[WN] voor het eerst ITP Doc´s bright Star!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

bente_sat

voor het eerst ITP Doc´s bright Star!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-10-14 22:20

Hoi sinds een klein jaar ben ik na 9 jaar dressuur rijden overgestapt naar western. Ik kreeg het aanbod om een lieve cremello merrie te rijden en dat heb ik met open armen aangenomen!

Even een paspoortje
Naam: Doc's bright Star
roepnaam: Beppy (vraag me niet hoe dat zo komt :o )
leeftijd: 9 jaar
kleur: cremello

Bep is een hele nerveuse merrie die erg snel gestrest raakt, vooral onder het zadel. Maar we krijgen goede begeleiding en het gaat al zo veel beter dan toen ik begon!
Genoeg gepraat hier de foto's :D

1
Afbeelding
2
Afbeelding
3
Afbeelding
4
Afbeelding
5
Afbeelding
6
Afbeelding
7
Afbeelding
8
Afbeelding
9 en mijn persoonlijke favoriet
Afbeelding

En een filmpje van een schriktraining
https://www.facebook.com/video.php?v=84 ... =2&theater

Zoals jullie zien hebben we nog een (hele hoop) te leren en ik moet zeggen dat ze op eigen terein toch wel veel ontspannender is maar helaas heb ik daar helemaal geen foto's van.

En de kwaliteit van de foto's is ook erg naar beneden gegaan door het verkleinen jammer genoeg.

Tips mag altijd maar hou het wel netjes aub

spicegirlJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-14 22:25

je beugels mogen wat langer.
en je handen zijn nog veel teveel in de dressuur-stand.
een shank werkt heftig in, en is bedoeld om met 1 hand en losse teugel te rijden.
mss. beter eerst ff met een trensje/snaffle beginnen.
enne-spijkerbroek zit veel beter/lekkerder op een westernzadel ;)
rijbroeken glijden vaak..

bente_sat

Re: voor het eerst ITP Doc´s bright Star!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-10-14 22:33

Laarzen en broek zijn inmiddels aangeschaft, beugels zitten 3 gaten langer inderdaad en ja mijn handen.. ik vind het maar lastig.
Ik krijg les van 2 mensen dus ongeveer een keer in de twee weken en de ene zegt pak haar op met je handen ophoog terwijl de ander zegt laag en breed uit elkaar met het oppakken. Ik heb overigens van beide geen commentaar gehad dat ik beter over kan gaan of een snaffle dus ik blijf voorlopig op de shank rijden denk ik.
De foto´s zijn wel van ruim 3-4 maanden geleden en nu zijn we al een stuk verder in de training. Vond het toch wel leuk om ze te laten zien en misschien kan ik eens kijken of ik binnenkort iemand kan vinden die nu foto´s maakt, denk dat het wel een ander beeld geeft

spicegirlJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-14 22:36

van wie heb je les ?

emmaudb

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-14 22:38

Zag de foto's en het filmpje ook al op Facebook.
Vind het een erg mooi paard :)

Het is denk ik ook makkelijker om van 1 iemand les te hebben. de een doet het een net weer wat anders dan de ander

bente_sat

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-10-14 22:39

van Paulette Zorn en van K.arel B.ouer (denk dat hij zo heet met zijn achternaam hoor)

bente_sat

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-10-14 22:43

Moet zelf steeds lachen om het filmpje :D
één persoon is inderdaad makkelijker maar ik kan gewoon niet kiezen. Elke keer denk ik nu weet ik het maar tijdens bijde lessen leer ik zo veel dat ik het eigenlijk zonde vind vind om te stoppen + dat ze beide maar een keer in de maand komen dus dan zou het lessen veel minder worden

Yinthee
Amadeus <3

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-14 22:44

Wat een leuk paardje zeg! Inderdaad nog wel verbeterpunten (je handen vooral inderdaad) maar zolang je bereid bent er aan te blijven werken komt dat vast goed. Wel verwarrend, 2 totaal andere instructeurs, lijkt me.
Grappig trouwens, ik herkende bij foto 8 gelijk de bak, haha. Is vlakbij :) Je filmpje is niet beschikbaar krijg ik te zien.

bente_sat

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-10-14 22:46

De schriktraining was in simonshaven inderdaad. Wij wonen aan de andere kant dus even pontje over en we waren er zo

spicegirlJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-14 22:46

die eerste geeft goed les :j
raar dat ze niet met snaffle laat beginnen..

2 verschillende geeft niks, doe ik ook :j
je steekt van beiden wat op !

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-14 05:53

Bokker Amanda krijgt ook van die combinatie les en is er heel erg over te spreken. :j Bij haar werkt het. :)

Mooi paardje rij je! En ik rij ook met shanks hoor en tegen mij wordt ook gezegd dat ik op snaffle moet rijden (door bokt) maar instructie vind het ook niet nodig.

Gewoon lekker zo doorgaan, al doende leert men. :j

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-14 06:09

ITP -> WN-ITP

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-14 06:41

Leuk om je foto's op bokt tegen te komen! Ik heb er ook nog van de laatste les van Paulette, maar moet ze nog uitzoeken. Rijtechnisch is er nog genoeg te doen, maar je bent nooit uitgeleerd toch? :D
Ik vind het vooral erg knap hoe je met haar karakter omgaat. Het is niet de makkelijkste en je doet het toch maar even.

Ik vind de combinatie Karel en Paulette erg goed werken. Niet alles komt overeen, maar met beiden is goed te praten en er wordt dan altijd gekeken wat het beste bij je paard past op welk moment. Ik vind het erg prettig :j

bente_sat

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-10-14 09:58

Haha ze is inderdaad niet makkelijk maar ze is al zoveel rustiger! Ik kan gewoon opzadelen en ze schrikt niet meer van mijn been en vorige week heeft ze zelfs zonder een keer te schrikken op een zeil gestaan :D

De combi van karel vind ik ook erg fijn vooral omdat ik vaak met twee totaal andere dingen bezig ben in de les die elkaar wel ondersteunen.

Kasmir

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-14 16:09

Wat een leuk paard, heerlijk he western rijden :D
Wat betreft Shank/snaffle, ik zie niet zo goed in waarom je hem in hemelsnaam met een shank zou willen rijden? Misschien kan het prima, maar jullie zijn nog helemaal niet op het niveau dus ik zie niet in waarom je dan zo'n zwaar bit in zijn mond zou willen hangen? Voelt een beetje als een B/L-dressuur ruiter die met een stang en trens rijd, het zou best kunnen, en waarschijnlijk ben je zacht genoeg in je handen maar dan nog snap ik niet waarom je het zou willen? Zeker bij een nerveuze/gevoelige merrie (heb er zelf ook zo een onder m'n kont ;)) zou ik gewoon lekker op een snaffle rijden :).

bente_sat

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-10-14 17:48

vind het inderdaad heerlijk! En ja,ze werd altijd al zo gereden dus ben er met het spul dat ze had op gestapt. Volgend jaar gaan we waarschijnlijk wedstrijdjes doen ook dus dan moet ik sowieso op een snaffle. Zal eens vragen of ze er een heeft

Equilibria

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-14 20:37

Mooie merrie!

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-14 12:58

Mooie merrie hoor en ben benieuwd naar de actuele foto's.

Iedereen hoort op een snaffle te beginnen en 2 handen. Het is heel vreemd als een trainer daar niks van zegt. Er zijn heel veel ruiters die op shanks kunnen en mogen rijden, maar ook een nieuw of jong paard beginnen op snaffle.

Er is ook geen enkele reden te bedenken waarom een beginner op shanks moet rijden. Als het een gevoel van controle geeft of paard loopt makkelijker rond, heb je echt andere problemen waar aan gewerkt moet worden. Shanks zijn geen oplossing. Wanneer je er wel aan toe bent, wil je juist dat het nog nut heeft om ermee te gaan rijden.

Wel goed dat je 2 trainers hebt uitgezocht en zo vaak kan lessen.

emil01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-14 14:51

Leuke foto's! Bevalt goed zeker, de overstap naar western? Ben zelf ook een jaar geleden overgestapt. Vond je beugels ook wat kort, maar dat heb je al aangepast. Het ziet er leuk uit en het plezier straalt er van af. Gewoon lekker doorgaan met oefenen!

xAnnouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-14 14:53

Wauw wat een leuke combinatie zijn jullie :)
Mooie merrie ook!

bente_sat

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-10-14 19:43

dankjewel iedereen! waarschijnlijk gaan we 8 november een reining try out doen, ben heel erg benieuwd hoe die muts zich gaat gedragen :D

_leukerdd

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-14 16:54

Wat een knappe merrie <3 leuke set zijn jullie!

bente_sat

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-10-14 18:55

dankjewel!

bente_sat

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-10-14 23:10

Ohh wat leuk we staan in uitgelicht!! <3

Emita

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-14 03:41

Mooie merrie! Echter zeg ik ook: weg met de shanks en begin met een snaffle. Leuk dat je de overstap naar western hebt gemaakt :) ik ben benieuwd naar de recente foto's :D succes!