Ik heb er nu drie westernlessen op zitten en ik vind het steeds leuker worden. Steeds leer ik weer wat nieuws, en soms voel ik me een enorme kluns als ik op het paard zit ('En dan stop je nu.. Nee, niet goed, zet hem maar achteruit' 'Euhm... Hoe moest dat ook alweer?'). Vandaag reed ik weer op het paard waar ik de eerste keer ook op zat. Ik merk dat ik het nog moeilijk vind om soms even door te pakken. Vooral met de spins, dit paard vind dat ook moeilijk en je merkt gewoon dat ik te onervaren ben om hem daarin te steunen. Ik heb hier ook een filmpje van, misschien dat er mensen zijn die tips voor me hebben

Vandaag ook voor het eerst wat gas erop gezet en ook wat sliding stops gemaakt. Wat voelde ik me trots toen we een meter doorgegleden waren. Je merkt ook aan alles dat Pits (waar ik op zat) het enorm leuk vond om te doen. Hij was gelijk enthousiast. Ook het wisselen van snelle grote cirkels naar de rustigere kleine cirkels ging best goed.
We hebben ook geoefend met het van galop naar stap terug gaan ging best goed. De eerste keer twijfelde ik nog wat, gezien ik mijn binnenbeen dan af moest steken en hij vanzelf terug zou komen. Immers, bij het engels rijden deed ik dat nooit. Pits voelde mijn twijfel en begon zelf ook te twijfelen, dus de eerste keer ging het niet zo goed. Maar toen ik doorhad dat hij wel deed wat ik vroeg werd ik een stuk zekerder en ging het ook best goed.
Sorry voor de slechte kwaliteit, reed in een binnenbak dus dan is het toch vaak wat donkerder

En het filmpje van de spin, die ging echt waardeloos. Er zaten wel wat goede stukken tussen, maar ik vond het nog erg lastig om vooral op tijd te voelen wanneer hij vooruit of achteruit zou gaan. Ik voelde wel wanneer het goed ging, dat waren de enige stukjes dat hij echt ging zitten.