig haha. Mijn haflinger ziet er vet cool uit hoor in onze western outfit :D

Met bit loopt hij inderdaad met wat lekkerder! Grappig om een western Fries te zien haha!

xApple

Berichten: 6367
Geregistreerd: 20-04-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-15 19:13

Even in je profiel gespiekt; nah.. vind ik ook niks :D

Maar het maakt echt geen klap uit wat ik ervan vind. Ik bedoelde het voor TS
eigenlijk heel positief. Ik vind het in principe 'geen gezicht' (oké nee dat klinkt niet zo aardig)
maar ik vind dus dat ze het paard wel erg netjes rijdt :j Ik zie dit persoonlijk liever dan Friezen
in de dressuur die met een hoge nek een heel eind achter de ll lopen.