15-01-2015 was de dag dat ik je voor het eerst zag!
En toen dacht ik: Jullie zijn gek om dat paard te verkopen! N gitzwarte merrie, klein en gespierd.... Ik was verkocht! Uiteraard naar huis gegaan met beeldmateriaal en de gedachte: Zou dit dan eindelijk eens n merrie zijn waarmee ik kan werken????? In de avond filmpje aan mn man laten zien en die zei: Ik ga die merrie nog heel vaak zien!
Ik was in de wolken, heb mn staleigenaresse n sms gestuurd dat als ze goedgekeurd werd ze verkocht was!
19-01-2015: DE dag van de keuring! En wat was ik gespannen! MAAR alles was goed en je bent van MIJ!!!
PASPOORTJE:
Naam: DG Dry Jill
Afstamming: Flits Gold Dollar X Amigas Dry Tink
Roepnaam: Jill of Jillybean
Ras: APHA
Leeftijd: 7
Kleur: Homozygoot zwart met robicano gen (vandaar dus de witte haren in haar vacht

Geslacht: Merrie
Graad van africhting: as solid as I can get her

Carrieres: Cutting, Barrelrace, Reining en nu Pleasure

20-01-2015: Je word gebracht en er staat een heel welkom comite op je te wachten! Iedereen was zo benieuwd naar je! En terecht!
Nieuwe deken, sleezy van de oude eigenaar want de mijne was nog onderweg! Ze kwam van een verwarmde stalling af dus zat kort in haar vacht (in tegenstelling tot de teddyberen bij ons op stal!), het was gemiddeld -20 hier dus je moest t wel lekker warm houden!
Je mocht zodra het kon heerlijk buiten in de sneeuw spelen (niet lang want was veelste koud (-17 op de warme dagen))...
trainde we verder omdat we zo graag wat show mee wilde pikken (Febr):
werden we steeds meer een combi:
In Mei kwam een goede vriendin hier logeren en die heeft wat super plaatjes geschoten:
Ging de communicatie ook nog wel eens mis:
https://lh3.googleusercontent.com/Zu9HO ... 60-h673-no
Hadden we onze allereerste show:
waar we 1e, 4e, 1e en weer 1e werden, daar heb ik n topic van gemaakt die je hier kan vinden:
DG Dry Jill haar allereerste show
We trainde lekker door, ondertussen was het idee ontstaan om te dekken en tja, dat idee is ondertussen uitgegroeid tot een: We moeten wachten tot ons 24-03-2016 beebje

Jillybeebje 2016!
Dragend en wel trainde we door en net na mijn vakantie hebben we onze 2e show gereden, deze keer was het een oldtimer show, dat houdt in dat er geen kinderen aan mogen deelnemen....
waar we 3e, 4e, 1e en weer 1e werden.
Trainde we thuis minder vaak maar hadden we zo af en toe nog wel lol en ondertussen werden we meer en meer een combi!
Kochten we een leren show halster over van een stalgenootje:
En dan.....
Onze 3e show!
De show waar ik een hele tijd naar uitgekeken heb, vorig jaar heb ik daar mijn allereerste western show gereden (toen dus nog op een manege paard) en dit was DE show waar ik ow zo graag met je heen wilde!
Vrijdags zijn onze paarden vertrokken, onze stallen stonden pal aan het spoor en dus was het even spannend wat Jill daarvan zou vinden maar zoals we al vermoedde gaf ze er totaal niets om! Voorbijrazende treinen zijn geen enkel probleem! Zorgt er eerder voor dat ze erheen wil wandelen dan dat ze er ook maar over nadenkt om dr van weg te lopen!
Wat heb ik het getroffen! Wat heb ik n toppaard onder mn kont!
Zaterdags hoefde we niet te rijden, zijn we in de lunchbreak de arena even gaan verkennen (samen met nog 30 andere paarden en ruiters) en heeft ze daarna heerlijk staan soezen.
Zondag was onze dag!
5 klasses te gaan.....
1e klasse was green in hand, iets dat we beide nog nooit gedaan hadden! Van de 6 deelnemers zijn we weggewandeld met een 3e plaats!
Toen op naar de klasses onder het zadel......
Green 2 gait roadhack, we werden 2e van de 8!
Green 2 gait pleasure was de volgende, we werden 2e.
De volgende klasse was green 3 gait roadhack en YES! We werden 1e!
Op naar onze laatste klasse, de green 3 gait pleasure.....
T was warm (32 graden), Jill was moe.... En dat was te merken! Helaas zat ze zo vastgeplakt aan de keerwand dat ze verkeerd aansprong, meteen wist ik dat een rozet niet voor ons weggelegd was maar dat was prima! Haar 3e show, de warmte en alle indrukken waren zo overweldigend dat ik het haar absoluut niet kwalijk kon nemen!
Toch wil ik het filmpje plaatsen, niet om commentaar te krijgen maar gewoon omdat ik vind dat ook al gaat t niet zoals je wil je best mag laten zien dat t beesten blijven, dat t niet altijd goed gaat en JA! Ik weet dat ik hieraan moet gaan werken. Ze kwam niet van de wand af dus gedaan wat ik kon.... Komt wel goed! Ze was moe, zo moe....
Ik was sowieso al ubertrots! Wetende waar ze vandaan komt, wetende dat ze voordat ze bij mij kwam een totaal andere job had en dan toch maar mooi dit behalen! Ik ben trots!
En toen.....
Afzadelen, opruimen, paarden inladen en lekker naar huis!
Uhm, afzadelen..... Tja, daar was ik mee bezig! En dan denk je ineens te horen dat je naam omgeroepen word. Huh? Oke, niemand had het gehoord dus ben ik maar even naar binnen gewandeld want ik meende toch echt mn naam gehoord te hebben....
HOLY!!! Had t dus goed gehoord en.....
Reserve Champion van de green klasses!!!! Nou, mijn dag kon al niet meer stuk maar toen al helemaal niet meer!!!
3e show afgesloten met een dikke grijns op mn gezicht en met deze rozetten die nu dus in mijn gang hangen:
https://lh3.googleusercontent.com/5bJlN ... 79-h673-no
En Jill..... Jill is mijn black beauty! Mijn meisje waar ik ubertrots op ben!
Nog 1 show in het vooruitzicht en daarna gaan we lekker thuis rondhobbelen, genieten van het weer en vooral genieten van haar buikje die gestaag groeit en waar we met heel veel liefde uitkijken naar het nieuwe leven dat in haar groeit!