Extreme Mountain Trail in extreme weer!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
spatter

Berichten: 14460
Geregistreerd: 17-08-05
Woonplaats: Bocholt-belgie

Extreme Mountain Trail in extreme weer!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-05-15 12:11

Op 1 en 2 april ben ik naar het Extreme Mountain Trail park gegaan van Naomie Pauwels in Duitsland.
Het park was net nieuw aangelegd door Mark Bolender, de grondlegger van deze dicipline die daarvoor speciaal was overgekomen uit Amerika.
Natuurlijk wilde ik van deze gelegenheid gebruik maken om een clinic bij hem te volgen.
We waren de allereerste groep die in het park kwamen.

We vertrokken in de nacht/hele vroege morgen van 1 april richting Duitsland en gelukkig hadden we gekozen om over Aken te gaan want pas toen we er bijna waren , kwamen we in de sneeuw terecht.
Ja, het weer had besloten ook extreme te zijn voor de komende 2 dagen.
De sneeuw vlogen ons om de oren tijdens de clinic en we liepen er dan ook allemaal dik ingepakt bij.
s'Avonds bij het dinee herkenden we elkaar niet eens en was pas de eerste echte ontmoeting met elkaar :D

We begonnen de clinic op een vlak terrein om te zien hoe ze onze paarden aan de hulpen stonden aan de hand.
Blue deed het super!
Daarna gingen we naar de eerste hindernis, de cross-over.
Afbeelding

Daarna naar de boomstammen en het keienveld waar je je paard het zoveel mogelijk zelf moest laten uitzoeken.
Afbeelding

Vervolgens de behoorlijk schuine helling met halve cirkel.
Afbeelding
Had ik al vertelt dat we last hadden van sneeuwbuien?

Na een warme kop soep met broodjes en een rust pauze voor de paarden begonnen we aan de middag
Aangezien het weer niet beter werd heb ik Blue een dek opgelegd.

We vervolgde met de tunnelboog, met als extra moeilijkheidsgraad dat er water in stond vanwege het heftige weer.
Afbeelding
Een paard is hier zelfs uitgeprongen (springpaard) die het vertikte het water in te gaan.

Nog een hele leuke was het bubbelbad :):)
Blue als voorbeeldpaard met Mark.
Afbeelding
Het is een bak met water waar een plaat met gaten op drijft en zogauw het paard de plaat naar beneden duwt als hij in de bak stapt, komen de bubbels water omhoog.
Veel paarden vonden dit eng en gingen alle kanten op, 1 hebben ze er niet ingekregen, juist het springpaard :(:)

De wip was de laatste hindernis van de eerste dag.
Dit vond Blue geen toffe hindernis en omdat hij twijfelde bleef hij maar wippen maar uiteindelijk snapte hij de clue.
Afbeelding

De volgende morgen waren we verheugd dat het snachts alleen geregend had maar al tijdens het ontbijt kwam de eerste sneeuwbui weer langs en werd alles weer wit.
Ik had de eerste dag al 3 paar handschoenen verbruikt dus voor deze dag had ik alleen nog mijn stalhandschoenen over, die waren overigens wel heerlijk warm.

Vandaag zouden we ook gaan rijden dus de paarden werden al gezadeld en maar weer een deken er over heen.
De waterbak kwam aan bod, die behoorlijk was overgelopen waardoor je de houten balken niet zag die de rand waren van de bak.
Zo begonnen de paarden in ondiep water en zakten ze na een meter ineens een halve meter naar beneden.
Afbeelding

Eindelijk mochten we te paard *\o/*

Nogmaals het keienveld.
Afbeelding

De wip
Afbeelding

De lage brug.
Afbeelding

De hangbrug, toch ook wel voor menig paard een struikelblok, ook omdat hij door het weer gladder was.
Afbeelding

Afbeelding

De hoge brug.
Afbeelding

en de waterhindernis waar je op deze foto goed kan zien dat het paard er echt uit moet springen om op de kant te komen.
Afbeelding

En tenslotte nog een foto van onze hele groep.
Afbeelding
Helaas had niet iedereen de reis met paard naar het park durven nemen zodat een aantal de clinic alleen aanschouwd hebben.

Blue was 2 dagen lang een kanjer <3
Liet menigmaal zien hoe dapper hij was en hoeveel hij mij vertrouwde.
Het allertrotst ben ik op het feit dat hij zelfs de evenwichts balk heeft gelopen met mij erop.
Een loopbrug van 40 cm breed en meters lang waarbij het paard bij iedere pas goed moet opletten waar hij zijn voeten zet zodat hij ze op de balk plaatst.
Nooit Blue zijn sterkste kant maar aan het eind zijn we er samen overheen gegaan.
Baal enorm dat daarvan geen foto is |(

Verder missen jullie nog foto's van de rolbrug, de op en afsprongen, het blok, een duidelijke foto van de hoge brug enz enz

Ik kan iedereen aanraden om naar het park toe te gaan .
Het ligt 220 km vanaf Weert en ook al moeten de jonge eigenaren nog wel het een en ander leren over het beheren van zo'n park, de hindernissen zijn enorm gaaf om te doen.
Mark Bolender zal er niet meer zijn, van hem heb ik vooral geleerd minder te doen en meer duidelijker van je paard te vragen wat je wil.
Het zijn 2 dagen die ik niet snel zal vergeten!

Maflinger_S
Berichten: 12174
Geregistreerd: 01-07-08

Re: Extreme Mountain Trail in extreme weer!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-15 12:18

Gaaf, gaaf, gaaf! Ik wil ook met mijn trailkanjer in wording. (En dan wil ik ook zo'n jas als jij!)

Sicayes

Berichten: 3540
Geregistreerd: 08-07-13
Woonplaats: Naaldwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-15 12:18

Wauw dit lijkt me geweldig zeg. Het ziet er heel gaaf uit. :wow:

suus_pepper

Berichten: 1821
Geregistreerd: 06-12-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-15 12:18

Wat gaaf! En wat een vertrouwen in elkaar! Prachtig om te zien :j

Nala

Berichten: 8198
Geregistreerd: 11-04-13
Woonplaats: Kerkrade

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-15 12:19

Wat een heerlijke training! En wat doet Blue het goed! Krijg je heerlijk bomproof getrainde paarden van of niet? Ik ben jaloersss haha.

BeauLu

Berichten: 27
Geregistreerd: 21-10-12
Woonplaats: Maastricht

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-15 12:21

WAUW!! Wat geweldig! :D Ooit zou ik dit ook wel een keertje willen doen :j

Daihyo

Berichten: 88084
Geregistreerd: 01-06-01

Re: Extreme Mountain Trail in extreme weer!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-15 12:25

Wat een fantastische ervaring! En wat is jouw paard stoer dat hij het allemaal doet zeg!

Daan_O

Berichten: 3356
Geregistreerd: 30-09-07
Woonplaats: Groene Hart

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-15 12:25

Wat onwijs leuk! Leuke ideeën ook ter inspiratie om thuis wat obstakels te maken :)

FemkeRoosje

Berichten: 1514
Geregistreerd: 28-11-09
Woonplaats: Vianen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-15 12:26

Wauw wat enorm gaaf dit en wat lijkt je paard het allemaal super goed te doen!
Het lijkt mij ook enorm tof om dit te doen, mag je in dit soort parken ook alleen aan de hand bezig zijn? Het lijkt mij enorm tof om met mijn ukkie ooit te doen!

spatter

Berichten: 14460
Geregistreerd: 17-08-05
Woonplaats: Bocholt-belgie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-05-15 12:26

Ik kan het echt iedereen aanraden.
Het is zo leuk om te doen en je bouwt het rustig op naar steeds spannender en moeilijker.

Maflinger jas kwam bij Arthur vandaan maar Krämer heeft ook hele mooie jassen in die stijl :j

spatter

Berichten: 14460
Geregistreerd: 17-08-05
Woonplaats: Bocholt-belgie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-05-15 12:28

FemkeRoosje ja hoor, met jonge paarden of kleine pony's wordt ook alleen aan de hand gewerkt, net wat je zelf graag wilt.

Daan dat was ook 1 van de redenen dat ik er graag heen wilde.
Zien hoe ze alles gebouwd hadden.
We hebben alles goed bekeken maar ook op hun facebooksite hebben ze vele foto's geplaatst tijdens de bouw.

hiphopje

Berichten: 2321
Geregistreerd: 16-01-08
Woonplaats: in de Maasduinen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-15 12:37

wauw, stoer hoor!!!

Maflinger_S
Berichten: 12174
Geregistreerd: 01-07-08

Re: Extreme Mountain Trail in extreme weer!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-15 12:55

@Spatter: ik heb de vergelijkbare jas van Loesdau maar als ik die op mijn ponybeest aan heb zijn we net een Nazgul op pootjes... Ik vind die kleur mooi.

Die trail is echt supermooi. Ik ga eens op de website naar de bouw ervan kijken. Ik weet trouwens dat er een groep is in Friesland die ook zo'n buitentrail heeft gebouwd waar je kunt komen trainen.

NienkeV1994

Berichten: 4489
Geregistreerd: 09-01-13
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-15 12:56

Lijkt me erg gaaf! Zie het mezelf met m'n toch al niet zo stabiele verzorgpony niet zomaar doen maar lijkt me wel een leuke ervaring!

Athelas

Berichten: 1983
Geregistreerd: 15-06-14
Woonplaats: Thuis

Re: Extreme Mountain Trail in extreme weer!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-15 12:59

Ziet er erg leuk uit!
Wil ik ook een keer doen. :Y)

Eileen_

Berichten: 4822
Geregistreerd: 16-02-11
Woonplaats: Omgeving Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-15 13:09

Wauw, wat ontzettend gaaf zeg!
En je hebt een heel braaf paard die jou heel goed vertrouwt zo te zien. Leuk om te zien :j

Myca

Berichten: 6265
Geregistreerd: 10-08-08
Woonplaats: Midwoud

Re: Extreme Mountain Trail in extreme weer!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-15 13:18

Wat leuk om te zien. Jammer dat het weer niet mee zat.
Konden jullie gewoon blijven slapen daar met de paarden?

Rije
Hoofd Bezwaarcommissie

Berichten: 27985
Geregistreerd: 22-07-08
Woonplaats: Niet meer in Zwolle

Re: Extreme Mountain Trail in extreme weer!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-15 13:30

Dit is idd nog iets dat hoog op het wensenlijstje staat. Maar eerst de gewone trail maar 's echt goed onder de knie krijgen. Maar ontzettend mooi om jullie samen te zien op die toch wel uitdagende hindernissen!

Mac

Berichten: 11651
Geregistreerd: 09-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-15 13:35

Wow GAAF!!
En wat een wéér hee := . Een evt volgende keer is het helemaal peanuts voor jullie :D

Splash_

Berichten: 12350
Geregistreerd: 06-10-03
Woonplaats: Bij Spot <3

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-15 13:39

Wow ! Hoe onwijs gaaf is dat. Wat is Blue toch een dappere dodo, en wat een vertrouwen tussen jullie twee <3

Heb getemd voor uitgelicht :j

spatter

Berichten: 14460
Geregistreerd: 17-08-05
Woonplaats: Bocholt-belgie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-05-15 13:46

Myca er zijn stallen op het terein, in een tent en op loop afstand zit een fijn B&B waar je voor de schappelijke prijs van 50 euro kan slapen met 2en en goed ontbijten.

mac dat zeiden wij ook al, met goed weer is het een stuk simpeler.
Alles was glad en je zag gewoon niet veel als er weer een sneeuwbui was.

Kirrr

Berichten: 6200
Geregistreerd: 30-07-07

Re: Extreme Mountain Trail in extreme weer!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-15 14:49

WAUWWWW <3

Jouw paard (en jij) doen dat helemaal geweldig.

Zou ik ook heel erg vet vinden om te doen, maar ben altijd bang dat er toch iets mis zou gaan..
Heeft die Mark daarrond iets gezegd?

Jaan81

Berichten: 7609
Geregistreerd: 07-10-05
Woonplaats: Goedereede

Re: Extreme Mountain Trail in extreme weer!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-15 15:01

Echt waanzinnig gaef!!! En wat heb jij een vreselijk stoere poown zeg, die alles zo maar doet +:)+

gaucho

Berichten: 9549
Geregistreerd: 29-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-15 15:03

Ziet er echt geweldig uit en wat doet Blue het allemaal stoer +:)+

faunty

Berichten: 1794
Geregistreerd: 06-06-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-15 15:05

Ik wil dit ook altijd al heel graag doen , is het erg duur om daar 2 dagen te blijven met de tent ?