[WN] We doen het samen, stapje voor stapje

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

chriske

We doen het samen, stapje voor stapje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-04-14 20:59

Hallo allemaal,

die is de eerste keer dat ik hier een topic open dus het is een beetje een ''haaai dit zijn wij'' topic :P .
Sinds vorig jaar september ben ik deze stoere dame gaan lease, de eigenaresse leste met haar in
western en ik ben ook overgestapt op western/recreatief. In het begin hadden veel ruzie, deels mijn
schuld vanwege lichamelijke klachten. Na een tijd begon ik der trucjes te kennen en zijn we serieuzer
gaan rijden, van uren in het bos gingen we naar een halfuurtje tot een uurtje in de bak en zo nu en dan
het bos in.

We hebben een aantal keer les gehad maar helaas kon ik dit lichamelijk niet aan, de dingen die we hadden
geoefend in de lessen ben ik gaan voortzetten en ben ontzettend trots op hoe we nu samen door de bak
rijden. Vandaag heeft mijn vader wat foto's gemaakt en deze wilde ik met jullie delen, owjah ik ben Chris
en dit is Chloe!

Punten waar we nog aan werken:
* Meer ontspannen zitten tijdens het doorzitten
* Piano handen
* Meer ruimte geven
* Teugels beter op maat
* Naar voren kijken

Afbeelding
In de hoeken valt ze ontzettend naar buiten, ik heb mijn hand hier hoger om haar
door de bocht te begeleiden, dit hoef ik vaak maar een paar keer te herhalen.
Afbeelding Afbeelding
Afbeelding
Helemaal verliefd op ons nieuwe pad <3

Niet heel veel foto's, tips zijn zeer zeker welkom! Het is voor mij een hele omschakeling van
dressuur naar western, tevens is doorzitten niet mijn sterkste punt haha maar gaat steeds
beter! Wees lief, we zijn der nog druk mee bezig en hopen tegen de zomer eindelijk weer te
kunnen lessen als het allemaal meewerkt :)

Tinkerbello

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-14 21:16

Gaaf zeg, dat je van dressuur naar western bent gegaan! :)

Ziet er al leuk uit! Let wel op de houding van je armen en probeer er ook op te letten dat je je voet niet te ver in de beugels steekt, dan kun je je hakken namelijk minder goed uitdrukken en wordt het doorzitten moeilijker.
Ben benieuwd hoe het er over een tijdje uitziet!

En echt gave pad :D

meikie

Re: We doen het samen, stapje voor stapje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-14 22:31

Leuk paardje en leuke pad. Groen staat jullie wel.
Je handen zijn op de eerste foto goed, tweede foto te laag. Dus houd ze voor jou gevoel maar hoog. Je lijkt op foto drie nogal in stoelzit te zitten, een gaatje korter misschien?
Daarnaast is goed les natuurlijk de basis. Veel succes!

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-14 23:31

Jullie zijn een leuke combinatie!

Beugels mogen echt minstens 2 gaten korter, nu heb je echt geen steun.
Op één foto zit je achter op de cantel en eigenlijk zie ik geen één foto waar je diep midden in het zadel zit, daar waar je hoort te zitten.

Doorzitten doe je in jog of als je paard goed over de rug loopt, zo niet rij gerust licht, doen genoeg western ruiters.

Door je houding kun je nu nauwlijks beenhulpen geven en nog minder op de goede plaats en je krijgt een paard nooit lekker aan het lopen zonder beenhulpen, die zorgen namelijk dat de motor goed gaat werken.

Ik zou iemand bij jou in de buurt zoeken die je kan helpen met wat instructie, dat is leuk voor jou en je paard.
Veel succes samen!

chriske

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-04-14 10:01

Bedankt voor de tips!
beugels mogen inderdaad korten, helaas heeft onze gaatjes maker het begeven dus nog even nieuwe kopen haha :D

Spatter, over het in het midden van het zadel zitten klopt. Ik heb knie klachten aan mijn rechter been waardoor ik meer steun op links pak, heb je misschien tips hiervoor :) ?

mirgino

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-14 10:13

chriske schreef:
Bedankt voor de tips!
beugels mogen inderdaad korten, helaas heeft onze gaatjes maker het begeven dus nog even nieuwe kopen haha :D

Spatter, over het in het midden van het zadel zitten klopt. Ik heb knie klachten aan mijn rechter been waardoor ik meer steun op links pak, heb je misschien tips hiervoor :) ?

ik heb na 3 operaties echt een rotte knie ook rechts en probeer goed op je kont te zitten en niet in je beugels te gaan staan om steun te zoeken.
probeer zonder beugels je zit te verbeteren :j

chriske

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-04-14 10:15

ga ik zeker proberen! Ik denk dat het ook al gaat schelen als mijn beugels wat korter zijn.

Tddy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-14 10:51

inderdaad echt een gave pad……..

quarterH

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-14 13:18

Tinkerbello schreef:
Gaaf zeg, dat je van dressuur naar western bent gegaan! :)

Ziet er al leuk uit! Let wel op de houding van je armen en probeer er ook op te letten dat je je voet niet te ver in de beugels steekt, dan kun je je hakken namelijk minder goed uitdrukken en wordt het doorzitten moeilijker.
Ben benieuwd hoe het er over een tijdje uitziet!

En echt gave pad :D

voeten ver in de beugels past juist wel bij western.

en hakken uitdrukken doen wij niet, dus dat mag je vergeten :-)

wel denk ik dat je beugels wat lang zijn.

quarterH

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-14 13:20

en die handen laag mag juist wel bij western, als het maar een doel heeft (dus als je ze daar hebt om paard te helpen lager te lopen bv is het prima) training is wat anders dan wedstrijd!

Hobbyhorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-14 13:21

Wat voor merk pad is dat trouwens als ik vragen mag, is inderdaad erg mooi.

chriske

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-04-14 18:02

Hobbyhorse schreef:
Wat voor merk pad is dat trouwens als ik vragen mag, is inderdaad erg mooi.

ik heb hem van kramer, hij heet BISBEE Pad Fence :)

Sachavdm

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-14 18:41

Probeer je lichaam meer in 1 lijn te houden, teugels iets meer op maat en handen niet zo breed. Voor de
rest ziet het er mooi uit :)