28 juni stond al tijden met grote letters in de agenda genoteerd, de summer show.
Ik heb deze wedstrijd gestart met mijn merrie Blessington Ginger.
Zij is een 8 jarige Connemara merrie die sinds 4 augustus 2014 in mijn bezit is.
Dit was de 3de keer dat wij deelnamen aan deze onderlinge horsemanship-pleasure wedstrijd.
In eerste instantie kreeg ik klasseverlaging omdat we nog geen jaar een combinatie waren, maar uiteindelijk hebben ze me dan toch in de hoogste klasse moeten plaatsen. *Slik* alle deelnemers waren volwassenen, merendeel startte op 1 hand.
De dag begon om 9 uur met de horsemanship proef, pittig pattern met flying leadchanges. Met een instelling dat we er alleen maar kwamen om te leren ging ik redelijk rustig de proef in.
Bij het binnenkomen schrok ze even van de jury maar dat kon ik gelukkig herstellen voor het begin van mijn proef. Ze liep een net pattern, heel rustig met een mooie leadchange.
Al met al ging ik met een héél tevreden gevoel de bak uit. We waren met 11 of 12 deelnemers, waarvan er 6 prijzen uitgereikt werden. Zesde plaats was ik niet, 5de plaats was ik niet en 4de ook niet. Toen dacht ik: oké jammer de jury zal er anders over gedacht hebben.
''Dan zijn we aanbeland bij de top 3, en op plaats nummer 3 vinden wij terug met startnummer 51 Melissa met Ginger. Wat
Yes! 3de! Onze eerste beker is binnen
's Middags moesten we nog pleasure rijden, daarin was ze iets drukker (ze vindt de microfoon nooit zo leuk
) Ze schrok een keer van iemand die foto's stond te maken dus ik had er geen héél goed gevoel bij. Al met al, liep ze toch redelijk netjes en bleef ze ,buiten wat schrikken, redelijk rustig. In de prijsuitreiking waren we weer met 12 deelnemers waarvan er ook 6 geplaatst werden. Op plaats nummer 6 stond startnummer 51
Yes, toch zesde!
Al met al hebben we een super wedstrijd gehad! Ze heeft op een jaar tijd heel veel bijgeleerd en is qua gedrag 180 graden gedraaid in de positieve zin
Op naar 28 september, dan is het weer wedstrijd. Deze keer nemen we deel in de Beginners classe in de pleasure, horsemanship en reining! 

Mijn kleine ruitertje heeft ook nog deelgenomen met mijn Welshje, en die werden niet onverdienstelijk 4de in de pleasure Novice Youth. Amper 7 jaar oud, wederom super trots dus