Mijn paard: Ice Painted Bright, of op stal ook wel Silver genoemd. Nu ruim 4 jaar in mijn bezit en daarvoor heb ik hem 3 kwart jaar voor Evelien ( eigenaresse van stal) gereden.
We gingen ontzettend lekker, waren bezig met reining trainen zodat ik met de DRHA wedstrijden mee kon doen. Op een dag had hij dikke voorbenen, niet warm en niet kreupel. Op rust gezet en na een poosje weer opgebouwd. Toen naar strand geweest, waar hij rechtsvoor zijn ijzer eraf trapte. Toen wel kreupel.
Toch maar een afspraak gemaakt bij Utrecht waar de uitslag schrikbarend was: aan beide voorbenen beide tussenpezen verrekt. Kon met alleen tijd eventueel helen, maar rijden zou waarschijnlijk niet meer gaan, of alleen stapritjes.
Kreeg het bekende schema mee en na 3 maanden moest ik weer terug komen. Maar ipv 2x per dag 10 minuten de stal uit, ging hij 's ochtends naar buiten in de roundpen, waar hij veel lag, en 's middags stappen.
Na 3 maanden was er ( totaal niet verwacht vanuit Utrecht) duidelijk verbetering te zien.
Ik heb hem 's zomers op het land gehad en af en toe wat gereden, verbetering bleef goed gaan.
Nu ben ik inmiddels zo ver dat ik weer zo'n 5 keer per week aan het rijden, pleasure, buitenritten en grondwerk, wel altijd de benen goed in de gaten houden. En zelfs 2 keer een pleasure en horsemanship proef meegereden.
Hieronder wat foto's van de afgelopen 2,5 jaar:
Ik dacht eerst dat dit zijn toekomst werd:

Maar onderhand vorig jaar een pleasure clinic bij Peggy de Kraa gevolgd:

Tussendoor lol gehad:

Buitengereden:

Koeien bij de buurman binnen gehaald voor het melken:

Met mijn shet Hercules gespeeld:

Ultime kinderpony gespeeld:

En 2 keer een wedstrijd gehad bij de Kalverhoek:

En zo is hij dus geen dure grasmaaier geworden, met veel geduld en veel beweging is hij er bijna helemaal bovenop gekomen. Reining starten zal het niet meer worden, maar gelukkig heeft het western meer disciplines!
Bedankt voor het kijken!
Silver dan.
mooi dier