Naam: DG Dry Jill
Ras: APHA
Kleur: zwart
schofthoogte: 1.45
Niveau: Van alles een beetje

104 dagen drachtig van Gentlemen Send Roses (APHA).
Afgelopen weekend was het dan zo ver, onze (voorlopig) laatste show.... Dus in alle vroegte op naar de Fonda Fairgrounds om ons klaar te maken voor 2 dagen show.
Op zaterdag hadden we de volgende klasses:
1. Western Mares (in hand)
2. Western Pleasure
3. Working Stock Horse
4. Western Equitation
5. Open Western Pleasure
Uitslagen:
1. 5e
2. 1e
3. 1e
4. 6e
5. niet gestart!
Bij de 1 na laatste klasse sprong madam aan in de verkeerde galop en ik weet ondertussen dat als ze dat doet ze echt moe is! Dus na die klasse besloten om dr niet meer te starten in de open western pleasure aangezien dat imo niet eerlijk was! Ze is 100+ dagen dragend, het was 32 graden en dat alles in combinatie met ook nog moeten presteren was wel even genoeg!
Hierbij de filmpjes van Zaterdag:
1. Western Pleasure
2. Working Stock Horse
Was onze allereerste keer dat we meededen aan deze klasse, de oefeningen 3x gelezen, niet gereden want ach.... als voormalig dressuurruiter hoefde ik dat niet te doen en tja, we doen gewoon mee voor de LOL! Jill vond het maar wat leuk om te doen en zij heeft dit soort dingen echt wel nodig! Gewoon wat meer gas geven en dan heb je ineens een rete enthousiast paard onder je kont

Het patroon wat we moesten rijden:
binnenkomen in n run,
slidingstop maken,
back up tot middelste pion,
10 sec stilstaan,
kwart turn naar links,
naar het midden stappen,
lope oppakken en kleine langzame volte naar rechts,
flying leadchange of simple leadchange maken,
kleine, langzame volte links,
flying of simple leadchange,
grote, snelle volte rechts,
flying of simple leadchange,
grote, snelle volte links,
stop,
kwart turn naar rechts,
run voorbij de laatste pion, rollback,
run naar voren (voorbij 1e pion), rollback,
run naar jury,
kwart turn naar rechts,
half turn naar links,
naar jury stappen voor inspectie,
KLAAR!
3. Western Equitation
Ze sprong dus 2x in de verkeerde galop aan.... ze was moe en dat was terecht! Toch blij met mn meisje!
Daarna doodmoe lekker naar huis gegaan en de hele avond niets meer gedaan dan lekker buiten zitten en genieten van de rust

Zondagochtend waren we om 8.15u weer op de fairgrounds, werden we meteen even aan het werk gezet aangezien er 2 paarden geborsteld, gezadeld en klaar moesten aangezien de rubriek van 2 stalgenootjes METEEN van start zouden gaan (iets wat niet echt in de planning stond als je de startlijst zag maar er waren een hele lading mensen niet op komen dagen en tja, dan loopt ineens alles behoorlijk in

Zondag hadden we de volgende klasses op ons programma staan:
1. Western Equitation Championship
2. Western Pleasure Championship
De filmpjes:
4.
En toen.... toen kregen we ineens enkele oefeningen te doen

Oefeningen die we moesten uitvoeren waren als volgt:
jog aan de railing tot halverwege,
kwart turn en naar het midden,
in het midden lope oppakken en n figure 8 maken met een simple leadchange,
NA de figure 8 stoppen en 3 tot 4 passen back-up,
jog oppakken en de rail opzoeken,
links langs de rail terug naar de line-up joggen.
Schijnbaar was dit moeilijk want ik was dus de enige die het letterlijk zo gedaan heeft als dat de jury zei... Maar als je 2 mensen voor je iets anders ziet doen en 1 na je doet ook weer iets anders dan vraag je je wel even af of je wel het juiste gedaan hebt (ook al wist ik dat ik echt LETTERLIJK gedaan heb wat er gezegd was

CHAMPION!!! Wow, dat was pas echt VET!!! Mijn dag kon echt al niet meer stuk!
Op naar de laatste klasse van zondag..... Ik was aan het opzadelen toen ik ineens ergens DG Dry Jill hoorde, huh???? Dus manlief naar het secretariaat gestuurd en die kwam terug met een Reserve Champion rozet

WOW! Oke, ik dus op mn paard met een grijns van oor naar oor! Oke, op weg naar de ring voor onze laatste klasse... Alles was prima wat mij betreft! Ik teken graag voor een reserve champion want tja, die had ik nog niet zelf gewonnen
Jups, verkeerde lope aangesprongen..... Niet omdat ze moe was deze keer maar omdat ik haar net niet genoeg van de hoefslag en de rail af had, jammer maar het was niet anders

Onze voorlopig laatste show dus supergoed afgesloten, ik ben meer dan tevreden...
Haar 1e jaar showen, mijn 1e jaar western en dan dit even doen, meer kon ik niet verwachten!
We zijn gegaan met het idee: Ach, we zien wel.... We gaan voor de LOL! En dan kom je thuis met dit

Braaf