2014 het goede en het slechte nieuws met mijn paints

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
HANKS_WHITE
Berichten: 209
Geregistreerd: 28-08-07
Woonplaats: vlimmeren belgië

2014 het goede en het slechte nieuws met mijn paints

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-12-14 02:00

2014 was voor mij een minder leuk jaar,
ik heb afscheid moeten nemen in juli van mijn beste vriend hank...
zijn longen konden het warme weer niet aan en ik heb de stekker eruit getrokken voor hij er teveel last van zou krijgen... heel harde beslissing geweest maar het beste voor mijn vriend op dat moment.
hij sukkelde al dik 4.5jr met de longen en als er al mee gereden werd in die jaren dan was het met beleid.
de laatste 3jr heeft hij vooral etend doorgebracht en genietend van zijn paard zijn.
voor de mensen die zich afvragen wat er scheelde... hij had COPD en het was nu zo erg bij 25 graden dat hij geen 5 rondjes draf aan longe kon doen zonder buiten adem te zijn een kwartier a 20 min,heel zwaar trekken naar lucht. we hebben hem nog een paardenmiddeltje gegeven om het probleem te verzachten maar het haalde niks uit,de longwand was dusdanig stijf en hard dat hij uiteindelijk zou stikken aan een zuurstoftekort als het eind van de week richting de +30 graden zou gaan.
ik heb toen de knoop doorgehakt dat ik hem zoiets wou besparen en besloten hem te laten gaan.
heel zuur om een vrolijk verder gezond uitziend paard te moeten laten inslapen waar je zoveel jaren plezier van hebt gehad en enorm veel van gehouden... en nog.
hij was 16jr en voor mij mijn superpaard

Afbeelding

just mijn breeding stock bleek een zwaar blijvend letsel te hebben overgehouden aan een trap toen hij jaarling was en dit kwam boven water toen we er zwaarder mee gingen werken op de achterhand,hij begon korter te lopen en op de harde cirkel en op de buigproef was het helemaal een ramp!
foto's etc laten nemen en tot het besluit gekomen om hem een goeie plaats te geven waar hij vooral veel buitenritten mocht doen en niet hoefde te trainen,deze plaats heb ik voor hem gevonden en hij heeft het heel goed daar ben ik ook blij om al is het natuurlijk met een bittere smaak omdat ik hem nooit had willen verkopen als er niks aan gescheeld had,hij was nog maar 5jr nu dus als ik besloot hem te houden dan zou trainen er niet meer inzitten de komende 15jr...
ik heb nog goed contact met waar hij nu is gelukkig en ben blij dat ze zo blij met hem zijn.
hij is 3 weken voor het overlijden van hank verkocht

Afbeelding

een week later kwam er een interessant paintje voorbij via fb,
deze trok mijn aandacht en bleef hangen...
maar eens gevraagd via een vriendin wat en waarom en hoe enz dat hij weg moest en ik besloot eens te gaan kijken...
ik heb er goed over moeten nadenken omdat ik niet een paard wou kopen om maar een paard te hebben aangezien hank zijn afscheid nog zo vers was...
maar het klikte en ik zag er zeker een paard met potentieel in en besloot na een keuring om hem toch te kopen en ik heb er nog geen spijt van gehad.
cash is goudeerlijk,braaf,heeft wel wat -puntjes maar die heb ik ook :D
het is een paardje voor het leven,de klik is er,onder het zadel zetten ging als vanzelf
hij staat nu een goeie 3 maand onder het zadel,2 hooguit 3x per week werk ik hem
hij is van september net 3jr en volgens mij wordt het een knapperd! hij is al goed gegroeid op die korte tijd en heeft reuzesprongen in zijn lichamelijke ontwikkeling gemaakt!
ik kijk de toekomst met hem vrolijk tegemoet! hij loopt af en toe een lesje zodat we werkpunten hebben en trail les hebben we ook al achter de kiezen,dit deed hij ook super!!
dus bij deze... welkom cash!


Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding


https://www.facebook.com/video.php?v=10 ... =3&theater

HANKS_WHITE
Berichten: 209
Geregistreerd: 28-08-07
Woonplaats: vlimmeren belgië

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-12-14 02:05

de link beneden onder de laatste foto van de vorige post is een filmpje van de eerste keer over het bruggetje,
het is overigens een palomino paint,maar hij is nu geschoren en ziet nu volledig wit uit :D

foto's zijn ondertussen alweer een maandje oud. hij is nog wat de hoogte en breedte ingegaan,niet bij te houden zo goed gaat hij vooruit *\o/*

https://www.facebook.com/photo.php?fbid ... =3&theater
Laatst bijgewerkt door HANKS_WHITE op 28-12-14 02:07, in het totaal 1 keer bewerkt

MerleSimone

Berichten: 5733
Geregistreerd: 08-06-10
Woonplaats: Winterswijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-14 02:06

Nog sterkte met het verlies van je twee paarden :(:) wat heb je een knappe nieuwe zeg! En lekker veel wassen en poetsen! ;) Maar een prachtige kleur!

HANKS_WHITE
Berichten: 209
Geregistreerd: 28-08-07
Woonplaats: vlimmeren belgië

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-12-14 02:12

dank je ;)
het veel wassen en poetsen ben ik gewend van hank die was ook bijna volledig wit,
en ik had nochtans gezegd dat ik dat niet meer zou pakken :D
maar je valt op een paint of je hebt er niks mee he,dan pak je dat poetsen er met plezier bij :P

Miss_Arie

Berichten: 2705
Geregistreerd: 09-04-09
Woonplaats: walcherse klei

Re: 2014 het goede en het slechte nieuws met mijn paints

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-14 15:38

wat een bewogen jaar is dit geweest!

2x keer afscheid in zo'n korte tijd, al was het 1x voor altijd, maar toch doet het beide veel zeer.

maar wel een knapperd zeg! je nieuwe aan winst!
ik weet uit ervaring dat de aanschaf van een nieuw paard niet betekend dat je je vorige bent vergeten.
je begint gewoon een nieuw boek met een nieuw paarden vriendje.
en die neemt niet de plak in van de ander, je gaat een nieuwe relatie opbouwen die hopelijk net zo speciaal wordt als je had.

Annekexxx

Berichten: 720
Geregistreerd: 04-04-05
Woonplaats: Oost-Vlaanderen, België

Re: 2014 het goede en het slechte nieuws met mijn paints

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-14 10:48

Veel ups en downs voor je...
Maar wat een knapperd is je Cash zeg!

LinStar

Berichten: 52
Geregistreerd: 19-03-13

Re: 2014 het goede en het slechte nieuws met mijn paints

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-14 08:33

Veel plezier nog met Cash! Ben ook super blij dat hij het getroffen heeft met zo'n super thuis!

HANKS_WHITE
Berichten: 209
Geregistreerd: 28-08-07
Woonplaats: vlimmeren belgië

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-12-14 13:31

ik ben ook heel blij met hem *\o/* *\o/* *\o/*
het is echt een lieverd!

bedankt voor de berichtjes :)

Nimo_en_tess
Berichten: 88
Geregistreerd: 27-10-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-15 18:28

Wouw echt een knappert! Je hebt geluk dat hij voorbij is gekomen op fb :j nog veel sterkte met het verlies van je andere paarden :(:)

Irene K.

Berichten: 315
Geregistreerd: 06-09-01
Woonplaats: N-Holland

Re: 2014 het goede en het slechte nieuws met mijn paints

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-15 14:58

Wat een vreselijke tijd heb je gehad :-(. Maar ook dapper dat je nog verder durft te gaan met weer een nieuw vriendje. Jaloers! Ik durf het niet meer aan ... Ik wens je ontzettend veel plezier en geluk met je knappe paard!

JoEpona
Berichten: 25
Geregistreerd: 29-05-13

Re: 2014 het goede en het slechte nieuws met mijn paints

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-15 13:44

Sjezus wat een ellende in het begin maar je hebt er nu wel een hele stoere voor terug.
Niet dat de andere vergeten gaan worden want die zullen altijd een speciaal plekje hebben.

Juliana1
Berichten: 149
Geregistreerd: 25-11-14
Woonplaats: Nederland

Re: 2014 het goede en het slechte nieuws met mijn paints

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-15 21:37

Ik vind wel dat je verstandig bent geweest. Nu hoef je niet langer te treuren!

Phiep
Berichten: 670
Geregistreerd: 25-11-14

Re: 2014 het goede en het slechte nieuws met mijn paints

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-15 19:26

Wat een tegenslagen, gelukkig nu geluk met Cash.
Het is echt een prachtig paardje :)

Ayra3
Berichten: 1
Geregistreerd: 21-02-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-15 23:37

Ik hoop dat je weer boven op bent gekomen van de twee paarden en dat je nog vele goede jaren tegemoet mag gaan met je nieuwe

Plonsje

Berichten: 44
Geregistreerd: 01-07-13
Woonplaats: 's-Hertogenbosch

Re: 2014 het goede en het slechte nieuws met mijn paints

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-15 16:08

Prachtig paard, veel succes samen in 2015

cloudspoetry

Berichten: 86
Geregistreerd: 23-05-12

Re: 2014 het goede en het slechte nieuws met mijn paints

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-15 19:51

Nog veel sterkte met het verlies van je 2 knapperds :(
Gelukkig heb je inderdaat Cash nu, ik wens jullie alvats het alle rbeste toe :)