Terwijl ik helemaal na zat de genieten van het maken van een topic over mijn avonturen van afgelopen zomer:
[WN-ITP] Paard mee en 3 maanden werken als Cowgirl in Colorado!
Was ik op dreef en gelijk dit topic ook maar gemaakt

Alhoewel ik daar een hele hoop leuke en gave dingen heb gedaan vond ik het wel leuk om met jullie te delen dat ik daar aangenomen was om uit te komen voor het UConn Western team. Hiermee reden we in de IHSA (Intercollegiate Horse Show Association) wedstrijden tegen universiteiten in de regio. Ik had zelf totaal geen show ervaring en het was voor mij dus ook heel leuk om met hun te kunnen rijden en voor het eerst een verschijning te maken in de show-ring. Ook showde we alleen in horsemanship en ik deed zelf altijd meer reining gerichte training dus ik heb erg veel geleerd van deze ervaring!
Hiernaast hebben ze op UConn een uitgebreid equestrian program waarin ze onder andere een fokprogramma hebben. De paarden die hieruit komen worden dan getraind door de studenten als "Independent Studies". Omdat ik zelf al ervaring had met het rijden en trainen van jonge paarden vond mijn coach het goed dat ik zelf ook een paard als project kreeg (dat verzachte ook een beetje de pijn dat ik mijn eigen paard moest missen), en het mooiste van alles: Ik kreeg hier nog studiepunten voor ook!
Nogmaals: Ik ben met dit topic niet op zoek om kritiek te krijgen op hoe ik rijd, ik heb zelf op dit moment geen paard meer dus ik kan toch niet zoveel met de opmerkingen

Ohja en ook nog even handig om te weten: Bij de IHSA rijd je de paarden van de universiteit die de wedstrijd organiseert. Uit een hoed wordt getrokken welk paard je rijd en je krijg geen tijd om dit paard in te rijden, je stapt op en word direct beoordeeld.
Ok genoeg geklets, hier de foto's van mijn independent study en de wedstrijden

1. Meet "Star from above" aka star. De 5jarige morgan die mijn Independent study werd:

Helaas niet echt foto's van het rijden. Maar in mijn semester met hem heb ik echt een band kunnen creëren, iets wat ik al een tijd niet had gehad met een paard omdat ik voornamelijk mijn eigen paard reed. Toen ik net met hem begon te werken was het duidelijk dat hij niet veel aandacht had gehad, dwars door je heen lopen, bijten, geen verstand van persoonlijke ruimte etc. Na veel grondwerk, round pen, join up, dubbele lijnen en dan eindelijk onder het zadel, recht richten, rust erin en achterhand versterken mocht ik toch best trots zijn op het resultaat. Maar belangrijker dan dat is dat we erg veel plezier hadden

2.

3.

Na het aanschaffen van een show outfit was het moment eindelijk daar.. de eerste show! Het was al erg herfstig maar gelukkig nog warm genoeg om buiten te rijden. De "New England" herfstkleuren waren in ieder geval al prachtig aanwezig!
4.

5.

6.

7.

8.

9.

Helaas heb ik geen foto's van elke show.. Maar hieronder nog 2 van een andere show waar we heen geweest zijn

10.

11.

Bedankt voor het kijken! Laat je even een berichtje achter?
12.