Wat een onwijs fijne combinatie is dat zeg! Jim verbetert enorm en ik hobbel daar in iets langzamer tempo achter aan

Zondag hebben we op mijn verzoek vooral aan de galop gewerkt. Dat was zwaar. Maar goed om te voelen dat ook dit weer verbeterde.
Ook hebben we weer een nieuw zadel, waar ik zelf erg aan moet wennen. Alles is nog stug. Met name de beugels draaien makkelijk terug en gezien ik al minder spierspanning in mijn benen heb, floepen mijn voeten er steeds uit. Het is lang geleden dat ik daar last van had

Uiteraard is dit nog steeds voor verbetering vatbaar en zijn we nooit uitgeleerd. Wees een beetje lief voor ons in commentaar. Ik weet dat we er nog lang niet zijn

Met dank aan bokker Smart voor de foto's.
Klaar voor de les!

Backup is lastig. Het verbetert wel elke keer, dus dat is fijn. Maar daar moeten we nog veel aan doen.

Loswerken op een kleine cirkel

Ook de zijgangen gaan steeds beter nu. Een paar maanden geleden kon hij achter echt niet scharen en liep een beetje achter de voorkant aan. Uiteraard was ik zelf het probleem en met hulp van Paulette is dat een stuk verbeterd. We zigzaggen nu regelmatig door de bak om lekker los te werken.
Galop

Omdat hij zijn achterbeen wat stijf houdt, hebben we gekeken naar hoe we hem konden stimuleren om meer te buigen. Jim denkt van zichzelf wat terug, dus viel de keuze op een aantal cirkels vooruit rijden om meer bodem te grijpen en achter meer te activeren en daarna weer terug te rijden.

Omdat mijn balans wat te wensen over liet (nieuw zadel, beugel die steeds uit schoot, verminderde spierspanning in mijn benen), maar in verlichte zit gaan zitten. Voor mij heel zwaar, voor Jim iets makkelijker.

Je ziet op het filmpje echt duidelijk verschil tussen begin en einde. Hij ging er beter van lopen. Wel was het enorm zwaar en dan is het natuurlijk makkelijk om terug in draf te vallen. Gelukkig pakte hij het daarna weer prima op.