Sun Champagne Charly op de foto!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
jasmien1008

Berichten: 84
Geregistreerd: 12-08-09

Sun Champagne Charly op de foto!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-01-14 13:25

Hoi,

Ik mag van het geluk spreken dat mijn broer fotograaf is en hij vandaag wat foto's wou trekken van Charly en mij :)

GEEN rijtechnische commentaar a.u.b. , hier heb ik al een ander recent topic voor ;)

Sun Champagne Charly, ofwel Charly, is een 17 jarige hengst. Ik ga met hem lessen zodat we een leuke basis western kunnen bereiken.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

mijn zus op de 19 jarige Arabische Volbloed merrie Eskuara die enkel graag buitenritten maakt :) let vooral op Charly die lekker aan het genieten is van het vrouwelijke spektakel ;)
Afbeelding

Afbeelding

Bedankt voor het kijken :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-14 16:15

Gezien je geen rijtechnisch commentaar wenst, wat al jammer is, zal ik opmerkingen daarover maar weglaten.

Ik schrik een beetje van de staat van jouw paard. Wat geef je hem voor een voer?
Ik vind hem heel erg schraal en niet een erg gezonde indruk maken.

jasmien1008

Berichten: 84
Geregistreerd: 12-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-01-14 16:20

hollywood86 schreef:
Gezien je geen rijtechnisch commentaar wenst, wat al jammer is, zal ik opmerkingen daarover maar weglaten.

Ik schrik een beetje van de staat van jouw paard. Wat geef je hem voor een voer?
Ik vind hem heel erg schraal en niet een erg gezonde indruk maken.


hoe kan je nu vanop het internet zien hoe gezond een paard is? Oké als het paard graadmager is, maar dat is duidelijk niet het geval hier. Charly krijgt 2x per dag mengeling, staat 4x per week op de weide met voldoende gras en krijgt af en toe voordroog hooi. Wat stel je voor om hem bij te geven dan?

rijtechnische commentaar mag je geven in het andere topic als je dat wenst.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110859
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-14 16:21

Met Hollywood86 eens. Je paard is zo te zien veel te schraal en zit ook niet lekker in het haar. Nou is dat laatste in deze tijd sowieso moeilijk, maar hij kijkt ook niet al te florissant. De algemene indruk is niet goed :n Ook de negentienjarige vind ik er niet heel goed uitzien, maar daar is met 1 foto weinig van te zeggen.

Edit op je reactie: Nee, graatmager is hij idd niet, maar gezond ziet hij er ook niet uit.
Laatst bijgewerkt door Cayenne op 27-01-14 16:21, in het totaal 1 keer bewerkt

Ryder
Berichten: 1495
Geregistreerd: 30-01-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-14 16:21

Ook ik vind het paard ogen alsof er op z'n minst wat vitaminen in gestopt mogen worden. Er zit geen spier op zo te zien. De houding van het paard oogt ook niet fijn.

Wat mij met name opvalt is dat je heel ver naar achteren zit in het zadel. Je zit echt op de achterkant, dit is echter niet de bedoeling van een westernzadel.

Succes en zoek iemand die je les kan geven!

Rifi_

Berichten: 172
Geregistreerd: 13-06-08
Woonplaats: kerkenveld

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-14 16:22

leuk beestje wel.. leuk hoofdstel :D

melinda1981
Berichten: 80
Geregistreerd: 12-05-10
Woonplaats: delden

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-14 16:25

sorry, maar ook ik vind je paard geen gezonde/vrolijke indruk maken, en ik vind hem ook te mager/schraal, hoe oud is hij eigenlijk?

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110859
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-14 16:26

melinda1981 schreef:
sorry, maar ook ik vind je paard geen gezonde/vrolijke indruk maken, en ik vind hem ook te mager/schraal, hoe oud is hij eigenlijk?


Even de openingspost lezen..

melinda1981
Berichten: 80
Geregistreerd: 12-05-10
Woonplaats: delden

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-14 16:27

ik zie al hou oud hij is, 17, sorry over het hoofd gezien, voor die leeftijd kan ie er nog wel goed uit zien, dus misschien toch meer ruwvoer voeren?

sannedeedee1

Berichten: 1970
Geregistreerd: 17-01-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-14 16:27

Allereerst leuke pony!
maar jeetje wat een nare reacties :n
Ik vind het nog wel mee vallen hoe mager hij is hoor....
Hij is best wel onbespiert, maar je weet niet hoelang TS deze pony heeft. Of misschien heeft hij wel een tijd niet mogen rijden, dat weten wij allemaal niet !
Spieren kunnen wel weer komen met goede trainingen.
Goed dat je les neemt TS, heel veel succes de komende tijd!

spicegirl

Berichten: 9906
Geregistreerd: 31-01-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-14 16:29

in de winter is er bijna nooit voldoende gras op de weide, en is de voedingswaarde ook erg laag. hij lijkt wel een hazewindhond. in plaats van af en toe voordrooghooi, kan je beter heel vaak hooi gaan voeren.
rijtechnisch zie ik ook het eea, maar ik zag in een ander topic, dat je -nog- niet met hem lest.
gauw gaan lessen maar :j

kim345

Berichten: 3294
Geregistreerd: 27-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-14 16:31

Ben ik een van de weinigen die hem er helemaal niet zo mager uit vind zien?
De 2e foto is wat ongelukkig genomen denk ik maar op de 1e en 4e foto bijvoorbeeld vind ik hem er prima uitzien hoor!

sannedeedee1

Berichten: 1970
Geregistreerd: 17-01-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-14 16:32

kim345 schreef:
Ben ik een van de weinigen die hem er helemaal niet zo mager uit vind zien?
De 2e foto is wat ongelukkig genomen denk ik maar op de 1e en 4e foto bijvoorbeeld vind ik hem er prima uitzien hoor!

Nee hoor! Als je mijn reactie las :D

quarterH

Berichten: 6716
Geregistreerd: 23-01-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-14 16:34

'af en toe voordroog' is veel te weinig voor een paard welke (zoals ieder paard) eigenlijk onbeperkt hooi of voordroog zou moeten hebben....
begin dus maar eens gewoon met meer ruwvoer te geven.
en zoals ik in het andere topic al zei, laten checken door da op zijn rug, achterknieen en laten behandelen door osteopaat want hij loopt niet lekker.

jasmien1008

Berichten: 84
Geregistreerd: 12-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-01-14 16:35

spicegirl schreef:
in de winter is er bijna nooit voldoende gras op de weide, en is de voedingswaarde ook erg laag. hij lijkt wel een hazewindhond. in plaats van af en toe voordrooghooi, kan je beter heel vaak hooi gaan voeren.
rijtechnisch zie ik ook het eea, maar ik zag in een ander topic, dat je -nog- niet met hem lest.
gauw gaan lessen maar :j


Bij ons staat er nog zeer veel gras op de wei omdat het zo'n 3hecatare groot is. Het kan natuurlijk wel zijn dat de voedingswaarde lager ligt :)

jasmien1008

Berichten: 84
Geregistreerd: 12-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-01-14 16:38

sannedeedee1 schreef:
Allereerst leuke pony!
maar jeetje wat een nare reacties :n
Ik vind het nog wel mee vallen hoe mager hij is hoor....
Hij is best wel onbespiert, maar je weet niet hoelang TS deze pony heeft. Of misschien heeft hij wel een tijd niet mogen rijden, dat weten wij allemaal niet !
Spieren kunnen wel weer komen met goede trainingen.
Goed dat je les neemt TS, heel veel succes de komende tijd!


Hij werd bij vorige eigenaars gebruikt voor endurance. Wij reden lange tijd enkel buitenritten (1x per week). Hij is nooit echt technisch beleerd heb ik het gevoel.
de bak is ook zeer los zand waardoor het moeilijkere voor hem is om te rijden. Het is overigens een paard :) toch bedankt voor de steunende reactie.

Silly1972

Berichten: 14789
Geregistreerd: 24-06-08
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-14 16:40

Ruwvoer is belangrijker dan brok, als hij 4 dagen op de wei komt hoort hij alsnog de andere 3 dagen, een flink aantal kilo's aan ruwvoer te krijgen af en toe voordroog is dan absoluut niet voldoende.

nienke555

Berichten: 4933
Geregistreerd: 16-05-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-14 16:42

Ik vind hem helemaal niet zo mager... Hij is misschien niet heel bespierd, maar als je langer traint komt dat vanzelf wel! Hartstikke leuk paard heb je hoor!

Molfre

Berichten: 2647
Geregistreerd: 24-07-12
Woonplaats: Aarhus

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-14 16:44

Ik vind het allemaal wel meevallen. Jongens het is wel winter hè? Dan ziet je paard er nu eenmaal war minder florisant uit. Zijn vacht is wat dof maar de rest vind ik wel meevallen.

Verder knap dier hoor, veel plezier met elkaar ;)

kim345

Berichten: 3294
Geregistreerd: 27-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-14 16:45

Een paard wat is getraind voor de endurance heeft totaal andere spieren en een ander model dan een dressuurpaard...

Ruwvoer extra geven is waarschijnlijk wel een goede tip!

Boras
Berichten: 9974
Geregistreerd: 21-10-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-14 16:46

Niet mager, maar niet fit en gezond. Een wat uitgebluste indruk.
Dat kwam ook bij mij op, vooral bij foto 2.
Paarden van die leeftijden kunnen er veel fitter uitzien, ook in de winter.
Sorry ts, maar ik zie ook wat de anderen zien.

Babsding

Berichten: 744
Geregistreerd: 06-01-07
Woonplaats: Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-14 16:48

Ik vind het ook niet heel gezond ogen, maar ik vind de plaatjes erg tof, daar doelde de TS geloof ik ook. Verder ga ik mee in het hooiverhaal. elk paard moet onbeperkt ruwvoer, weide of niet.

jasmien1008

Berichten: 84
Geregistreerd: 12-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-01-14 16:53

De doffe vacht kan ook komen doordat hij een deken draagt in de winter.

Bedankt voor de tip van het ruwvoer, ik zal dat zeggen tegen mijn nonkel (eigenaar).

Ik ben een beetje geschrokken van de harde reacties met momenten. Ik krijg meteen het gevoel alsof het paard verwaarloosd wordt...

Ryder
Berichten: 1495
Geregistreerd: 30-01-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-14 16:54

kim345 schreef:
Een paard wat is getraind voor de endurance heeft totaal andere spieren en een ander model dan een dressuurpaard...

Dit is een westerntopic ;)

jasmien1008

Berichten: 84
Geregistreerd: 12-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-01-14 16:55

Ryder schreef:
kim345 schreef:
Een paard wat is getraind voor de endurance heeft totaal andere spieren en een ander model dan een dressuurpaard...

Dit is een westerntopic ;)


Charly heeft lange tijd endurance gelopen voordat hij bij mijn nonkel kwam.