Tommy's tweede wedstrijdseizoen

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
XxChelsey1xX

Berichten: 1290
Geregistreerd: 23-03-13
Woonplaats: Amsterdam

Tommy's tweede wedstrijdseizoen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-10-14 18:46

Jaja gister was het voor ons alweer de laatste wedstrijd van ons tweede seizoen en oh wat ben ik tevreden! Met maar liefst 5 gereden wedstrijden en in totaal 12 plaatsingen!

Voor wie mijn stinkie nogsteeds niet kennen (Wat haast onmogelijk is)
Officiele naam: Stillfree van Susheila Stables
Roepnaam: Tommy
Ras: Haflinger (en een heuulee echte :P )
Geboren op: 30-04-1995 (jaja stinkie is alweer 19 jaartjes jong)

Ons tweede seizoen begon compleet nieuw!
Een nieuw kleurtje: Kobalt blauw en een nieuw onderdeel erbij: In hand Trail. De eerste wedstrijd was op 30 Maart 2014 bij de stal waar we ons vorige seizoen hebben afgesloten: Western Stable Beau Dandy's

We hadden super hard getraind voor de hand in trail. Het zijwaarts en achteruit was nogsteeds lastig voor Tommy:
Afbeelding

Maar toch een mooie 3e plaats! En dat voor de eerste keer!
Afbeelding

Natuurlijk hebben we ook gewoon de Pleasure gereden. Nogsteeds lastig maar toch 5e geplaats.
Afbeelding

En de horsemanship kan nooit achterblijven bij ons hihi. Ging niet heel goed omdat meneertje vond dat hij wel even verder mocht rennen bij de pilon :+ toch een 6e plaatsje.
http://i57.tinypic.com/3094jt2.jpg

Ons 'avontuur' ging gewoon verder. De tweede wedstrijd was op 21 April 2014 bij Manege Noot Het was nog erg onzeker of we konden starten omdat Tommy achter niet helemaal lekker liep. Gelukkig viel het mee en mochten we alsnog starten :D

Het hekje bij de In hand Trail. Tommy was erg onrustig en wou niet stoppen met hinniken (tot grote ergenis van baasje want zowat iedereen weet dat Tommy's hinnik niet zo heel charmant is :Y) )
Afbeelding

Helaas geen plaatsing. Hij wou maar niet achteruit tussen de balken. Van de jury mochten we het wel afmaken :)
http://i58.tinypic.com/zn5vgj.jpg

Dan voor de laatste keer in het rood in de Pleasure. Snelle gangen maar toch een 5e plaats.
Afbeelding

En ons nieuwe kleurtje: Zwart :D een 5e plaats bij de Horsemanship.
Afbeelding

Dan de derde wedstrijd. Helaas geen stal maar dat maakte opzich niks uit. Het was 4 Mei 2014 en de wedstrijd was bij de Wieringermeer ruiters Ik was heel nerveus omdat Tommy vorig jaar heel schichtig was hier.

Met een noodgang liepen we de Pleasure. Volgens mij moest Tommy de trein halen ofzo :+ Double judged en een 3e en 4e plaats :D
Afbeelding

Mijn vader was trots op ons. In de inrij bak vertelde hij: "Tommy is geen 'echt' wedstrijdpaard, het is geen paard om 1ste mee te worden maar jullie doen het super" En zo gingen we de Horsemanship in:
Afbeelding

De prijsuitreiking. 6e, 5e, 4e en 3e plaats gingen voorbij. Ik keek een stalgenootje aan en schudde nee, beetje teleurgesteld. 2e plaats ging ook voorbij en toen: 1ste plaats is voor ons! Vol trots riep ik naar mn vader: EN DAT VOOR EEN PAARD DAT GEEN 1STE KAN WORDEN! en tja daar kwam deze charmante foto uit :+ Ook hadden we nog een 6e plaats
http://i59.tinypic.com/pps3c.jpg

De vierde wedstrijd was een beetje anders. Een stalgenootje had een ongeluk gehad (pb mag maar ga het niet hier openbaar zetten) dus Tommy en ik gingen alleen op pad. 22 Juni 2014 was het. Bij de VeCa Stables.

Hand in trail ging niet helemaal lekker. Tommy is nogal lomp :+ en struikelde over de balken. Ook wou hij (weer) niet achteruit tussen de balken maar ging ernaast :(
Afbeelding

Het was weer double judged en we werden gewoon 3e en 4e! en 3e voor de combinatie! SUPERPOOWN!
Afbeelding

De Horsemanship ging super! Helaas door een stom leesfoutje van mij niet geplaatst :Y)
Afbeelding

Pleasure ging ook wel oké. Helaas viel hij terug uit de galop en dat zag de jury dus geen plaatsing...
http://i61.tinypic.com/2ykhp2u.jpg

Dan de laatste wedstrijd van het seizoen. We gingen weer alleen op pad. 11 Oktober 2014 bij de GoldenWay Stables Ik had mijn nieuwe vestje aan en was klaar om te showen hoe goed we getraind hadden!

Hand in trail ging voor mijn gevoel super! Helaas struikelde ik zelf over de balken heen :+
Hier opweg naar de 'balken des onheil :') '
Afbeelding

Bij de sidepass stapte Tommy over de balk heen, stond erop en tikte hem aan. MAAR! Hij liep achteruit Tussen de balken *\o/* Helaas geen plaatsing maar dat maakte niets uit.
Afbeelding

Dan de Pleasure. Meneertje was weer eigenwijs en liep hard maar hij liep netjes.
Afbeelding

Een mooie 4e plaats te pakken! En het is altijd net alsof Tommy bekijkt hoe zijn gewonnen rozet eruitziet haha.
http://i62.tinypic.com/2a850nt.jpg

De Horsemanship was knap lastig. Hij deed het goed maar helaas niet geplaatst.
http://i57.tinypic.com/33vk7wl.png

En zo is voor ons het tweede wedstrijdseizoen gegaan :D
Maar uiteindelijk heb ik besloten om tóch het circus in te gaan met hem :+
Afbeelding

Temmen mag :3
Laatst bijgewerkt door XxChelsey1xX op 12-10-14 19:29, in het totaal 1 keer bewerkt

nienke555

Berichten: 4935
Geregistreerd: 16-05-13

Re: Tommy's tweede wedstrijdseizoen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-14 18:49

Leuk topic, leuke pony ook! Goed dat jullie toch nog een keer eerste zijn geworden!

Rije
Hoofd Bezwaarcommissie

Berichten: 28016
Geregistreerd: 22-07-08
Woonplaats: Niet meer in Zwolle

Re: Tommy's tweede wedstrijdseizoen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-14 18:56

Leuke foto's en op naar seizoen 3! Nu lekker doortrainen en dan komt het vast goed. Geniet van je mooie Haf!

Antoinettev
Berichten: 25
Geregistreerd: 18-11-12
Woonplaats: Hardinxveld Giessendam

Re: Tommy's tweede wedstrijdseizoen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-14 13:33

wel super leuk! En jullie outfit bij Horsemanship is echt gaaf!! :j

Sannanasje

Berichten: 1574
Geregistreerd: 24-04-09
Woonplaats: Oosterhout NB

Re: Tommy's tweede wedstrijdseizoen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-14 22:21

Super leuk! Toch geen onverdienstelijk seizoen zo toch?

XxChelsey1xX

Berichten: 1290
Geregistreerd: 23-03-13
Woonplaats: Amsterdam

Re: Tommy's tweede wedstrijdseizoen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-10-14 18:02

Inderdaad :) Vind het prima zo :P

sevke

Berichten: 5276
Geregistreerd: 04-07-05
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-14 09:09

Leuk verslag en leuke haf ;)

meikie

Berichten: 1237
Geregistreerd: 05-08-04

Re: Tommy's tweede wedstrijdseizoen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-14 11:55

Haha, voor een echte circuspony heeft hij het toch goed gedaan!

Ssooffzz
Berichten: 51
Geregistreerd: 18-09-13
Woonplaats: Dorpje met weinig huisjes

Re: Tommy's tweede wedstrijdseizoen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-14 16:50

Wat een leuk paard ! En echt super gedaan !

Sachavdm

Berichten: 130
Geregistreerd: 29-05-12
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-14 23:40

Hoe super voor een tweede seizoen
Op naar het derde zou ik zeggen!

XxChelsey1xX

Berichten: 1290
Geregistreerd: 23-03-13
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-10-14 14:55

meikie schreef:
Haha, voor een echte circuspony heeft hij het toch goed gedaan!


Vind ik nou ook :P

Sachavdm schreef:
Hoe super voor een tweede seizoen
Op naar het derde zou ik zeggen!


Helemaal mee eens en op naar de L3 :D