Ik als dressuurmiepje.... Jaja jullie lezen het goed! Dressuurmiepje zoals ik altijd ben geweest, is niet meer een dressuurmiepje maar een cowgirl in wording

Het verhaal van mijn overstap:
In Maart zijn mijn man, onze hond en ik voor minimaal 1 jaar vertrokken naar de VS, mijn man moest hierheen voor zijn werk en tja, dan kan ik niet achterblijven hé....
Eenmaal hier besloot ik dat ik toch echt de engelse rijstijl niet door wilde zetten als je in het land bent waar de western vandaan komt.... Toen kwam de lange zoektocht naar een stalling waar ze westernles geven voor dummies want tja, ik kan wel rijden (heb toch alweer 26 jaar ervaring en menig "dressuur"paard/pony zadelmak en ingereden) maar de western is toch net allemaal net wat anders dan ik gewend ben.
Uiteindelijk zijn we bij een stalling terechtgekomen waar ze naast enkele Paints voornamelijk Morgan horses hebben waarmee ze 4 verschillende rijstijlen rijden. Een daarvan is western, de andere zijn saddleseat, hunt en harness. De eigenaren zijn schatten van mensen en dus was de keuze snel gemaakt en zijn we naar ons 1e bezoek niet eens meer naar de overige 3 stallen wezen kijken.
Bij onze 1e les werd er mij verteld dat ze voor mij een paint klaar had staan die ondanks dat hij een ruin is behoorlijk wat merrie trekjes had en een alfa is die dus niets voor niets geeft en menige beginner schrik heeft aangejaagd door tegen het hek te schoppen omdat hij geen zin had om te luisteren.... Als je dan mijn achtergrond weet (versleten rug, dubbele rughernia gehad en dubbele nekhernia gehad etc) en dan erbij optelt dat ik dus al vanaf begin Febr niet meer op een paardenrug gezeten heb (begin Febr is mijn eigen dressuur ruin vertrokken naar zijn leaser) dan kan je je dus misschien wel voorstellen dat ik even moest slikken en dat de zenuwen door mn lijf gierden!
Tegen de tijd dat ik opgezadeld en wel was waren mn zenuwen zo goed als weg want wat een lief paard is die paint zeg!
Goed, eerste les was wennen, 2e les ging al wat beter (mede doordat ik dus met een spoortje ben gaan rijden (overigens is het spoortje waarmee ik rij een Nederland impuls spoortje)), 3e les was weer wat beter al was de temperatuur echt killing (30+ graden). Gisteren mijn 4e westernles gehad en ik had iemand meegenomen om te filmen, zo kan ik zien hoe ik zit, hoe hij op mijn hulpen reageert en hoe snel we samen verder komen! Het filmpje is geen hoogstandje maar geeft voor mezelf wel een mooi beeld en daar ben ik blij mee!
Voordat we naar het filmpje gaan wil ik even wat informatie verstrekken over het paardje dat ik momenteel rijd....
Naam: California Midnight Hank
Roepnaam: Hank
Ras: Paint
Kleur: vos bont
Leeftijd: weet ik niet precies maar over de 13 is hij zeker al
Hank is zowel engels als western gereden wat de overgang voor mij net iets makkelijker maakt.
Op het filmpje zie je dat ik soms even met 2 handen rijd, dit is omdat Hank niet meteen netjes in de aanleuning wil gaan lopen, op het moment dat ik overga van 1 hand naar 2 handen zoekt hij meteen de aanleuning op en kan ik weer netjes terug naar 1 hand.
Ik heb expres geen muziek onder mijn video gezet zodat jullie gewoon kunnen horen wat er gezegd word en hoeveel er gekletst word

Na het uploaden van de film zag ik dat er bij de aftiteling wat verkeerd is gegaan maar dit kan ik niet meer veranderen dus mijn excuses daarvoor!
Opmerkingen en tips zijn uiteraard meer dan welkom maar houdt t netjes en bedenk dat dit MIJN 4e les is in de western en dat ik WEET dat er nog veel te doen valt maar dat komt wel goed! Ik heb les van een heel ervaren instructrice die rete enthousiast is en waarvan ik veel ga leren (en waarschijnlijk in n best korte tijd)!
Ik heb toestemming om dit te delen, juist omdat ik graag de mensen in NL wil laten zien wat ik zoal doe in mijn tijd hier (heb geen werk