DG Dry Jill, alweer 6 maanden van mij!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Paint_Lover

Berichten: 3699
Geregistreerd: 27-04-06
Woonplaats: Daar waar de zon altijd schijnt ;)

DG Dry Jill, alweer 6 maanden van mij!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-07-15 15:48

Jeetje, als je erbij stil staat gaat de tijd snel!

15-01-2015 was de dag dat ik je voor het eerst zag!
Afbeelding

En toen dacht ik: Jullie zijn gek om dat paard te verkopen! N gitzwarte merrie, klein en gespierd.... Ik was verkocht! Uiteraard naar huis gegaan met beeldmateriaal en de gedachte: Zou dit dan eindelijk eens n merrie zijn waarmee ik kan werken????? In de avond filmpje aan mn man laten zien en die zei: Ik ga die merrie nog heel vaak zien!
Ik was in de wolken, heb mn staleigenaresse n sms gestuurd dat als ze goedgekeurd werd ze verkocht was!

19-01-2015: DE dag van de keuring! En wat was ik gespannen! MAAR alles was goed en je bent van MIJ!!!
Afbeelding

PASPOORTJE:

Naam: DG Dry Jill
Afstamming: Flits Gold Dollar X Amigas Dry Tink
Roepnaam: Jill of Jillybean
Ras: APHA
Leeftijd: 7
Kleur: Homozygoot zwart met robicano gen (vandaar dus de witte haren in haar vacht ;))
Geslacht: Merrie
Graad van africhting: as solid as I can get her :D
Carrieres: Cutting, Barrelrace, Reining en nu Pleasure ;)

20-01-2015: Je word gebracht en er staat een heel welkom comite op je te wachten! Iedereen was zo benieuwd naar je! En terecht!
Afbeelding

Nieuwe deken, sleezy van de oude eigenaar want de mijne was nog onderweg! Ze kwam van een verwarmde stalling af dus zat kort in haar vacht (in tegenstelling tot de teddyberen bij ons op stal!), het was gemiddeld -20 hier dus je moest t wel lekker warm houden!

Je mocht zodra het kon heerlijk buiten in de sneeuw spelen (niet lang want was veelste koud (-17 op de warme dagen))...
Afbeelding

trainde we verder omdat we zo graag wat show mee wilde pikken (Febr):
Afbeelding

werden we steeds meer een combi:
Afbeelding

In Mei kwam een goede vriendin hier logeren en die heeft wat super plaatjes geschoten:
Afbeelding

Ging de communicatie ook nog wel eens mis:
https://lh3.googleusercontent.com/Zu9HO ... 60-h673-no

Hadden we onze allereerste show:
Afbeelding
waar we 1e, 4e, 1e en weer 1e werden, daar heb ik n topic van gemaakt die je hier kan vinden:
DG Dry Jill haar allereerste show

We trainde lekker door, ondertussen was het idee ontstaan om te dekken en tja, dat idee is ondertussen uitgegroeid tot een: We moeten wachten tot ons 24-03-2016 beebje :D
Jillybeebje 2016!

Dragend en wel trainde we door en net na mijn vakantie hebben we onze 2e show gereden, deze keer was het een oldtimer show, dat houdt in dat er geen kinderen aan mogen deelnemen....
Afbeelding
waar we 3e, 4e, 1e en weer 1e werden.

Trainde we thuis minder vaak maar hadden we zo af en toe nog wel lol en ondertussen werden we meer en meer een combi!
Afbeelding

Kochten we een leren show halster over van een stalgenootje:
Afbeelding

En dan.....

Onze 3e show!

De show waar ik een hele tijd naar uitgekeken heb, vorig jaar heb ik daar mijn allereerste western show gereden (toen dus nog op een manege paard) en dit was DE show waar ik ow zo graag met je heen wilde!

Vrijdags zijn onze paarden vertrokken, onze stallen stonden pal aan het spoor en dus was het even spannend wat Jill daarvan zou vinden maar zoals we al vermoedde gaf ze er totaal niets om! Voorbijrazende treinen zijn geen enkel probleem! Zorgt er eerder voor dat ze erheen wil wandelen dan dat ze er ook maar over nadenkt om dr van weg te lopen!

Wat heb ik het getroffen! Wat heb ik n toppaard onder mn kont!

Zaterdags hoefde we niet te rijden, zijn we in de lunchbreak de arena even gaan verkennen (samen met nog 30 andere paarden en ruiters) en heeft ze daarna heerlijk staan soezen.

Zondag was onze dag!
5 klasses te gaan.....

1e klasse was green in hand, iets dat we beide nog nooit gedaan hadden! Van de 6 deelnemers zijn we weggewandeld met een 3e plaats!

Toen op naar de klasses onder het zadel......

Green 2 gait roadhack, we werden 2e van de 8!
Green 2 gait pleasure was de volgende, we werden 2e.


De volgende klasse was green 3 gait roadhack en YES! We werden 1e!


Afbeelding

Op naar onze laatste klasse, de green 3 gait pleasure.....

T was warm (32 graden), Jill was moe.... En dat was te merken! Helaas zat ze zo vastgeplakt aan de keerwand dat ze verkeerd aansprong, meteen wist ik dat een rozet niet voor ons weggelegd was maar dat was prima! Haar 3e show, de warmte en alle indrukken waren zo overweldigend dat ik het haar absoluut niet kwalijk kon nemen!

Toch wil ik het filmpje plaatsen, niet om commentaar te krijgen maar gewoon omdat ik vind dat ook al gaat t niet zoals je wil je best mag laten zien dat t beesten blijven, dat t niet altijd goed gaat en JA! Ik weet dat ik hieraan moet gaan werken. Ze kwam niet van de wand af dus gedaan wat ik kon.... Komt wel goed! Ze was moe, zo moe....


Ik was sowieso al ubertrots! Wetende waar ze vandaan komt, wetende dat ze voordat ze bij mij kwam een totaal andere job had en dan toch maar mooi dit behalen! Ik ben trots!

En toen.....

Afzadelen, opruimen, paarden inladen en lekker naar huis!

Uhm, afzadelen..... Tja, daar was ik mee bezig! En dan denk je ineens te horen dat je naam omgeroepen word. Huh? Oke, niemand had het gehoord dus ben ik maar even naar binnen gewandeld want ik meende toch echt mn naam gehoord te hebben....

HOLY!!! Had t dus goed gehoord en.....

Reserve Champion van de green klasses!!!! Nou, mijn dag kon al niet meer stuk maar toen al helemaal niet meer!!!

3e show afgesloten met een dikke grijns op mn gezicht en met deze rozetten die nu dus in mijn gang hangen:
https://lh3.googleusercontent.com/5bJlN ... 79-h673-no

En Jill..... Jill is mijn black beauty! Mijn meisje waar ik ubertrots op ben!

Nog 1 show in het vooruitzicht en daarna gaan we lekker thuis rondhobbelen, genieten van het weer en vooral genieten van haar buikje die gestaag groeit en waar we met heel veel liefde uitkijken naar het nieuwe leven dat in haar groeit!

Rennie89
Berichten: 37312
Geregistreerd: 18-07-08
Woonplaats: Den Haag

Re: DG Dry Jill, alweer 6 maanden van mij!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-15 15:55

Jullie zijn echt zo een gave combi! Het is echt een prachtige merrie! Ben heel benieuwd wat er uit zal komen!

Kimvicious
Berichten: 1464
Geregistreerd: 03-02-11
Woonplaats: NL

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-15 15:59

Leuk jullie samen te zien groeien! En wauw het is en blijft een plaatje! Super!

Paint_Lover

Berichten: 3699
Geregistreerd: 27-04-06
Woonplaats: Daar waar de zon altijd schijnt ;)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-07-15 16:00

Thanks Lifaya! N veulen, tobiano en bruin of zwart ;) :j

Thans Kimvicious! Zo blij dat ze op mn pad terecht is gekomen :D

Rennie89
Berichten: 37312
Geregistreerd: 18-07-08
Woonplaats: Den Haag

Re: DG Dry Jill, alweer 6 maanden van mij!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-15 16:06

Met wellicht rabicano haha

Paint_Lover

Berichten: 3699
Geregistreerd: 27-04-06
Woonplaats: Daar waar de zon altijd schijnt ;)

Re: DG Dry Jill, alweer 6 maanden van mij!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-07-15 16:10

wellicht ja, maar dat is nog afwachten ;)

chriske

Berichten: 2781
Geregistreerd: 14-03-11
Woonplaats: Oosterhout NB

Re: DG Dry Jill, alweer 6 maanden van mij!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-15 17:24

Wat zijn jullie een mooie combinatie en wauw way een prachtig paard!

NRJ

Berichten: 1529
Geregistreerd: 31-07-08
Woonplaats: Heerlen

Re: DG Dry Jill, alweer 6 maanden van mij!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-15 21:13

Gefeliciteerd met de behaalde resultaten! *\o/*
Ik heb je topics stil gevolgd en jullie zijn goed vooruit gegaan en een beter team geworden. De rijstijl is niet mijn ding, maar waar verbetering is mogen zeker complimenten gegeven worden :D Jouw houding is er erg op vooruit gegaan, je houdt je hand nu mooi voor het zadel en ontspannen.
Keep up the good work! :j
En uiteraard ben ik heel benieuwd naar het beebje! <3 Zelf afgelopen jaar ook die spannende tijd beleefd, dus ik weet hoe je je voelt ;)

2a54z6e45r6r

Berichten: 3850
Geregistreerd: 25-01-12

Re: DG Dry Jill, alweer 6 maanden van mij!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-15 21:15

Echt knappe merrie en jullie zijn echt een geweldig stel zeg!!

Rije
Hoofd Bezwaarcommissie

Berichten: 28016
Geregistreerd: 22-07-08
Woonplaats: Niet meer in Zwolle

Re: DG Dry Jill, alweer 6 maanden van mij!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-15 23:27

Je bent een plaatje!

Rijdt daar nou een goederentrein vlak langs de bak? Wat een rotlawaai :') paarden bleven wel braaf!

Kun je me uiteggen wat die alternate gait is die de speaker na de jog en trot noemt?

Setteli

Berichten: 3190
Geregistreerd: 21-03-09
Woonplaats: Twente

Re: DG Dry Jill, alweer 6 maanden van mij!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-15 23:45

ziet er goed uit Lonneke!

Maar die bonte achter jou in het eerste filmpje OMG :oo
Wat erg, wordt daar niet wat van gezegd of afgestraft?

Paint_Lover

Berichten: 3699
Geregistreerd: 27-04-06
Woonplaats: Daar waar de zon altijd schijnt ;)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-07-15 23:50

Chriske: Thanks!

Thanks NRJ! Ik ben me veel meer bewuster geworden van mn handhouding, mn houding is eigenlijk hetzelfde gebleven al heb ik wel mn beugels n gaatje langer gedaan en dat werkt best goed ;)
Ik zal proberen om zo door te gaan ;)

En zodra we weer in NL beland zijn moet je mijn dame maar een keer op de gevoelige plaat vast komen leggen :D

2a54z6e45r6r: Thanks!

Rije: ben ik n plaatje of heb ik een plaatje? :D
Jups, goederentreinen maar ook normale treinen (amtrack) razen er voorbij en eigenlijk geven de paarden er helemaal niets om ;), de enige die er wel wat omgaf was 1 van onze nieuwe lespaarden.... die schrok zich zaterdag even n hoedje maar daarna gaf ook zij er niet veel meer om :)

Alternate gait is hetgeen dat zwartbonte paard doet (vrouwtje met de felroze blouse aan), dat is volgens mij meer een telgang (maar om eerlijk te zijn heb ik niet zo goed op de andere mensen in mn klasses gelet ;) )

Thanks Setteli! Je bedoeld de mevrouw in het knalroze denk ik? dat is dus wat ze hier een alternate gate noemen (telgang) en word dus toegestaan..... Ik snap het eerlijk gezegd niet maar ja, wie ben ik :+

Setteli

Berichten: 3190
Geregistreerd: 21-03-09
Woonplaats: Twente

Re: DG Dry Jill, alweer 6 maanden van mij!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-15 23:54

ja die bedoelde ik. Hmmm niet mijn ding hahaha. Hij lijkt meer onregelmatig dan telgang, maar ja

wel apart om die verschillende paarden en soorten optoming bij elkaar in dezelfde klasse te zien.
Hebben ze daar ok wel dressuurwedstrijden zoals wij dat hier kennen?

Eilatan
Berichten: 7198
Geregistreerd: 22-05-04

Re: DG Dry Jill, alweer 6 maanden van mij!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-15 23:57

wat zijn jullie een prachtige combinatie!!

En wat een showstelende merrie heb je :D

Paint_Lover

Berichten: 3699
Geregistreerd: 27-04-06
Woonplaats: Daar waar de zon altijd schijnt ;)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-07-15 00:00

Er zijn wel dressuurwedstrijden en springwedstrijden al gaan wij daar niet heen omdat we geen dressuur of springpaarden op stal hebben staan.....

Paard is niet onregelmatig, dat is 1 van de dingen waar ze op shows echt heel streng in zijn en ook echt naar kijken.... Is je paard onregelmatig of heeft hij n open wondje op zn benen zitten dan mag je niet starten! Het is ook niet mijn ding! Maar zoals ik al zei: ik let echt niet op de andere in de ring, focus mezelf op Jill en op wat er omgeroepen word... de rest is voor mij helemaal niet belangrijk ;)

De verschillende soorten optoming komt doordat dit allemaal groene paarden zijn (dat betekend paarden die voor het 1e of 2e jaar showen).

@Toydoll: Dank je wel! Mijn merrie weet iedereen goed om dr benen te wikkelen ;)

alyel

Berichten: 2137
Geregistreerd: 11-06-08

Re: DG Dry Jill, alweer 6 maanden van mij!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-15 00:11

wauw, prachtige merrie, super combinatie ;-) !

NRJ

Berichten: 1529
Geregistreerd: 31-07-08
Woonplaats: Heerlen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-15 01:57

CubaLibre schreef:
Thanks NRJ! Ik ben me veel meer bewuster geworden van mn handhouding, mn houding is eigenlijk hetzelfde gebleven al heb ik wel mn beugels n gaatje langer gedaan en dat werkt best goed ;)
Ik zal proberen om zo door te gaan ;)

En zodra we weer in NL beland zijn moet je mijn dame maar een keer op de gevoelige plaat vast komen leggen :D


En toch, door dat gaatje langer zit je meer in het midden van je zadel en beter rechtop :j

Ik kom jullie graag op de gevoelige plaat vastleggen als jullie terug zijn, leuk :D

PowerReiner
Berichten: 2116
Geregistreerd: 26-06-12

Re: DG Dry Jill, alweer 6 maanden van mij!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-15 09:06

Wow, je bent veel rustiger in houding en hand sinds je eerste topic. Super! Dat merk je zelf ook aan haar denk ik?
Leuk dat de show zo goed is gegaan, moet zeggen dat ik ook met een scheef oog aan het kijken was naar de dame in het roze := , als het zo hoort zal het wel :D

Punte wat ik nog steeds zie is het afsteken van de benen, maar ik ga ervanuit dat je daarmee bezig bent.

Leuk om zo je vooruitgang te zien +:)+

Paint_Lover

Berichten: 3699
Geregistreerd: 27-04-06
Woonplaats: Daar waar de zon altijd schijnt ;)

Re: DG Dry Jill, alweer 6 maanden van mij!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-07-15 14:45

Ik ben na mn 1e topic goed op gaan letten op vooral mn handhouding en daar in gaan zoeken wat voor mij en voor haar werkt.... Dit werkt super al zal het voor het plaatje mss net nog wat anders mogen (nog wat lager) maar ja, merk het verschil bij haar wel heel goed :D

Tja, de dame in het roze.... Erg apart maar als het mag, mag het ;)

Het afsteken van mn benen is ook al veel minder dan het geweest is, minder dan dit zal het wss niet worden aangezien ik dan mn beugels nog langer moet doen en dat kan ik dus medisch gezien niet.... Ben me er wel van bewust dus dat is goed ;)

Thanks! Had ook expres even geen topic meer geopend juist omdat je nu heel goed de verschillen ziet van het begin naar nu :D

Nog 1 show te gaan (1&2 Aug) en daarna is het welletjes... Wilde wat shows rijden om te zien waar we kwamen en waar we nog aan moeten werken maar ja, verbeterpuntjes heb je altijd wel ;)

Wranglerbutt

Berichten: 10397
Geregistreerd: 24-04-04
Woonplaats: Kamp'n

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-15 17:13

Leuk verslag van jullie tijd samen +:)+ Jullie zijn enorm vooruit gegaan.
Heel netjes gereden en (zo te zien) verdiend gewonnen in de 3 gait road hack klasse *\o/*

Ibbel

Berichten: 49274
Geregistreerd: 01-09-04
Woonplaats: West-Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-15 08:41

In de VS zijn veel gangenpaarden, en daar zitten er gewoon bij die niet kúnnen draven. Dus bij shows mogen die als alternatief voor de jog een 'alternate gait' laten zien, en dat is dan meestal singlefoot, paso llano, foxtrot, rack, running walk - kortom, alles wat 4 takt is en op jog tempo is. Géén telgang!

Achterom
Berichten: 23105
Geregistreerd: 28-09-04

Re: DG Dry Jill, alweer 6 maanden van mij!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-15 08:52

Jullie zijn echt gegroeid, mooi om te zien!

Hobbyhorse

Berichten: 1321
Geregistreerd: 18-01-14
Woonplaats: Ja

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-15 09:12

Wat een heerlijk topic om naar te kijken weer. En gefeliciteerd hoor!

tones

Berichten: 5291
Geregistreerd: 22-10-05
Woonplaats: Veluwe.

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-15 09:51

Zo`n gaaf paard!
Heel benieuwd naar t veulen.

marjo1996
Berichten: 828
Geregistreerd: 06-06-12

Re: DG Dry Jill, alweer 6 maanden van mij!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-15 11:25

in 1 woord, WAUW.
Prachtig paard en jullie zijn een schitterende combinatie!