We gaan de laatste tijd erg vooruit en gaan weer starten op de Drha show eind maart!

En nog wat leuke foto's van ons samen

En zijn knappe koppie

Bedankt voor het kijken
Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Dus het kan zijn dat het beeld vertekend en dit gewoon verkeerde momentopnames zijn. Ik rijd zelf ook met 2 handen en shanks als het nodig is (en zo veel meer westernruiters) maar ik probeer wel altijd de druk meteen los te laten wanneer hij goed loopt, en ik zie bij jou een goed lopend paard maar nog steeds veel druk op het bit. Is hier een reden voor?
Reckless86 schreef:Het zal ook gerust niet rot bedoeld zijn, maar de manier waarop en altijd maar die mensen die het zelf beter denken te weten, terwijl ze er zelf ook maar weinig van snappen.
) dan ga je toch lekker aanklooien met een gewoon bit? op shanks rijd je gewoon niet met twee handen. Bovendien zie ik weinig verfijning met die sporen. en dan zie ik een paard wat daar netjes loopt en enorm strakke teugels daar gaat wat mis ... of is dat de bedoeling?
wat een gaaf dier!

unihorses schreef:op shanks rijd je gewoon niet met twee handen.
Cassidy schreef:unihorses schreef:op shanks rijd je gewoon niet met twee handen.
Kun jij het verschil wel maken tussen showen en trainen? Want als je bij het trainen dingen tegenkomt die je wilt corrigeren, zul je hem toch een keer op twee handen moeten pakken. Hoe pak jij dat anders aan? Lekker laten flierefluiten omdat je paard gaat leren "dat je hem met shanks vooral niet op twee handen hoort te rijden? "

unihorses schreef:gelukkig is mijn paard toch echt te dom om die link te gaan leggen.
waar heb je die extra hand dan voor nodig? hem extra door te stellen? zoals anky en aanhang hem dieperinstellen (rollkur) ?
verder lijkt me dat je teugels zijn hals en je benen voldoende zijn
Cassidy schreef:unihorses schreef:gelukkig is mijn paard toch echt te dom om die link te gaan leggen.
waar heb je die extra hand dan voor nodig? hem extra door te stellen? zoals anky en aanhang hem dieperinstellen (rollkur) ?
verder lijkt me dat je teugels zijn hals en je benen voldoende zijn
Vraagje, rijd jij reining wedstrijden en wat niveau rijd je?
geen dressuurprikker geen benebreekspringer en geen comboywannabee

unihorses schreef:nope ik ben zwitserlandgeen dressuurprikker geen benebreekspringer en geen comboywannabee
Cassidy schreef:unihorses schreef:nope ik ben zwitserlandgeen dressuurprikker geen benebreekspringer en geen comboywannabee
Zo neutraal ben je anders niet.
Maar ik concludeer hieruit dat je geen ervaring hebt met het rijden van reiningwedstrijden binnen het NRHA en DRHA circuit en het opleidingstraject van een reiningpaard? De wijsheid die je hier denkt te moeten spuien is dus puur theoretisch?
al heb ik wel op reining paarden gezeten hoor
en hoe die reageerde op druk op nek
en ik kan goed borstelen
Cassidy schreef:unihorses schreef:nope ik ben zwitserlandgeen dressuurprikker geen benebreekspringer en geen comboywannabee
Zo neutraal ben je anders niet.
Maar ik concludeer hieruit dat je geen ervaring hebt met het rijden van reiningwedstrijden binnen het NRHA en DRHA circuit en het opleidingstraject van een reiningpaard? De wijsheid die je hier denkt te moeten spuien is dus puur theoretisch?

unihorses schreef:al heb ik wel op reining paarden gezeten hoor
![]()
en ik kan goed borstelen
Cassidy schreef:unihorses schreef:al heb ik wel op reining paarden gezeten hoor
![]()
en ik kan goed borstelen
Een kant en klaar reiningpaard rijden is niet hetzelfde als een reiningpaard klaarmaken. Maar bedankt voor je antwoord, dan weet ik je commentaar ook naar waarde in te schatten.
deze is speciaal in gericht voor dat soort behoeften