[WN] Easter show met Ginger

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

MelissaV

Easter show met Ginger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-04-14 20:04

Vorige week maandag was het zo ver, onze eerste hms en pleasure wedstrijd samen.
Ik heb vorig jaar al eens deelgenomen aan deze wedstrijd, zij ook maar niet met mij als ruiter. Ondanks dat ze de wedstrijd al eens gelopen had, was ze niet volledig op haar gemak en dat uitte zich vooral in de pleasure proef. Ze had schrik van de microfoon die wel erg hard stond en ontspande hier door niet volledig maar ach! we hebben er veel van geleerd.

Tijdens de horsemanship waarin ik om 10.04 moest starten was ze een stuk rustiger, ze pakte op beide kanten haar galop goed op en ging netjes langs de kegel terug in draf. Ook haar 3/4 spin was redelijk correct. De stop was voor haar doen heel netjes dus al met al was ik tevreden.
Toen kwam de prijsuitreiking, ik stond nog op de poetsplaats het hoofdstel in te doen, terwijl ze al begonnen waren. Ze hadden vijf geplaatste en op plaats 5: startnummer 76.
Huh wat? :? :wow: *\o/* Dat ben ik. Snel de bak in met haar om mijn prijs in ontvangst te nemen.
Super trots natuurlijk! Ik reed als enigste van alle deelnemers op een paard dat geen eigenaarspaard is en ik was de jongste deelnemer van mijn categorie (al de rest waren volwassenen).

Naam: Ginger
Het is een merrie met de bijhorende streken en kuren. Ze is een hele sensibele en onzekere merrie, wat haar geen gemakkelijke maakt. Ze is vlug van streek en dat uit zich vaak in schrikreactie's en vluchtgedrag. Bij stress klappert ze met haar onderlip en gooit ze met haar hoofd. Dit doet ze bij mij gelukkig niet, tot 3 maanden geleden wist ze totaal niet wat ontspanning en op de achterhand betekende, dit is wat wij op 3 maanden bereikt hebben. Ik ben trots op haar! Sommige dagen is ze lastig en overal bang van en de andere dag loopt ze de sterren van de hemel!
We komen er wel, al is het met een omweg :)
Hierbij wat leuke foto's van onze eerste wedstrijd samen. (enkel foto's van de pleasure)

Afbeelding

Afbeelding

http://i181.photobucket.com/albums/x153 ... 574b0f.jpg

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

http://i181.photobucket.com/albums/x153/turbo4_1997/03030dca_zps191e5d5e.jpg

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding