De afgelopen jaren zijn erg roerend geweest, diverse topics zijn hierover geweest.
In 2012 waren we volop in training voor de DRHA shows, echter bracht een ernstige blessure roet in het eten.
Na een bezoek aan Utrecht wist ik dat het nooit meer een reiningpaard zou worden, en mocht ik hopen dat we nog eens een keertje mochten rijden. Hij had aan beide voorbenen een strek blessure, hoe hij daar aan gekomen is, is mij nog steeds onduidelijk. Beide tussenpezen aan beide voorbenen waren uitgerekt.
Tegen alle adviezen van de professor in heb ik hem laten revalideren op mijn manier, wat na 3 mannden al zijn vruchten afgeworpen bleek te hebben.
Nu 3 jaar later rij ik 3 à 4 keer per week, oefen geen reining meer, maar rij wel veel door het bos heen. En in de bak oefen ik meer pleasure met hem.
Ik heb hem voor de blessure ooit in Oosterwolde achter de koeien aan gehad wat nu helaas niet meer kan. Mijn neefje en nichtje rijden nog een paar keer per jaar op hem en dat doet hij super braaf! Verder heb ik 2 keer een onderlinge wedstrijd op de Kalverhoek gedaan, wat niet eens onaardig ging.
3 weken terug heb ik met hem een fotoshoot van Gera Hoving gedaan, iets wat ik al heel lang wilde. En laatst ben ik met HANKS_WHITE en haar nieuwe paard op stap geweest bij ons door de duinen, ongeveer 30 kilometer in 2 dagen afgelegd, was super gaaf!
Hier wat foto's van de afgelopen jaren:
Eerst de perfecte kinderpony:

Het rijden van de afgelopen jaren:
Wedstrijd bij de Kalverhoek, was in januari en aardig koud:

1e strandrit in Callantsoog met windkracht 6 of zo:

Koeien binnenhalen voor het melken bij de buurman van stal:

Buitenrijden in Zeist:

Pleasure les bij Peggy:

Trail op stal:

Met zijn vriendje Hercules op het land:

En een selfie:

En tot slot een paar foto's van de shoot van Gera:

Ondanks dat ik geen reining meer met hem kan doen, geniet ik nog steeds volledig van mijn paard! Ben blij dat ik het geduld heb gehad om af te wachten hoe hij zou herstellen van zijn blessure, hij is het waard!!
fijn dat je kan genieten met hem ondanks dat de vooruitzichten in eerste instantie niet zo goed waren

Jammer van zijn blessure, maar bospoownies zijn ook stoer. Het blijft natuurlijk een bijzonder verhaal vooral als je stilstaat bij hoe je aan die knapperd bent gekomen.