DG Dry Jill is een 7 jarige Solid Paint merrie die sinds Januari in mijn bezit is en reining/cutting getraind was. Sinds ze bij mij is zijn we haar aan het omscholen naar pleasure, iets wat haar soms heel makkelijk af gaat en soms helemaal niet!
Ik wil voordat ik foto's en n filmpje plaats wel even een opmerking maken aangezien ik in mijn vorige topic behoorlijk wat commentaar gekregen heb over hoe wij hier rijden en trainen....
Ik weet wat mijn problemen zijn, ik weet dat we rijden op een shank en een romal rein en dat er mensen zijn die het daar niet mee eens zijn. Ook weet ik dat ik voor sommige van jullie rijd met een te strakke teugel maar dit is de manier waarop wij hier rijden! Ik ben me bewust van het feit dat dit beeld heel wat anders is dan dat jullie gewend zijn maar ik rij zoals ik rij....
Mijn paard is GEEN pleasure paard en ik ben ook niet van plan om er een echt pleasure paard van te maken....
Ik hoef dan ook geen commentaar op mijn teugelvoering etc en ga niet in op mensen die graag hun mening door willen drukken!
Ik verpest mijn paard niet, ben god en goed voor haar en ze komt niets te kort! Ik rij steeds meer met mijn kuiten aangesloten en probeer mn teugelhand steeds wat lager te houden en haar meer ruimte te geven... Dit is een work in progress en nee we zijn er nog niet maar we leren elke keer weer wat bij!
Dus als jullie commentaar willen geven hou het dan gewoon netjes, ik heb goed nagedacht of ik überhaupt wel een topic zou openen en heb besloten het wel te doen. Ik open m niet voor de mensen die het beter denken te weten en graag hun mening door willen drukken, ik open m voor de mensen die het leuk vinden om te zien hoe een (lokale) show in de VS er aan toe gaat!
Terug naar waar het om draait:
Zaterdag onze 1e klasse (Beginner Equitation) gereden en gewonnen (niet zo moeilijk als ik terug kijk op het filmpje

Zaterdagmiddag hadden we nog een pleasure klasse en een command klasse op het programma staan. Helaas schrok ze ergens van in de pleasure klasse waardoor we 4e werden en voor de command klasse was ik te laat (wegens het helpen van mn stalgenoten) maar dat vond ik niet eens zo erg. Het was ruim 31 graden en mijn meisje had sowieso al meer dan goed gelopen.
Zondag was onze 1e klasse de green equitation waarbij we 2e werden, toen door naar de pleasure en waarempel! We plaatste ons 1e! Iets dat ik helemaal niet verwacht had aangezien we het opnamen tegen een pleasure gefokt/getraind paard!
Daarna zouden we nog de command klasse rijden maar ik besloot dat t genoeg geweest was voor mijn dametje, het was bloedheet (32 graden) en ons show debuut was perfect!
Zondagavond zijn we naar huis teruggekeerd, uitgeput maar heel erg trots op mijn kleine meid!
Oke, genoeg gekletst.... Hier de foto's en filmpjes
Losrijden doen we lekker buiten op het gras

1.
2.

3. Als je hoed maar goed zit (de wind waaide er net wat onder

4. Equitation
5. Pleasure
6. Klaar en trots op mijn meisje! Blauwe (1e plaats) en witte (4e plaats) rozet... Nooit gedacht dat we wat zouden winnen!
Door naar zondag.....
7. Equitation
8. Loswerken voor de pleasure
9. Wachten tot we mogen..... Tja, dan maar even lekker op de knop hangen en met n mede stalgenoot kletsen

10.
11.
12.
13. klaar! wachten in de line up....
Ik heb nog niet alle filmpjes online staan maar wel die van zaterdag equitation en zondag pleasure.... Deze zal ik dus ook posten. Zondag pleasure staat er helaas niet helemaal op aangezien het geheugen van de camera ineens vol was

1. beginner equitation, zaterdag
2. Green pleasure (even op HD zetten!), zondag
Hou het vriendelijk!